Home › Forums › Styrkehörnan › Ronnie Coleman Vs Zydrunas Savickas
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 maj, 2006 at 01:32 #956486Anonym anvandareMemberWarrior wrote:Ang bilden på Ronnie: Det är rätt jobbigt när man är uttorkad att andas ordentligt, sedan så klart konditionen påverkas negativt av att man har 140kg muskler men inte till den graden att han har svårt att andas. Vatten-tömning is tha shit…
Där kompletterade du ngt jag missade att skriva. Syret transporteras ju inte av sig självt runt i kroppen. Inte mkt som fungerar i kroppen när den är nog uttorkad.
Finns ju dock en del extremfall. Kolla Ruhl t.ex.
Jag snarkar fruktansvärt mkt pga min kroppsvikt, kan tänka mig hur han låter Han andas ju enormt tungt hela tiden. Märks i hans träningsfilm made in germany och låter enligt vad jag hört mkt värre irl.27 maj, 2006 at 02:01 #956487Anonym anvandareMemberQuote:Ang bilden på Ronnie: Det är rätt jobbigt när man är uttorkad att andas ordentligt, sedan så klart konditionen påverkas negativt av att man har 140kg muskler men inte till den graden att han har svårt att andas. Vatten-tömning is tha shit…Nej, men vikten påverkar syresättningen i en sådan grad att han inte orkar springa med någon större belastningen, eller ens några längre sträckor.
Givetvis sliter en deff, med diverse preparat och den grad av uttorkning som de där killarna ligger på, och han knallar naturligtvis inte omkring med syrgas 24-timmar om dygnet, men att tro att han har konditon för att han knallar på ett gångband under några veckor per år, eller att han har konditionen att springa med en kärra vägandes flera hundra kilo är föga troligt. Uttorkad eller ej.
Är Coleman stark? Ja, ruskigt stark, och han kan nog matcha de flesta i Strongman sammanhang, vad gäller styrkan, om han bara fick öva lite.
Har han kondition? Nej, att syresätta den enorma massan är ruskigt påfrestande, även om han inte är uttorkad eller i konstant behov av syrgas, han pallar garanterat inte att springa med en kärra vägandes flera hundra kilo i något snabbare tempo, än mindre för att sedan köra flera andra övningar samma dag.Stark – Ja.
Dominerat i Strongman – Nej.
27 maj, 2006 at 02:24 #956488Anonym anvandareMember– Arnie – wrote:Nej, men vikten påverkar syresättningen i en sådan grad att han inte orkar springa med någon större belastningen, eller ens några längre sträckor.Givetvis sliter en deff, med diverse preparat och den grad av uttorkning som de där killarna ligger på, och han knallar naturligtvis inte omkring med syrgas 24-timmar om dygnet, men att tro att han har konditon för att han knallar på ett gångband under några veckor per år, eller att han har konditionen att springa med en kärra vägandes flera hundra kilo är föga troligt. Uttorkad eller ej.
Är Coleman stark? Ja, ruskigt stark, och han kan nog matcha de flesta i Strongman sammanhang, vad gäller styrkan, om han bara fick öva lite.
Har han kondition? Nej, att syresätta den enorma massan är ruskigt påfrestande, även om han inte är uttorkad eller i konstant behov av syrgas, han pallar garanterat inte att springa med en kärra vägandes flera hundra kilo i något snabbare tempo, än mindre för att sedan köra flera andra övningar samma dag.Stark – Ja.
Dominerat i Strongman – Nej.
Coleman är svår att jämföra med en strongman då ingen av dem kommer i närheten av hans massa muskulärt, dock blir det lite fel att bara prata om kroppsvikten om jag inte missuppfattar dig.
Även kroppsvikt i form av fetma kräver sin syresättning och de flesta strongman gubbar väger mer än vad coleman gör i sin tävlingsform.
Kommer ihåg från ngt avsnitt ur världens starkaste man tävlingen på tv för några år sedan när dem intervjuade en av dem. Han körde löpträning varje morgon ett par km. Killen var inte i ngn vidare form direkt och hade minst ett 40 tal kg fett att plocka av för att ens börja komma i närheten av en platt mage så det var rätt intressant att se. Bättre kondition än de flesta som tränar regelbundet för att hålla sig i form. Har för mig de uppgav en vikt på 170-180 kg el. liknande på honom om jag inte minns fel.
27 maj, 2006 at 10:26 #956489Anonym anvandareMemberverkar som om många kan mycket om allt…tur är väl det…
27 maj, 2006 at 11:12 #956490Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Coleman är svår att jämföra med en strongman då ingen av dem kommer i närheten av hans massa muskulärt, dock blir det lite fel att bara prata om kroppsvikten om jag inte missuppfattar dig.Jag pratar inte enbart om kroppsvikten, jag pratar om konditionen, där hans kroppsvikt och muskelmassa absolut spelar in.
