Program med extremt få övningar och enkelt? Hjälp!

Home Forums Styrkehörnan Program med extremt få övningar och enkelt? Hjälp!

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Hattes, Tord, Cembalist, Nihilist Terror, Lars-Börje, Hårig-Rygg, K.B., med mera, med mera.

nutz wrote:
    Hattes, Tord, Cembalist, Nihilist Terror, Lars-Börje, Hårig-Rygg, K.B., med mera, med mera.

Säker på det?

Workout A
    3×5 Squat
    3×5 Bench Press
    1×5 Deadlift

Workout B
    3×5 Squat
    3×5 Press
    5×3 Power cleans

3 pass/vecka. A-B-A vecka 1, B-A-B vecka 2.

Börja lågt och öka 2,5kg/pass dvs. knäböjen exv. kommer du öka 7,5kg/vecka. När detta inte fungerar längre, se nedanstående länk.

Fungerade bra för mig. Nu kör jag ett fortsättningsprogram från länken nedan.

Finns tonvis med information samt övningsutförande på:
    [http://startingstrength.wikia.com/wiki/FAQ#Three_Flavors_of_Starting_Strength http://startingstrength.wikia.com/wiki/FAQ#Three_Flavors_of_Starting_Strength%5D

ReNeGaDe wrote:
    Det tror jag inte. Nihilistisk Terror’s inlägg jämfört med trådskaparen skiljer sig på långa vägar. NT verkade också vara en mycket klipsk och snabbtänkt snubbe, vars ordförråd gjorde många förbluffade. Kan inte se framför mig att det är han helt enkelt.

Jag väntar med att uttala mig till han börjar kräva fem oberoende vetenskapliga källor.

Meningsuppbyggnad och frågeställning är identisk.

Jag vill också ha ett liknande schema, men bygger man bra massa på detta tror ni? Jag orkar inte tramsa runt i bland maskinerna och va på gymmet i 2 timmar.

Stenne wrote:
    Jag märkte att det var ett nybörjarprogram och jag är inte nybörjare. Finns det inget liknande som passar nån som tränat ett bra tag men som ändå gjort rätt kassa framsteg?

Läs på länken, det är värt det. Där finns även fortsättningsprogram, men i detta fall är nybörjare något positivt. Det innebär att man kan öka vikten VARJE pass och även om du tränat ett tag så ska du kunna göra detta ett tag. När det inte längre funkar så går du på ett fortsättningsprogram från den länken; då sker ökningarna istället veckovis och träningen är uppdelad på volym-, återhämtnings- och intensitetspass. Du kan gå direkt på ett fortsättningsprogram, men det gör bara att ökningarna sker långsammare.

Ett exempel på ”fortsättningsprogram” som jag kör nu:

Monday (Volume)
    Squat – 5×5 (sets across)
    Bench – 5×5 (sets across)
    Power cleans – 5×3 (sets across)

Wednesday (Recovery)
    Front Squat – 3×3
    Standing press – 2×5
    Pullups, 3 x 8-15

Friday (Intensity)
    Squat – ramp to max set of 3 or 5
    Bench – ramp to max set of 3 or 5
    Deadlift – ramp to max set of 3 or 5

Lycka till! Men spendera någon timme på den länkade sidan. Står jävligt mycket vettigt där.

måndag: marklyft och dips
    onsdag: knäböj och bänkpress
    fredag: frontböj och hatelpress

tränar typ hela kroppen (hur bra kan diskuteras)
    tycker det är smart för nybörjare att träna enligt detta schemat tränade själv liknande när jag började och har fått resultat som jag är nöjd med men om du känner att några muskler (biceps, vader, lats osv) släpar kan du lägga in lite mer övningar

Vill du ha extremt få övningar så är väl GVT perfekt för dig. Lågvolym funkar säkert jättebra också men det har jag själv inte provat och uttalar mig därför inte i den frågan!

GVT-program – – – 10 set alá 10 reps per övning

Vecka 1
    Dag1: Bänkpress, Latsdrag och eventuellt lite mage
    Dag2: Frontböj, Sittande vadpress och eventuellt underarmar/grepp
    Dag3: Vila
    Dag4: Dips, Stångcurl och eventuellt lite mage
    Dag5: Militärpress, sidolyft
    Dag6: Vila
    Dag7: Vila

Vecka 2

Dag1: Marklyft, Sneda hantelpressar
    Dag2: Raka marklyft, donkey raises
    Dag4: Hantelcurl, pushdowns
    Dag5: Frontlyft, drag till hakan
    Dag7:Vila

osv. osv. Få övningar, snabba intensiva pass och sjukt grym träningsvärk :D

Insulinus wrote:
    Vill du ha extremt få övningar så är väl GVT perfekt för dig. Lågvolym funkar säkert jättebra också men det har jag själv inte provat och uttalar mig därför inte i den frågan!

GVT-program – – – 10 set alá 10 reps per övning

Vecka 1
    Dag1: Bänkpress, Latsdrag och eventuellt lite mage
    Dag2: Frontböj, Sittande vadpress och eventuellt underarmar/grepp
    Dag4: Dips, Stångcurl och eventuellt lite mage
    Dag5: Militärpress, sidolyft
    Dag7: Vila

Vecka 2

Dag1: Marklyft, Sneda hantelpressar
    Dag2: Raka marklyft, donkey raises
    Dag4: Hantelcurl, pushdowns
    Dag5: Frontlyft, drag till hakan
    Dag7:Vila

osv. osv. Få övningar, snabba intensiva pass och sjukt grym träningsvärk :D

det är inget som håller i längden efter ett tag slutar man öka i styrka och då bygger du inte heller någon massa

50cent wrote:
    det är inget som håller i längden efter ett tag slutar man öka i styrka och då bygger du inte heller någon massa

Självklart inte. Finns inget program som håller i längden, variation är nyckeln till fortsatt muskelutveckling. Jag antog bara att denna killen ville byta träningsform och då kan GVT i hans fall vara utmärkt att köra under 4-8 veckor eller liknande!

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.