Reportaget om sm i strongman

Home Forums Styrkehörnan Reportaget om sm i strongman

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author

jag tycker det var ett tunt reportage om årets sm i nyaste body, skulle vilja se lite mer bilder och lite intervjuer. samt att det gick av stapeln den 18 augusti och publicerades inte förrän nu.

lite besviken faktiskt… va tycker ni?

blev faktiskt glad att dom hade med det dom hade eftersom det endå är en byggartidning!!!!

fast klart det hade varit roligt med intervjuer och allt sånt =) lite styrkelyft också hade inte varit fel :P

Tycker också det är skitdåligt. De har väl som slogan ”för dig som tränar hårt”. Där borde väl alla gymrelaterade idrotter ingå? Jag för min del skulle tycka det vore väldigt roligt om det kunde ha nån intervju med stronmen, styrkelyftare etc. Eller nåt bra reportage om tex Sm i bänk. Tror det det skulle vara intressantare för de flesta om man breddade vyn och fick ta del ifrån andra gymrelaterade idrotters perspektiv på träning. Det är nog bra för alla desa idrotter och ta del av varandra, för jag tror alla har mycket att lära av varann.(kom ifrån topic lite) Men som svar på inlägget så självklart är jag också besviken på reportaget.

akoral wrote:
    blev faktiskt glad att dom hade med det dom hade eftersom det endå är en byggartidning!!!!

fast klart det hade varit roligt med intervjuer och allt sånt =) lite styrkelyft också hade inte varit fel :P

byggartidning? byggning och KRAFTSPORT står det. och vad jag vet så är både strongman, tyngdlyftning och styrkelyft kraftsporter, men läser man nått om det? ….Japp en liten text med tre bilder och om att göran rosen har skadat knäet.

Nej jag har tyckt länge och tycker fortfarande att det är dåligt av Body, men varje gång någon skriver till redax så kommer det någon liten liten artiker om någon strongman tävling.

Body i dag består av 50% reklam, 25% byggning och 25% fitness av någon form. tycker tyvärr att det e synd. nu mera läser man inehållsförteckningen för att se om det finns något om kraftsport annars är ja inte intresserad.

Kul att halva tidningen består av MR.Olympia men …något om VM i OL eller SL har jag inet sett något lika stort av.

Håller helt med er wille och bsoj. jag kommer inte köpa tidningen nå mer, om det inte börjar skrivas mer om SL, strongman mm… som sagt det är ju mest reklam och bodybuilding. BODY- För dig som tränar hårt! skulle inte strongmans och styrkelyftare göra det också?

dom skrev i sin tidning att deras riktlinjer var byggning fittnes och intriktning på träning för nybörjare samt kost.

men klart jag också vill ha alla kraftsporter med =) tidningen hade varit riktigt grym då

Jo jag har förstått att deras riktlinger är dit, men den har i alla år haft namnet bodybuilding & kraft sport.

Besviken- ja
    Förvånad- nej

rinse wrote:
    Besviken- ja
    Förvånad- nej

+1

Ja visst förstår man att inriktningen är byggning/fitness på tidningen men ett större reportage om en sån stor tävling tror jag det finns stort intresse för bland bodys läsare.oavsett så baserar vi ju alla våran träning på ett gym men har olika mål med träningen.Jag blev besviken att det inte var ett större å bättre reportage..speciellt då det verkligen var en kanontävling arrangörmässigt/prestationsmässigt.Är säker att det finns intresse bland Bodys läsare att läsa ett sånt reportage..elelr även ett träningsrepotage med en strongman.

mm framför allt reportage med en strongman i träning hade varit riktigt roligt!!!!!

lite tröttsamt att se en deffad kille köra samma övningar för axlar som en annan kille förra månaden…. :P lite överdrivet men men

akoral wrote:
    mm framför allt reportage med en strongman i träning hade varit riktigt roligt!!!!!

lite tröttsamt att se en deffad kille köra samma övningar för axlar som en annan kille förra månaden…. :P lite överdrivet men men

kunde inte sakt de bättre själv:up:

Jag ställer upp när som helst. :D

Det är bara för Body att säga till så kör vi det typiska byggartidningsreportaget med en liten twist och riktar in det mot styrka istället för axelseparation.

Peter Rundberg wrote:
    Jag ställer upp när som helst. :D

Det är bara för Body att säga till så kör vi det typiska byggartidningsreportaget med en liten twist och riktar in det mot styrka istället för axelseparation.

Det hade faktiskt varit kul. :)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.