Ronnie Coleman Vs Zydrunas Savickas

Home Forums Styrkehörnan Ronnie Coleman Vs Zydrunas Savickas

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 85 total)
  • Author
    rinse wrote:
    ursäkta mig jag måste bara lägga mig i lite nu. det här med marklyft skiter jag ungefär i för det är väl det lyftet som är det mest ”riktiga” bland de tre powerliften om man tittar på lyftningen i USA som du hela tiden refererar till. jag har inget emot styrkelyft egentligen, jag har tävlat i ett antal år, men det har ju spårat ut helt. ok att inte coleman kan ta 450 i bänkpress men tror du han bryr sig?… sen dessutom så har ingen lyftare stoppat med 450 kg på bröstet och sen pressat upp den utan i USA i organisationer som WPO mm. så touchar bara stången ”bröstet/magen”. utan tröja sänks genast dessa monsterresultat med över 100 kg och ofta mer. vad är det för tjusning med detta?.. ungefär som synthol inom byggningen.. sen knäböjningarna är ju inte precis under parallelt heller så jag vet inte vart du vill komma. styrkelyft har blivit en utrustningssport och mycket av den gamla tjusningen har tyvärr försvunnit. jag gillar personligen mycket mer 70 och 80- tals styrkelyft. även om där var lite utrustning så var det inget överdrivet och man tränade inte efter utrustningen. det är som en svensk veteran sa till mig på förra serien: ”det var bättre förr då kunde man köra bänkpress för att öka i bänkpress”. nu är det mest olika tröjövningar och specialträning för triceps. om man tittar på styrkelyftarna från 80-talet ser man en viss klasskillnad på muskelutvecklingen också. de var mycket snyggare byggda och hade muskler över i princip hela kroppen till skillnad från idag. ok det finns undantag nu (din avatar) och det fanns det förr också. jag kankse låter gnällig men inte f*n är nutidens styrkelyft den ultimata styrkesporten. vill man se äkta power så är RAW styrkelyft att rekommendera.

sen det du nämner om att om någon byggare vill bevisa att styrkelyftare inte är starka är så är dem välkomna stämmer väl inte det minsta med verkligheten. jag vet inte så många byggare som klagar på styrkelyftare överhuvudtaget men jag vet däremot en hel del styrkelyftare som ser ner på byggning t.ex. du. personligen tycker jag det ser f*n så mycket mer fult och bögigt ut med en bänktröja som pressar ihop dina armar till ingenting än ett par poseringsbrallor.

nu har jag klagat mycket på en sport som jag själv är mer eller mindre aktiv i men jag tycker bara att det är fel att trycka ner byggare när de nästan aldrig trycker tillbaka. det hade kanske varit lite bättre om man hade lite mer respekt för varandra?…

Först och främst måste jag be dig inte lägga ord i min mun. Jag har inte sagt något om att kroppsbyggning skulle vara en homosexuell aktivitet. Först och främst ser jag inget fel i homosexualitet – tycker du att det är något fel på homosexuella rinse?

Angående bänkpressresultaten och tröjor – din poäng är exakt vilken då? Självklart lyfter man mer med tröja. Alla är välkomna att ta på sig en tröja och medverka i WPO eller APF. Ingen jävla byggare kommer ha en chans, ens med fem tröjor och en halv passare. Det är tråkigt men tyvärr sant. :)

Dock har massor av styrkelyftare deffat och blivit riktigt grymma byggare. Slutsatsen vi kan dra är alltså att styrkelyft kräver mycket mer arbete och begåvning. Vi är återigen mycket besvikna på byggare.

Angående byggare och gnäll måste du tyvärr ta och vakna upp. Jag dissar inte byggning och byggare för att byggare dissar oss. Jag dissar byggning för att det är töntigt. :)

sarbaz wrote:
    Först och främst måste jag be dig inte lägga ord i min mun. Jag har inte sagt något om att kroppsbyggning skulle vara en homosexuell aktivitet. Först och främst ser jag inget fel i homosexualitet – tycker du att det är något fel på homosexuella rinse?

