Home › Forums › Styrkehörnan › Raw Styrkelyft
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 februari, 2009 at 12:22 #654424Anonym anvandareMember
det borde inte vara tillåtet att vara så där stark
jag vill också… har precis börjat i en Styrkellyfts klubb, och var på tävling igår,
jag vill, och ska, blir så där stark1 februari, 2009 at 20:10 #654426Anonym anvandareMemberprocore wrote:det borde inte vara tillåtet att vara så där stark
jag vill också… har precis börjat i en Styrkellyfts klubb, och var på tävling igår,
jag vill, och ska, blir så där starkJobba på så kommer det.
/peter
4 februari, 2009 at 22:40 #654428Anonym anvandareMemberDet var som fan…!
Dock var 330 böjen inte djup, men imponerande styrka.
Du tävlar i Strongman, om jag förstod rätt? Inte tänkt att testa SL? tex med utrustning?
4 februari, 2009 at 22:50 #654430Anonym anvandareMemberSåg dig med på mässan, Ruggigt stark:), Du vill inte berätta var du köpt shortsen? Ser hur goa ut som helst! keep up!
4 februari, 2009 at 23:28 #654432Anonym anvandareMemberImponerande vikter!
Svårt att bedöma djupet på knäböjen pga vinkeln och byxorna (helst skulle du haft någon trikå), men den ser faktiskt ut att vara parallell/exakt nere (den på 320kg) dock så ser 330kg ut att vara någon cm grundare. Så det är mycket möjligt att du skulle ha fått den på tävling (320kg). Sen beror det givietvis på vilka domarna det är som sitter på tävingen. Desto större tävling desto hårdare bedömning, nästan löjligt hård ibland på Internationella tävlingar.5 februari, 2009 at 21:19 #654433Anonym anvandareMemberHur får man youtube klippen att fungera här på body?
5 februari, 2009 at 21:40 #654434Anonym anvandareMemberDamir_T wrote:Det var som fan…!Dock var 330 böjen inte djup, men imponerande styrka.
Du tävlar i Strongman, om jag förstod rätt? Inte tänkt att testa SL? tex med utrustning?
Kul att få beröm från en världsmästare.
Jag körde lite SL vid sidan om för ett par år sedan, kom 3a på SM 2006 efter Svensson och Wahlqvist.
Nu har jag sagt att jag skall köra SL när jag pensionerar mig som strongman. Är 35 nu så jag har inte så många år kvar i kroppen när man skall springa med vikter. Vill satsa denna tiden på strongman och se hur långt jag kan komma. WSM känns inte helt omöjligt. När jag blir gubbe skall jag köra SL och förhoppningsvis kunna komma upp emot Anders Johanssons vikter.
kriLLan wrote:Såg dig med på mässan, Ruggigt stark:), Du vill inte berätta var du köpt shortsen? Ser hur goa ut som helst! keep up!Shortsen är Nike basket shorts. Dessa köpte jag i Köpenhamn. Finns att beställa på nätet från USA om man inte hitta i vanliga sportaffärer.
Bernhard wrote:Imponerande vikter!
Svårt att bedöma djupet på knäböjen pga vinkeln och byxorna (helst skulle du haft någon trikå), men den ser faktiskt ut att vara parallell/exakt nere (den på 320kg) dock så ser 330kg ut att vara någon cm grundare. Så det är mycket möjligt att du skulle ha fått den på tävling (320kg). Sen beror det givietvis på vilka domarna det är som sitter på tävingen. Desto större tävling desto hårdare bedömning, nästan löjligt hård ibland på Internationella tävlingar.Tackar! Som du säger så kan det med hårda domare i SL vara nästan löjligt vilka krav man har på en godkänd böj. Men det är ju bara att gilla läget och bli starkare om man vill vara med och leka.
23 april, 2009 at 15:56 #654435Anonym anvandareMemberDamir_T wrote:Det var som fan…!Dock var 330 böjen inte djup, men imponerande styrka.
Inte djup ska han sätta sig på marken eller ?
Tycker de va sjukt fina böj och allt grymt!
23 april, 2009 at 17:31 #654437Anonym anvandareMemberRiktigt bra! Såg ut som du tyckte det var lätt:p Light weight!
25 april, 2009 at 09:00 #654439Anonym anvandareMembervillle8 wrote:Inte djup ska han sätta sig på marken eller ?Damir kommenterar böjen med perspektiv på styrkelyftsregler.
Ser man saken på det viset så ser 320-böjen perfekt ut, medans 33o.böjen ser lite grund ut. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.