Quote:Kommer ihåg från ngt avsnitt ur världens starkaste man tävlingen på tv för några år sedan när dem intervjuade en av dem. Han körde löpträning varje morgon ett par km.Tvivlar starkt på att Coleman är ute och kör några löparrundor varje morgon, men jag kan ha fel, så har du något klipp där han kör joggingrundor så får du gärna hänvisa dit, hade varit mycket intressant att se.
27 maj, 2006 at 11:14 #956491Anonym anvandareMemberJag tror du missade poängen med min post. Jag menar inte att coleman har ngn kondition att tala om utan att det finns dem som trots en väldigt hög kroppsvikt har en bra kondition. Inget annat.
27 maj, 2006 at 14:37 #956492Anonym anvandareMemberVissa grenar dom kör här på sveriges starkaste man hade han nog klarat jävligt bra tillex när det är böj.mark.bänk eller något liknande moment. Hade varit kul att se faktiskt.
27 maj, 2006 at 14:50 #956493Anonym anvandareMemberAlltså han skulle inte ha en jävla chans att hävda sig.
1: Han är för kort. Alla de som är i toppen av strongman är i princip över 190cm. Det är en fördel i de flesta av grenarna att va lite längre.
2: De flesta grenarna är INTE ett explosivt lyft utan det är rätt mkt kondition och muskeluthållighet inblandad. Som syrgasbilden visar så skulle hans enorma muskelmassa sluka ofantligt med syre och han skulle helt enkelt inte orka i de flesta grenarna. Det finns vissa övningar han säkert skulle hänga med i men det är inte särskilt många. Böj, mark och bänk- grenarna skulle nog gå fint, men det är inte många grenar som ser ut så. När det gäller allt springande och släpande samt bärande skulle han inte hålla ut helt enkelt.
27 maj, 2006 at 18:57 #956494Anonym anvandareMemberInte för att de har med ämnet att göra igentligen, men jag kan inte låta bli att vända på steken.
Vem hade klarat sig bäst:
Coleman på en strongmantävling eller Savickas på en bodybuildingscen?
:whistle:
29 maj, 2006 at 10:36 #956495Anonym anvandareMemberalexander lindström wrote:Vi får heller inte glömma att käre Coleman har varit polis en gång i tiden. Varför tar jag då upp detta undrar ni kanske. Jo, jag kan då säga som så här. Han hade tagit alla styrkelyftare i pistolskytte i alla fall…Hhahahahaha
Han var säkert en väldigt seg polis, hade han jagat en tjuv så hade tjven stannat för att vara rädd för storleken inte för att coleman hade hunnit ikapp tjuven.
29 maj, 2006 at 12:16 #956496Anonym anvandareMemberalexander lindström wrote:Columbu wrote:HhahahahahaHan var säkert en väldigt seg polis, hade han jagat en tjuv så hade tjven stannat för att vara rädd för storleken inte för att coleman hade hunnit ikapp tjuven.[/QUOTE
Hahahaha, såååå snat.. Undrar vad han äter i stället för Donuts, när han sitter i sin patrullbil???
Kyckling gubben. Du har väl sett filmen?
30 maj, 2006 at 14:58 #956497Anonym anvandareMemberHar ni inte sett Coleman´s ”utomhusutfall” o detta på en parkering i texas där det är otroligt varmt!
Visst, han har säkert ingen långdistansares uthållighet, men lite kondis verkar han allt ha? Eller?8 juni, 2006 at 19:24 #956498Anonym anvandareMembertycker det är tämligen ointressant hur coleman skulle klara sig i en strongman tävling, han sysslar ju inte med det, intressant är ju att jämföra basövningar etc! vore kul att veta exakt vad har gör i olika övningar offseason! sätt honom i gymmet med samuelsson, tror ronnie skulle matcha honom i många övningar, har sett lite filmer med honom och det är ju inga små vikter=)
Nån som har bättre koll på samuelsson och coleman, marklyft, bänkpress etc?
9 juni, 2006 at 06:37 #956499Anonym anvandareMemberpå senaste arnold classic tror jag savicas vägde in på en 170kg. han krossar coleman i samtliga ’övningar’, såklart.
9 juni, 2006 at 06:38 #956500Anonym anvandareMemberandrasidan wrote:tycker det är tämligen ointressant hur coleman skulle klara sig i en strongman tävling, han sysslar ju inte med det, intressant är ju att jämföra basövningar etc! vore kul att veta exakt vad har gör i olika övningar offseason! sätt honom i gymmet med samuelsson, tror ronnie skulle matcha honom i många övningar, har sett lite filmer med honom och det är ju inga små vikter=)Nån som har bättre koll på samuelsson och coleman, marklyft, bänkpress etc?
coleman skulle antagligen böja mer och marka mer än mange men där slutar det nog
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.