Angående bänkpressresultaten och tröjor – din poäng är exakt vilken då? Självklart lyfter man mer med tröja. Alla är välkomna att ta på sig en tröja och medverka i WPO eller APF. Ingen jävla byggare kommer ha en chans, ens med fem tröjor och en halv passare. Det är tråkigt men tyvärr sant. :)

Dock har massor av styrkelyftare deffat och blivit riktigt grymma byggare. Slutsatsen vi kan dra är alltså att styrkelyft kräver mycket mer arbete och begåvning. Vi är återigen mycket besvikna på byggare.

Angående byggare och gnäll måste du tyvärr ta och vakna upp. Jag dissar inte byggning och byggare för att byggare dissar oss. Jag dissar byggning för att det är töntigt. :)

Jag tycker att du framstått som rätt seriös och kunnig i andra debatter Sarbaz (tänker då främst på den om Israel) Kanske lät jag mig luras då jag saknar kunskap i ämnet och din vältalighet fick mig på fall.
    Nu kliver vi in på ett område där jag känner mig mer hemma och kan ge mig in i debatten utan att känna att jag lägger mig i saker jag inte vet något om. Du förvånar mig Sarbas med de helt felaktiga påståendena som du kommer med.

På en punkt är jag överäns med dig, jag har inget emot homosexuella och tycker således det är ett dåligt att använda bög mm som skällsord och för att förlöjliga.

Du måste fatta att det finns många som ogillar det här med tröjanvändandet även om det är helt enligt reglerna. Ska det vara så svårt att acceptera att folk tycker olika, eller måste alla tycka som dig. Jag imponeras av de vikter som lyfts med tröjor och utrustning men jag blir betydligt mer imponerad av en kille eller tjej som lyfter stora vikter utan utrustning. Kliver man in på gymmet iförd endast t-shirt och pressar 250-300kg i bänk är det i mina ögon en jätteprestation. Tröjanvändandet har gått överstyr, allt kraftigare grejer används (var går gränsen) Som sagt jag tycker ett lyft där musklerna gör hela arbetet är ett riktigt lyft och förtäljer exakt hur stark personen är. Utrustningen gör inte bara någon procent av arbetet utan en ansenlig del av jobbet (vikten)
    Jag måste ju få ha den här åsikten och jag har knappast fel heller. Även de som styrkelyfter anser att utrustningen ger många extrakilon på stången.
    Även om jag har den här åsikten föringar jag inte styrkelyftarens styrka och prestation. Själklart är styrkelyftaren stark även utan utrustning och jag tvivlar inte på att de lägger ner mycket arbete för att nå bra resultat. Dock tycker jag att en tävling där tröjorna inte skulle existera vore mycket roligare att beskåda även om det blev lägre vikter på stången.

Nu kommer vi till den del där jag tycker du är helt ute och cyklar.
    Du säger att massor av styrkelyftare blivit grymma byggare. Så långt är det ok. Det är sant att en hel del styrkelyftare sadlat om och blivit duktiga byggare. Av det så drar du slutsatsen att styrkelyftare skulle vara mer begåvade än byggare samt att de skulle kräva en större arbetsinsats. Tror du på det själv tycker jag synd om dig. Snarare kräver byggning en större insats. Byggning handlar om perfektion i minsta detalj, vilket knappast styrkelyft gör förutom perfekt lyftteknik i några få övningar. En byggare tränar med betydligt högre intensitet, en byggare måste se till att varje muskel stimuleras för att få en perfekt symmetri. Styrkelyftaren kan koncentrera sig på några få övningar och vilar betydligt längre mellan seten.
    Även när det kommer till maten är skillnaden märkbar. byggaren är mer noga med sin kost och rädd för att bli för fet. Hur många tjocka styrkelyftare har man inte sett. I tungvikten är det ofta riktiga tjockisar. Visst finns det styrkelyftare med fina kroppar men många ser förjävliga ut. Nu spelar det sistnämda ingen roll då det är styrkan som prioriteras. I byggning är det tvärt om, här prioriteras utseende före styrka. Att träna byggning och styrkelyft är helt olika saker även om man i båda fallen använder vikter. Man tränar på så olika sätt att en jämförelse är näst intill meningslös. Byggning handlar om att få stora muskler som är i harmoni över hela kroppen. Styrkelyft handlar om att pressa så tunga vikter som möjligt i en repetition.

