Home › Forums › Styrkehörnan › Ronnie Coleman
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 december, 2005 at 17:31 #966510Anonym anvandareMemberherrdanne wrote:”HAHAHA tänk till lite innan du skriver något.” det borde du tänka på eftersom det inte är jag som har gjort tråden
Han som skapade tråden ville jämföra Coleman med styrkelyftare. Du skriver om Jonnie som inte har det minsta med Coleman att göra.
”Jonnie Jackson hade världsrekordet i tävlingssammanhang 2004 iaf och det var 820lbs och han vägde då 260lbs tror jag..”
och dessutom är det fel på faktan också så det är inte jag som är ute och cyklar utan det är du som försöker hitta på en massa bortförklaringar.15 december, 2005 at 18:47 #966511Anonym anvandareMemberMisspepp wrote:Ronnie drar inga 400 i mark! Visst stark15 december, 2005 at 19:22 #966512Anonym anvandareMemberRyger wrote:Världsrekord bland bodybuilders ?
Tror inte Coleman är så intresserad av Styrkelyft, tror han hellre tjänar miljoner på byggningen än att vinna en burk proteinpulver o en liten medaljJo exakt… intresset för SL är nog inte såå stort hos honom.. då hade han nog redan gjort en satsning för länge sen..
16 december, 2005 at 09:55 #966513Anonym anvandareMemberxRickardx wrote:Ehm.. Ronnie coleman började sin karriär som styrkelyftare men gick sedan över (för mååånga år sen) till byggning..Fan… när du nämner det så var det en lyftare från Åmotfors som sa att han trodde Coleman hade startat med lyftning… Där ser man, han hade rätt! Vet du om det var för IPF, eller nåt av dem amerikanska? (WPO;WPC osv)
16 december, 2005 at 10:29 #966514Anonym anvandareMemberbenedikt magnusson…. 400 kg utan problem:)
17 december, 2005 at 18:34 #966515Anonym anvandareMemberVar är Bruce Banner så han rätar ut frågetecknen här??..
17 december, 2005 at 18:56 #966516Anonym anvandareMemberVilka frågetecken ?
benedikt magnusson har världsrekord i marklyft med 440kg..Varken coleman eller jackson har några världsrekord..
Coleman startade sin viktlyftar karriär som styrkelyftare….likaså Jackson som fortfarande gör enstaka SL tävlingar.
25 december, 2005 at 13:21 #966517Anonym anvandareMemberBenedikt med sitt 440kg lyft!!!
[http://www.gometal.com/videot/WPO2005HELSINKI/biggest_deadlift_in_the_world.avi]Han är ren TNT!! Damn!
25 december, 2005 at 22:05 #966518Anonym anvandareMemberrätt stor skillnad mellan en styrkelyftare som vill vara stark
och en kroppsbyggare som vill vara snygg. det som rojne kålman
lyfter när han tränar är imponernade…26 december, 2005 at 23:52 #966519Anonym anvandareMemberoavsett vad Ronnie eller n
6 januari, 2006 at 18:43 #966520Anonym anvandareMemberbove wrote:Var6 januari, 2006 at 22:17 #966521Anonym anvandareMemberBruce Banner wrote:Här var det många bud…..Dessa diskussioner är en av anledningen till att jag spenderar mindre tid på internet nuförtiden.
Ronnie Coleman är utan tvekan ohyggligt stark, det finns INGEN som betvivlar den saken. Han skulle säkert göra stordåd den dagen han bestämde sig för att (återigen) tävla i styrkelyft.
Men, och det är ett j-vla stort men, han tävlar inte i något förbund och därmed är ju hela diskussionen helt meningslös. Kan man inte hitta honom i några resultatlistor eller rekordtabeller känns det liksom inte som man kommer så mycket längre.
Tror forumet skulle må bättre om liknande pajkastning mellan olika läger hölls på sin höjd i Chattavdelningen. Hur många seriösa lyftare tror ni vill se sånt här i en avdelning som handlar om styrka? Det skrämmer helt klart bort många som skulle kunna bidra med tonvis med information till alla de som verkligen vill bli STARKA. Egentligen borde ingen (inkl mig själv) sjunka så lågt att vi käbblar om saken.
”Världsrekord bland bodybuilders” var det roligaste jag läst på länge och det gjorde helt klart min kväll.
MVH
/BrucePS. ric69, visst börjer sig stålet, men det är därför det finns kortare och styvare ”markstänger” som bättre klarar påfrestningar och inte böjer sig som spagetti vid tyngre vikter.
Måste instämma helt i ovanstående inlägg. Har själv nyss joinat detta forum och därför inte hunnit deltaga i debatten, annars hade man nog med lätthet kunnat tillrättavisa några skribenter. Tycker också att frasen ”Världsrekord bland bodybuilders” var fantastiskt rolig, speciellt då det verkar som att personen som skrev det verkade tro på det också!
Vill dock poängtera att jag är av uppfattningen att Mr Coleman är stark, men han skulle inte vara i närheten av att vara starkast i världen i styrkelyft om han skulle få för sig det ( vilket han ju garanterat inte kommer att ens försöka ).
6 januari, 2006 at 23:32 #966522Anonym anvandareMemberTja, bruce banners inlägg fick mig att läsa hela tråden faktiskt. Och det var mycket givande och jag förstår inte vad som skulle vara fel med att likna Ronnie vid styrketävlingar. SL och bodybuilding är ju ganska besläktade om man säger så. Klart som fan att ingen här inne vet vad Ronnie skulle klara om han la om träningen osv och satsade på SL, men att spekulera i det ser jag definitivt inget fel med, trots att svaret aldrig lär visa sig.
Att han aldrig kommer ta det steget är en sak, men att dyka upp med en pekpinne och fya alla tänk-om-fiosofer på grund av det faktum att det aldrig kommer ske, tycker jag är lite lågt. Och sen har vi duktigt folk på det här forumet som redan bidrar med tonvis med nyttig information för den delen. Forumet heter BODY och det tar 20 sekunder att regga sig och skriva ett inlägg, klart som fan det kommer upp oseriösa svar..
Bara det att folk med inlägg:1 inte är lika trovärdiga som andra medlemmar på forumet som redan gjort sig ett rykte att vara kunniga och trovärdiga.
6 januari, 2006 at 23:40 #966523Anonym anvandareMemberEn liten undran efter att ha sett b
7 januari, 2006 at 00:30 #966524Anonym anvandareMemberHaha. Coleman använder ju kanske 1/4 av rörelsen när han kör benpressar i The Cost of Redemption. Knäna till hakan utan att ryggen släpper = Benpress. Fjärdedels juck med ett ton som belastning är någon annan övning.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.