Ronnie Coleman Vs Zydrunas Savickas

Home Forums Styrkehörnan Ronnie Coleman Vs Zydrunas Savickas

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 85 total)
  • Author
    Dr.squat wrote:
    Exakt 8ggr med ca 140kg muskler, tror inte du at han är stark då eller? Han böööör vara starkare än vad Karlsen var när han byggde.Vad tror du händer om han slutar dieta och bara kör tunga grejer som är anpassat till strongman?

Coleman har GARANTERAT högre muskelkvalité, han väger ju redan nu som en strongman, och då är han hård!

Ang. Pudz så skulle jag nog inte säga ljusår faktiskt….

Hmm…Jag skrev i mitt första inlägg i denna tråd att Coleman var väldig stark trots det inte är han primära mål med träningen och i gymmet skiljer det nog inte så mycket mellan honom och Zavickas. Även om jag tror Zavickas är starkare även där. Men i grenarna är det så pass mycket teknik att Coleman skulle komma rejält på efterkälken ( hans grepp t.ex. är nog inte det bästa ).

Det är helt klart bättre konkurrens inom strongman idag än när Svend ( och Magnus ) vann, också.

Ställ Pudz bland Top 5 på Mr. O, då kommer man få perspektiv på saker och ting. ”Ljusår” kanske var en överdrift, men en hel del skiljer det.

tp_88 wrote:
    Även om jag tror Zavickas är starkare även där. Men i grenarna är det så pass mycket teknik att Coleman skulle komma rejält på efterkälken ( hans grepp t.ex. är nog inte det bästa ).

Hur vet du det? Jag kan säga från egna erfarenheter att det tar varken jätte lång tid eller kräver jätte mycket träning att få in den så kallade tekniken i dem olika grenarna. Man har sett många komma ganska långt med usel teknik och har med stor sannolikhet inte samma muskelstyrka som Coleman.

Sen undrar jag varför colemans grepp skulle vara så kass för?

Om jag inte missminner mig så har Coleman ett förflutet som styrkelyftare.

Dr.squat wrote:
    Sen undrar jag varför colemans grepp skulle vara så kass för?

Det är det inte heller. Enligt Randall J. Strossen klarade han nästan en Captains of Crush nr 3 utan att vara uppvärmd. Om det räcker för att tävla i Strongman vet jag inte.

Coleman va SLare på High School, ja.

Läste om CoC 3an, minns inte hur långt ifrån det va men någon kanske vet? Det är ju som de flesta vet sista biten som är tung…

Jag skrev att: ”Hans grepp är NOG inte det bästa t.ex.” Det är ett antagande som jag grundar på att han tränar med remmar en hel del och borde inte ha byggt upp den greppstyrka som krävs för att hålla dem vikterna.

Ta ett annat exempel på folk som testar Strongman; Brian Siders. Han är klart mycket starkare än Coleman i bänk, lite i böj medans Coleman borde vinna i mark ( iaf om remmar får användas ). På en SL-serie skulle Siders vinna ganska lätt. Han har varit med på AC ( som förövrigt har rykte om sig att vara tung och mest lyft. Inte så mycket välte/springa runt med saker o.s.v ) ett par år nu och visst, han placerar sig bra ( 5-6a har jag för mig ) men Zavickas är ju klart bättre.

Problematiken kommer när en byggare eller styrkelyftare kommer utanför ramen för alla invanda rörelsemönster och ska börja ”cheata” med brutal vilja och styrka så smäller det bara.. Sysslar själv med Strongman på gärdsgårdsnivå men har sett det åtskilliga gånger. Men visst, en kille som Coleman har inte kommit till toppen av proffsbyggningen på en dubbel räkmacka utan skulle säkerligen kunna hävda sig bra även inom Strongman men knappast vinna tävlingar. Men det är bara min ödmjuka teori :up:

Var inte Franco Columbu världens starkaste man och världens bästa ( efter Arnold såklart). Eller var han världens starkaste kroppbyggare? Hur kunde han vara det när han var minst av alla typ.

Han kanske var den starkaste byggaren på den tiden.
    Men knappast starkast i världen

Arne Persson wrote:
    Om jag inte missminner mig så har Coleman ett förflutet som styrkelyftare.

Rätt Arne, så det som någon här inne skriver, vill inte nämna några namn då kiivisch kanske blir arg.

Kul o se att andra också har funderingar kring detta :D..
    jag skulle iaf vilja se coleman som det nämdes innan med den procenten fett som strongmans har :) stor som en björn.
    Skulle vara kul att se hur långt han kan komma.
    Får väl försöka övertala honom:P hehe

awE wrote:
    Rätt Arne, så det som någon här inne skriver, vill inte nämna några namn då kiivisch kanske blir arg.

vad snackar du i då…?

Columbu wrote:
    Var inte Franco Columbu världens starkaste man och världens bästa ( efter Arnold såklart). Eller var han världens starkaste kroppbyggare? Hur kunde han vara det när han var minst av alla typ.

.

Columbo är väll den enda som har vunnit Mr.Universe samma år som han vann VM i styrkelyft (har för mej att jag läst detta nånstans, kan ha fel,nån annan kanska vet?)

…Vad ni glömmer är också uthålligheten, Coleman skulle säkert dominera över en hel del i styrka om han bara fick träna på tekniken, men han har inte den uthållighet som krävs.
    Såg honom springa ca. 30meter på en strand med snorkel och cyklop hos Jay Leno en gång, killen var helt färdig efteråt, tänk er då att han skulle springa iväg med en kärra lastad med 500kg, han hade kollapsat innan han var halvvägs framme.

Nej, de timmar som Coleman och killarna går på löparbandet ger inte någon vidare kondition, nej.

Ta och kolla på de största killarna på de stora scenerna, de blir genomtrötta och flåsar som satan bara efter att ha poserat – det säger det mesta. Coleman är en kille som väger 140+ kilon, du tror inte att det tar en del att syresätta all den där massan?

…Men-men, en bild säger mer än tusen ord, so here you go, enough said:

Finns byggare som kör löpning osv också.

Får ta i åtanke att han är sliten pga deffen, värmen på scenen plus att syresätta kroppen osv osv. Finns en mängd faktorer.

Hade det bara varit för kroppstyngden så hade han gått runt med syrgas mask dagligen och haft på sig den mellan vartenda set på gymet.

Flex Wheeler skrev i sin bok att han under tävlingsförberedelser på slutet kunde somna närsomhelst, t.om. stående mitt under ett samtal med ngn pga syrebrist :| :D

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 85 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.