Varför skulle byggaren vara mindre begåvad än styrkelyftaren. Om styrkelyftaren går över till byggning beror det då på att han/hon drabbats av någon hjärnskada och blivit mindre begåvad helt plötsligt eller? jag vill gärna höra din motivering varför byggare skulle vara mindre begåvade.

Att du tycker byggning är töntigt är väl helt ok, det är din åsikt och självklart måste du få ha en sådan. Personligen tycker jag styrkelyftare ser ut som jättebäbisar i sina trånga tröjor. Dock skulle jag aldrig komma på tanken att kalla styrkelyftare för mindre begåvade. Jag är mycket besviken på dig sarbaz.

Haha, tycker det blivit lite sandlåda här nu ”min pappa är bättre än din pappa!”.

Det är ju upp till var och en att tycka att något är mer eller mindre töntigt (ordet som Sarbaz använde). Men vi kan iaf komma överens om att det är omöjligt att gemensamt komma överens om ramar för vad som är töntigt.

Man får hoppas att folk tränar och tävlar i sin disiplin med föresatsen att man trivs med vad man sysslar med, om det är så blir hela diskussionen om något högre/lägre värde meningslös :)

Ang. styrkelyftsdräkter m.m, så som jag förstått det har majoriteten varit för förändringen med hjälpmedel, därav har förbunden godkännt dem, om det är så är det väl en linje som går i stäv med vad folk vill?

Långt inlägg. :)

Visst finns det många som ogillar tröjanvändandet och hellre vill se RAW-prestationer. Men vill du veta en hemlis? Ni är välkomna att anordna sådana tävlingar och gå och kolla på dem. Vem stoppar er? :)

Att byggning kräver mer arbete än styrkelyft är tyvärr en lögn. Byggning är ingenting jämfört med seriös styrkelyft när det kommer till svårighetsgrad. Byggning handlar i princip om hur mycket steroider man tål. Träningen hålls enkel och enda ”svårigheten” är att bedöma om axlarna är lite mindre än vad de borde vara eller om vaderna kanske är lite för stora för låren. Wow, vilka superprestationer. Att äta super clean är inte heller det någon större prestation, det är bara ohyggligt tråkigt.

För att du skall förstå hur invecklat och svårt styrkelyft är kan jag berätta lite för dig om min träningsmetod. Jag tränar enligt Louie Simmons och Westside Barbell Clubs Conjugated Method. Metodiken går ut på att jag kör Max Effort-metoden två dagar i veckan, Dynamic Effort-metoden två dagar i veckan, Repetition Effort-metoden (byggningsstuket alltså) på de fyra dagar då jag tränar, samt General Physical Preparedness eller GPP de dagar då jag inte tränar.

Max Effort handlar om att man väljer övningar som är mycket lika tävlingsmomenten men fortfarande väsentligen skilda från dem och maxar i de övningarna varje vecka, året runt. Att maxa i knäböj, marklyft eller good mornings på 300 kg (de kör även tyngre än så) varje måndag, året runt kallar jag för betydligt jobbigare och läskigare än att köra 4×12 i cablecurl, kompis. Det är inte ens jämförbart.

Dessa övningar (ett sextiotal) varieras sedan med diverse uppsättningar av band, kedjor, brädor och weight-releasers. Man kan träna hundratals olika variationer på ett sextiotal övningar på detta sätt, och man skall bemästra alla dessa med fulländad teknik, därför att vikterna man leker med mycket enkelt kan döda en om man gör fel. Man har med andra ord inte råd att göra fel.

Dynamic Effort handlar om explosivitetsträning och man får räkna noga med procenttal och dylikt. Mycket invecklat, begripligt enbart för fullgoda styrkelyftare.

Byggning är bra för dumma människor. Byggning handlar om att repetera samma saker under väldigt lång tid. Vakna, äta mat, injicera testosteron, trenbolon, deca plus femtio andra preparat och käka sjutton piller, äta mer mat, gå runt och vara dum, gå och träna: dricka proteindrink, köra 4×12 i 3 övningar för biceps och 3 övningar för triceps, få ”pump”, kolla i spegeln, gå hem, duscha hemma, onanera, äta, repetera samma sak.

Styrkelyft kräver däremot stort mod, hög intelligens och stor kunskap.

