Poundstone [Dokumentär om strongmannen Derek Poundstone]

Home Forums Styrkehörnan Poundstone [Dokumentär om strongmannen Derek Poundstone]

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author

[http://www.youtube.com/watch?v=hB7Ed_DPXNM]

Håller verkligen med dig där purepower, man ser bara mer och mer från Poundstone.
    Han tog ju hem arnold’s strongest classic 2009 hemskt lätt

Kul kort dokumentär!
    Poundstone är alltid kul att kolla på och han inspirerar verkligen till tunga pass:up:

Mums kycklingshake:p
    Finns fler konstiga shakes.
    Jag har en kompis som förr körde mackaroner och tonfisk i mixern och sen drack det!

Chris wrote:
    Kul kort dokumentär!
    Poundstone är alltid kul att kolla på och han inspirerar verkligen till tunga pass:up:

Mums kycklingshake:p
    Finns fler konstiga shakes.
    Jag har en kompis som förr körde mackaroner och tonfisk i mixern och sen drack det!

Jag brukade köra den billigaste tonfisken jag kunde hitta tillsammans med cola-light…mumma :)

bigbulka wrote:
    Jag brukade köra den billigaste tonfisken jag kunde hitta tillsammans med cola-light…mumma :)

Ha ha ha det lät ju ganska äckligt faktiskt!

knottyboy wrote:
    Håller verkligen med dig där purepower, man ser bara mer och mer från Poundstone.
    Han tog ju hem arnold’s strongest classic 2009 hemskt lätt

Nejnej jag såg det live han vann inte lätt var extremt tajt mellan Poundstone och ryssen Koklayev. Om jag inte minns fel så gjorde Poundstone ett väldigt fult marklyft där han vilade stången på benen och det blev underkänt vilket är extremt ovanligt i strongman. Efter protester från Amerikanerna så ändrades domslutet och han fick lyftet. Hade han ej fått lyftet tror jag Koklayev skulle ha vunnit så tajt var det…..

Fredrik Svensson wrote:
    Nejnej jag såg det live han vann inte lätt var extremt tajt mellan Poundstone och ryssen Koklayev. Om jag inte minns fel så gjorde Poundstone ett väldigt fult marklyft där han vilade stången på benen och det blev underkänt vilket är extremt ovanligt i strongman. Efter protester från Amerikanerna så ändrades domslutet och han fick lyftet. Hade han ej fått lyftet tror jag Koklayev skulle ha vunnit så tajt var det…..

oj då.. hade nämligen bara sett lite klipp på youtube. Men fan vad ryssen koklayev är rolig att titta på, har för mig att han bjuder ganska mycket på sig själv. Men tror du att han kommer ta hem det nästa år?

knottyboy wrote:
    oj då.. hade nämligen bara sett lite klipp på youtube. Men fan vad ryssen koklayev är rolig att titta på, har för mig att han bjuder ganska mycket på sig själv. Men tror du att han kommer ta hem det nästa år?

Jo han är rolig att titta på men tror han är skadad nu. Nej iår är Zydrunas Zavickas med igen så då är det SPEL MOT ETT MÅL han är nog till det närmaste oslagbar. Han har vunnit Arnolds 6gånger men var inte med ifjol. Iår skulle det vara ännu tyngre övningar så då är nog BIG Z ännu mer överlägsen……

Koklyaev är störtskön! Jag garvade ihjäl mig när han lade upp sina nakenböj på youtube. Några reps på 300kg med endast en strumpa trädd över familjelyckan, mer RAW än så blir det inte! :)

Poundstone är cool med. Han blev lite av en favorit efter AC 2009, riktigt grymt hur han dominerade circus bell pressen i slutet.

purepower wrote:
    Förstår inte mej på folk som dricker light produkter… aspartam i ju!

ON TOPIC… derek är en grymt jordnära snubbe som kämpar varje år för att bli bättre och han växer som ett as och blir starkare och starkare… blir WSM några ggr i sin karriär tror ja!

Du kan vara lugn jag har slutat med lightprodukter av alla slag sen ett bra tag tillbaka och tonfiskdrinken dricker jag ej heller längre.Inte så hardcore längre :D

purepower wrote:
    Förstår inte mej på folk som dricker light produkter… aspartam i ju!
    ON TOPIC… derek är en grymt jordnära snubbe som kämpar varje år för att bli bättre och han växer som ett as och blir starkare och starkare… blir WSM några ggr i sin karriär tror ja!

Dricker du proteinpulver?

Fredrik Svensson wrote:
    Jo han är rolig att titta på men tror han är skadad nu. Nej iår är Zydrunas Zavickas med igen så då är det SPEL MOT ETT MÅL han är nog till det närmaste oslagbar. Han har vunnit Arnolds 6gånger men var inte med ifjol. Iår skulle det vara ännu tyngre övningar så då är nog BIG Z ännu mer överlägsen……

aj fan. Då kan det verkligen bli svårt för alla andra att ta hem titeln… Big z är ju istortsett överlägsen…

purepower wrote:
    hehe ok.. jag försöker inte äta/dricka nåt med aspartam i..
    Kollar på innehållet i allt jag stoppar i mej…..

Och ja jag dricker protine…… vilken BB gör inte det?

Nuförtiden vill jag att allt ska smaka gott.Var lite tuffare förr då man svepte riktigt otäcka drinkar för man ”visste” ju att om man gjorde det så blev man stor som ett hus :D När det gäller Arnolds så tror jag också på Big Z om han har en bra dag och det brukar han ju oftast ha :) Men inget är skrivet i sten och överraskningar är alltid kul.

Derek Poundstone och en byggare som heter Evan Centopani kör marklyft

Från Muscular Development,inspirerande :up:

[http://mdtv.musculardevelopment.com/train-w-pros/2644-derek-poundstone-and-evan-centopani-pulling-deadlifts-at-golds-gym-new-haven-ct.html]

och ett bröstpass med nämda herrar

[http://mdtv.musculardevelopment.com/train-w-pros/2635-evan-centopani-and-derek-poundstone-train-chest.html]

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.