Home › Forums › Styrkehörnan › Powerliftingwatch: Mike Hummel bänkar 295.5 kg med armprotes
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 januari, 2009 at 13:16 #548157Anonym anvandareMemberJo. wrote:Wow, imponerande!
Har själv armprotes så klippet var en stor insperation, tack!
Bänkar dock ”bara” 90 kg
Bänkar du 90?
Jävlar! Fan va tufft. Att ha en funktionsnedsättning och ändå fortsätta med träning, trots allt som försvårars i vardagen, iaf under den första tiden. Fan vad man känner sig töntig när man klagar på en axel. Det ska jag försöka att inte göra igen.
:bb:
Det roliga var att jag inte såg att han hade armprotes. Jag undra vad dom skruvade på vid hans hand, jag trodde det var wristwraps med skruv. haha.30 januari, 2009 at 13:42 #548158Anonym anvandareMemberJo. wrote:Wow, imponerande!Har själv armprotes så klippet var en stor insperation, tack!
Bänkar dock ”bara” 90 kg
Starkt jobbat! Finns det några övningar du inte längre kan göra, eller är du uppfinningsrik och har hittat på varianter på de rörelser som inte är optimala med din protes?
30 januari, 2009 at 17:39 #548159Anonym anvandareMemberDahlgren wrote:Bänkar du 90?
Jävlar! Fan va tufft. Att ha en funktionsnedsättning och ändå fortsätta med träning, trots allt som försvårars i vardagen, iaf under den första tiden. Fan vad man känner sig töntig när man klagar på en axel. Det ska jag försöka att inte göra igen.
:bb:
Det roliga var att jag inte såg att han hade armprotes. Jag undra vad dom skruvade på vid hans hand, jag trodde det var wristwraps med skruv. haha.Magnus Branzén wrote:Starkt jobbat! Finns det några övningar du inte längre kan göra, eller är du uppfinningsrik och har hittat på varianter på de rörelser som inte är optimala med din protes?Tack.
Kan köra de flesta övningarna men har problem med marklyft då inte protesen har greppstyrka nog för högre vikter. hantelpressar går inte då balansen inte finns. Direkt träning av biceps/triceps för vänsterarmen går inte heller.
Gör också lite ont av trycket mellan arm och protes när jag pressar tung.Annars tycker jag att viktträningen funkar väldigt bra.
30 september, 2009 at 12:46 #548160Anonym anvandareMemberUnder Olympiaexpot som var i helgen visade Mike Hummel upp sitt fortsatta bänkpressande. Denna gång med ett bänkpressförsök på 600 lbs (~273 kg) – video hos RXMuscle:
[http://www.rxmuscle.com/videos/c-interviews/815-mike-hummel-one-arm-600lb-bench-press-at-the-2009-olympia-expo.html [img=http://www.rxmuscle.com/images/stories/video/09OMikeHummel.jpg]]
3 oktober, 2009 at 20:06 #548161Anonym anvandareMemberImponerande
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.