Edit: Dessutom finns det forskning på att styrkelyftare i regel har större penis än byggare. Det kanske kan förklara en del saker.

sarbaz wrote:

tycker du inte att kalla kroppsbyggning för gaybyggning är en anspegling till att det skulle vara homosexuellt? jag tycker inte det är något fel på homosexuella men jag vill inte att en sport som jag kommer satsa mitt allt på ska vara en synonym med ordet gay. vilket du verkar vilja få det som. alla får ursäkta mig om det verkade som att jag hade något emot homosexuella. jag var både trött och hade bråttom när jag skrev innan.

jag tror i och för sig att coleman skulle göra sig bättre som bänkpressare än vad t.ex. gene rychlak(stavning?) skulle göra sig som byggare.

min poäng med bänktröjan är att den är ungefär lika bra för styrkelyft som synthol är för byggning. byggning handlar om att bygga upp sin kropp till perfektion och inte passar väl olje injektioner in i den bilden. lika lite passar en tröja som gör 20% eller mer av resultatet när man ska testa kroppens gränser för maximal styrka. detta var väl ändå poängen bakom SL från början. det är väl därför SL inkluderar de tre tyngsta lyften man i princip kan utföra i ett gym och testar nästan hela kroppens styrka. men med den fantastiska tröjans hjälp så behövs det inte för mycket styrka i bröstet längre. är detta positivt? jag vet att inte tröjan kommer försvinna även om jag väldigt gärna hade velat detta.

jag dissar inte styrkelyft men det är nästan så man får lust. varför behöver du en tröja för att visa dig på bänken på flaket? gör du för lite utan?

småsinta människor som dig kan ju bara gå och gömma sig i ett hörn. det är tur att jag känner många styrkelyftare annars hade det lätt kunnat bli en väldig massa smutskastning här.

rinse wrote:
    tycker du inte att kalla kroppsbyggning för gaybyggning är en anspegling till att det skulle vara homosexuellt? jag tycker inte det är något fel på homosexuella men jag vill inte att en sport som jag kommer satsa mitt allt på ska vara en synonym med ordet gay. vilket du verkar vilja få det som. alla får ursäkta mig om det verkade som att jag hade något emot homosexuella. jag var både trött och hade bråttom när jag skrev innan.

jag tror i och för sig att coleman skulle göra sig bättre som bänkpressare än vad t.ex. gene rychlak(stavning?) skulle göra sig som byggare.

min poäng med bänktröjan är att den är ungefär lika bra för styrkelyft som synthol är för byggning. byggning handlar om att bygga upp sin kropp till perfektion och inte passar väl olje injektioner in i den bilden. lika lite passar en tröja som gör 20% eller mer av resultatet när man ska testa kroppens gränser för maximal styrka. detta var väl ändå poängen bakom SL från början. det är väl därför SL inkluderar de tre tyngsta lyften man i princip kan utföra i ett gym och testar nästan hela kroppens styrka. men med den fantastiska tröjans hjälp så behövs det inte för mycket styrka i bröstet längre. är detta positivt? jag vet att inte tröjan kommer försvinna även om jag väldigt gärna hade velat detta.

jag dissar inte styrkelyft men det är nästan så man får lust. varför behöver du en tröja för att visa dig på bänken på flaket? gör du för lite utan?

småsinta människor som dig kan ju bara gå och gömma sig i ett hörn. det är tur att jag känner många styrkelyftare annars hade det lätt kunnat bli en väldig massa smutskastning här.

Gay betyder glad. Gaybyggning är att bygga för glatta livet. Är det inte lite vad ni byggare sysslar med, att bygga för glatta livet – därav gaybyggning?

Men Gene Rychlak är i huvudsak en bänkpressare. Jag tror dock att en styrkelyftare som t.ex. Chuck Vogelpohl eller Mike Ruggiera skulle placera sig mycket bra på byggarscener. De vill dock inte göra detta då styrkelyftningen är en sådan allvarlig sport och något gay vill de inte syssla med. De är för seriösa för att vara gay.

