Pudzianowski tävlar igen

Home Forums Styrkehörnan Pudzianowski tävlar igen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • Author

Pudz skadade sig illa i mars och har nu efter operation och rehabilitering börjat träna och tävla på allvar. Mariusz tog hem Europas Starkaste Man som avslutades i Polen den 5 juli. Helgen därefter tog han också hem World Strongman Cup i Moskva.

World Strongman Cup Moskva, topp 6
    Mariusz Pudzianowski, 64p
    Tarmo Mitt 53p
    Stojan Todorczew
    Elbrus Nigmatullin
    Mark Felix
    Krzysztof Radzikowski

ESM Polen, topp 6
    Mariusz Pudzianowski 45,5p
    Krzysztof Radzikowski 31p
    Mateusz Baron
    Grzegorz Szymański
    Rafał Kobylarz
    Tomasz Kowal

Martin Löwgren wrote:
    Är inte han fortfarande avstängd för doping?

Han var aldrig avstängd för dopning. Det var en annan drog.

Det vore kul att se hur pudz kunde hävda sig mot de i gamla IFSA.

Zavickas skulle nog äta honom i det mesta.

MaQue wrote:
    Det vore kul att se hur pudz kunde hävda sig mot de i gamla IFSA.

Zavickas skulle nog äta honom i det mesta.

Det håller jag inte med om men eftersom det alltid brukar bli en sandlådediskussion så hoppas jag att alla lämnar det ämnet. :emo-thumb

Pudz har förresten officiellt gått ut med att han kommer att MMA-debutera snart, kontraktet är i slutfasen. Hur det kommer att påverka hans fortsatta bana inom strongman har det inte sagts något om, han ska i alla fall delta i årets WSM.

Martin Löwgren wrote:
    PM:a gärna med mer info.

Mvh

Kokain tror jag det var.

propain wrote:
    Det håller jag inte med om men eftersom det alltid brukar bli en sandlådediskussion så hoppas jag att alla lämnar det ämnet. :emo-thumb

Pudz har förresten officiellt gått ut med att han kommer att MMA-debutera snart, kontraktet är i slutfasen. Hur det kommer att påverka hans fortsatta bana inom strongman har det inte sagts något om, han ska i alla fall delta i årets WSM.

Det var mest en egen spekulation, då IFSA i min mening har starkare atleter.

Han kanske tacklar av och kör MMA istället för Strongman efter i år?

MaQue wrote:
    Han kanske tacklar av och kör MMA istället för Strongman efter i år?

Ingen aning, har inte hört något om det. Vem vet, det kanske bara är en engångsgrej för att dra in lite extra pengar.

Martin Löwgren wrote:
    Är inte han fortfarande avstängd för doping?

Här hänger man med i svängarna. Han vann världens starkaste man förra sommaren.

Han har i allfall har sagt att han ska gå ner några kg i vikt för att tävla i MMA

Japp. Allt tyder nu på att Pudde går över till MMA. Det pratas en hel del om detta på Sherdog. Han har tydligen skrivit kontrakt med KSW, en polsk MMA organisation och går sin första fight i december.

Mariusz Pudzianowski, who may challenge Krzysztof Soszynski for the sport’s most difficult to spell name, will make his MMA debut at an event in Poland this December. He’s done some amateur boxing and Kyukoshin karate, so he’s not a novice to the fight game. And even though he may not be UFC-bound any time soon, we’ve always said that this sport needs more of a crossover appeal to the Polish/Strongman audience, and Mariusz might just the man to finally bridge that great divide.

Awesome. Now who’s ready to see Brock Lesnar get carried around the cage like a giant stone ball before being carefully placed atop a pillar?

”I’m not a beginner. I can hit hard, but it’s probably normal that fear will accompany my every MMA fight. Only someone insane would fear nothing” says Mariusz Pudzianowski, who begun preparing for MMA fights.

”I start off with a 30 minute run. Then stretching, jump rope and training with the instructor. I’m training mainly my hands [punches]. And the ground techniques. I have no problems with kicks, as I have been training martial arts since I was ten.”

”Right now other fighters would have the technique and endurance advantage over me and they would probably beat me up” says Pudzianowski. ”First of all I have to get down to 125 kilograms [275 lbs]. Apart from that I want to finish this season successfully in Strongman competitions.”

The decision to participate in MMA fights has shocked his family. They discourage him from pursuing a career in the ring.

”They ask: ’Mariusz, what do you need it for? You have money, popularity.’ But I’m not flinching. Maybe they’ll pummel me, maybe I will be the worst fighter there. Of course I fear that could happen. (…) But I’m stubborn. I always say ’Even if you’re down on your knees, go forward’.”

Att han är en sanslös atlet och ett genetiskt freak råder det inga tvivel om, men har han den mentala styrkan för att slåss och överkomma rädslan för allvarliga skador i ringen? Annars kanske NFL är intresserade…

[img=http://images.hugi.is/heilsa/144871.jpg]

tycker Marusz e så jävla häftig! RIKTIGT stark och har ändå spänst och är vig. En riktig atlet!
    Han ser också väldigt krallig ut vilket jag har fått uppfattningen att inte alla strongman gör. Beror säkert mycket på löpträningen.
    Skit coolt att han ska börja slåss :p

Drömmen skulle vara att få se Marre mangla skiten ur det där praktarslet Lesnar…. men tyvärr lär den fighten aldrig inträffa.

Lite på svenska också:

[http://mmanytt.se/mma/mariusz-pudzianowski-borjar-med-mma/]

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.