Angående oljeinjektioner. Hur ställer du dig till steroider då? Varför måste byggare injicera steroider för att prestera bättre? Låt Coleman gå av så får vi se hur mycket av sin storhet som han förlorar. Jämför det sedan med hur mycket svagare t.ex. Brian Siders blir i bänk och vi förstår mycket snabbt att byggning enbart handlar om steroider tyvärr. Fusk raktigenom. Kan inte byggare prestera utan att fuska eller?

Du skriver t.ex.: ”byggning handlar om att bygga upp sin kropp till perfektion och inte passar väl olje injektioner in i den bilden”. Jag vill bara påminna dig om vad 99 % av alla byggare gör, nämligen just det: injicerar olja i musklerna. Steroiderna är ju oljebaserade. Du sköt dig själv i foten och jag gissar att det nu gått upp för dig hur ont det gör. Kanske skulle du vinna mycket på att gå över till styrkelyftssidan nu när det är objektivt fastställt att styrkelyftare är smartare än byggare?

sarbaz wrote:
    Långt inlägg. :)

Visst finns det många som ogillar tröjanvändandet och hellre vill se RAW-prestationer. Men vill du veta en hemlis? Ni är välkomna att anordna sådana tävlingar och gå och kolla på dem. Vem stoppar er? :)

Att byggning kräver mer arbete än styrkelyft är tyvärr en lögn. Byggning är ingenting jämfört med seriös styrkelyft när det kommer till svårighetsgrad. Byggning handlar i princip om hur mycket steroider man tål. Träningen hålls enkel och enda ”svårigheten” är att bedöma om axlarna är lite mindre än vad de borde vara eller om vaderna kanske är lite för stora för låren. Wow, vilka superprestationer. Att äta super clean är inte heller det någon större prestation, det är bara ohyggligt tråkigt.

För att du skall förstå hur invecklat och svårt styrkelyft är kan jag berätta lite för dig om min träningsmetod. Jag tränar enligt Louie Simmons och Westside Barbell Clubs Conjugated Method. Metodiken går ut på att jag kör Max Effort-metoden två dagar i veckan, Dynamic Effort-metoden två dagar i veckan, Repetition Effort-metoden (byggningsstuket alltså) på de fyra dagar då jag tränar, samt General Physical Preparedness eller GPP de dagar då jag inte tränar.

Max Effort handlar om att man väljer övningar som är mycket lika tävlingsmomenten men fortfarande väsentligen skilda från dem och maxar i de övningarna varje vecka, året runt. Att maxa i knäböj, marklyft eller good mornings på 300 kg (de kör även tyngre än så) varje måndag, året runt kallar jag för betydligt jobbigare och läskigare än att köra 4×12 i cablecurl, kompis. Det är inte ens jämförbart.

Dessa övningar (ett sextiotal) varieras sedan med diverse uppsättningar av band, kedjor, brädor och weight-releasers. Man kan träna hundratals olika variationer på ett sextiotal övningar på detta sätt, och man skall bemästra alla dessa med fulländad teknik, därför att vikterna man leker med mycket enkelt kan döda en om man gör fel. Man har med andra ord inte råd att göra fel.

Dynamic Effort handlar om explosivitetsträning och man får räkna noga med procenttal och dylikt. Mycket invecklat, begripligt enbart för fullgoda styrkelyftare.

Byggning är bra för dumma människor. Byggning handlar om att repetera samma saker under väldigt lång tid. Vakna, äta mat, injicera testosteron, trenbolon, deca plus femtio andra preparat och käka sjutton piller, äta mer mat, gå runt och vara dum, gå och träna: dricka proteindrink, köra 4×12 i 3 övningar för biceps och 3 övningar för triceps, få ”pump”, kolla i spegeln, gå hem, duscha hemma, onanera, äta, repetera samma sak.

Styrkelyft kräver däremot stort mod, hög intelligens och stor kunskap.

Edit: Dessutom finns det forskning på att styrkelyftare i regel har större penis än byggare. Det kanske kan förklara en del saker.

du borde kankse lägga ner SL för din intelligens nivå verkar inte va spec hög.

var det du som utförde den studien eller? för du verkar va lite fixerad vid att var bättre än andra. inte för att en person med större kuk är bättre än en med mindre men i din värld verkar det så.

var tränar du? man kankse kunde komma och ta en titt på dina ENORMT krävande träningspass en dag. jag vet styrkelyftare som tränar extremt hårt men jag vet lika många byggare som kör extremt hårt också.

jag tycker inte SL är töntigt men jag tycker du är för att du behöver en tajt tröja för att känna dig duktig och häftig. tragiskt människoöde är vad du verkar vara. ta tag i ditt eget liv istället för att klanka ner på andra.

rinse wrote:
    du borde kankse lägga ner SL för din intelligens nivå verkar inte va spec hög.

var det du som utförde den studien eller? för du verkar va lite fixerad vid att var bättre än andra. inte för att en person med större kuk är bättre än en med mindre men i din värld verkar det så.

var tränar du? man kankse kunde komma och ta en titt på dina ENORMT krävande träningspass en dag. jag vet styrkelyftare som tränar extremt hårt men jag vet lika många byggare som kör extremt hårt också.

jag tycker inte SL är töntigt men jag tycker du är för att du behöver en tajt tröja för att känna dig duktig och häftig. tragiskt människoöde är vad du verkar vara. ta tag i ditt eget liv istället för att klanka ner på andra.

Storleken spelar roll rinse, oavsett vad de säger till dig. Det spelar roll. Tjejerna bryr sig faktiskt. Det är tråkigt att behöva säga det till dig så här rakt ut, men så är det tyvärr. Jag beklagar.

Jag tränar på Westside Barbell Club i Columbus Ohio. Du är välkommen att komma och titta. Ring Louie och boka tid först. Jag är killen som böjer, bänkar och markar mest. På fritiden arbetar jag som instruktör åt Chuck Vogelpohl i knäböj, Andy Bolton i marklyft och Sebastian Burns i bänkpress. 8)

Jag använder för övrigt inte mer utrustning än bälte. Tröjan ger mig inte heller särskilt mycket. Damn shirts don’t work!

sarbaz wrote:
    Gay betyder glad. Gaybyggning är att bygga för glatta livet. Är det inte lite vad ni byggare sysslar med, att bygga för glatta livet – därav gaybyggning?

Men Gene Rychlak är i huvudsak en bänkpressare. Jag tror dock att en styrkelyftare som t.ex. Chuck Vogelpohl eller Mike Ruggiera skulle placera sig mycket bra på byggarscener. De vill dock inte göra detta då styrkelyftningen är en sådan allvarlig sport och något gay vill de inte syssla med. De är för seriösa för att vara gay.

Angående oljeinjektioner. Hur ställer du dig till steroider då? Varför måste byggare injicera steroider för att prestera bättre? Låt Coleman gå av så får vi se hur mycket av sin storhet som han förlorar. Jämför det sedan med hur mycket svagare t.ex. Brian Siders blir i bänk och vi förstår mycket snabbt att byggning enbart handlar om steroider tyvärr. Fusk raktigenom. Kan inte byggare prestera utan att fuska eller?

Du skriver t.ex.: ”byggning handlar om att bygga upp sin kropp till perfektion och inte passar väl olje injektioner in i den bilden”. Jag vill bara påminna dig om vad 99 % av alla byggare gör, nämligen just det: injicerar olja i musklerna. Steroiderna är ju oljebaserade. Du sköt dig själv i foten och jag gissar att det nu gått upp för dig hur ont det gör. Kanske skulle du vinna mycket på att gå över till styrkelyftssidan nu när det är objektivt fastställt att styrkelyftare är smartare än byggare?

ursäkta mig jag sitter här trött och försöker få fram något vettigt att säga till en fullkomlig idiot som dig. jag formulerade mig fel med olja. det erkänner jag. jag är däremot inte emot doping och inte f*n tror du väl att Chuck är ren. sen är ju inte alla steroider oljebaserade heller som du säger börjar det kännas i foten?

du menar alltså att chuck är för seriös för att vara glad. låter vettigt.

sen tror jag inte det är många som uppfattade gaybyggning som gladbyggning när du skrev det i den tonen som man kunde avläsa från ditt inlägg. det är jag även helt säker på att du inte menade heller.

att det på något sätt skulle vara fastställt att du är smartare än mig är löjligt.

klart att storleken spelar roll men man blir inte en bättre person för det. jag tror inte jag hade varit en sämre person om jag hade haft liten k*k. kanske lite annorlunda men inte sämre. tränar du där, bra för dig ju. där tränar enormt kunniga människor. då känner du väl Eskil också? ha så kul med att mäta k*kar i columbus

rinse wrote:
    ursäkta mig jag sitter här trött och försöker få fram något vettigt att säga till en fullkomlig idiot som dig. jag formulerade mig fel med olja. det erkänner jag. jag är däremot inte emot doping och inte f*n tror du väl att Chuck är ren. sen är ju inte alla steroider oljebaserade heller som du säger börjar det kännas i foten?

du menar alltså att chuck är för seriös för att vara glad. låter vettigt.

sen tror jag inte det är många som uppfattade gaybyggning som gladbyggning när du skrev det i den tonen som man kunde avläsa från ditt inlägg. det är jag även helt säker på att du inte menade heller.

att det på något sätt skulle vara fastställt att du är smartare än mig är löjligt.

Chuck är inte på året runt. Detta året har han kanske varit det och ökat så pass mycket i vikt. Innan har han enbart kurat innan tävlingarna och inte alls på några monsterdoser. Strunta dock i Chuck och studera IPF-lyftarna. De är rena, och deras resultat är fortfarande mycket grymma. Undrar hur mycket Coleman skulle klara i böj utan 10g i veckan under många år. Skulle han fortfarande vara jämnstark med 75 kg-killarna? Jag tvivlar på det. Tror Oleksandr Kutcher skulle spöat honom ännu mer. :)

Alla steroider är inte oljebaserade, men vem har påstått det? Vilka steroider är inte oljebaserade förresten?

Angående studien, här är den: Differences in Intelligence Quota in regards to powerlifters and bodybuilders – a cross-over double-blinded study. J Sports Sci. 2003 Jan;24(1):62-59. James DD, Cole RF.

Ett citat: ”Our studies have shown that all powerlifters appear to be slightly over 42 % more intelligent than any bodybuilder. This shows in essence that powerlifters are smarter and have bigger penises than their bodybuilding friends. Further studies imply that this has created a resentment in the bodybuilding community towards powerlifters.”

rinse wrote:
    klart att storleken spelar roll men man blir inte en bättre person för det. jag tror inte jag hade varit en sämre person om jag hade haft liten k*k. kanske lite annorlunda men inte sämre. tränar du där, bra för dig ju. där tränar enormt kunniga människor. då känner du väl Eskil också? ha så kul med att mäta k*kar i columbus

:( :frust:

Ok här drar vi alla över en kam så det står härliga till. För det första kan jag upplysa dig om att jag tränar ren. Jag väger 110kg på 172cm. Ok jag är inte hård i kroppen men ser inte ut som en överviktig styrkelyftare heller. Vad det gäller dopning och styrkelyft existerar det även där min gode Sarbaz. Du påstår att som byggare sitter man i nån jävla kabelmaskin och lallar. Ok det finns säkert de som gör det men inte de som blir duktiga byggare. Ett typiskt benpass kan för mig se ut på följande sätt. Vad sägs om 10×10 benböj fulldjupa utan att studsa i botten. 4×15 i benpressen. Bencurl och benspark i superset 6×12 och detta på 40-50 minuter. Inte speciellt likt de 4×12 i cablecurlen precis. Många är de träningspolare som jag har averkat genom åren. Jag tränar brutalt hårt och inte många brukar klara av att hålla mitt tempo. Jag har som du säkert redan sett mig skriva i andra trådar sysslat med det här länge. Byggning kräver betydligt mycket mer än bara bruk av olagliga medel för att nå framgång. Jag dopade mig själv när jag var yngre men fick dåliga resultat på grund av att jag gjorde allt fel (träning kost)
    Dopning kan aldrig ersätta kunskaper och byggning kräver mycket kunskaper.Visst förekommer mycket steroider men inte fan räcker det med att bruka dessa för att vinna något. Skulle så vara fallet skulle det svämma över av stora byggare. Som både du och jag vet finns det inte speciellt många bra byggare omkring oss jämfört med hur många som dopar sig.

Jag började min karriär på ett gym där byggare och styrkelyftare tränade sida vid sida. Vi respekterade varandra och ingen såg sig vara någon jävla gud som visste bäst. En sak jag lade märke till är att den intensitet som vi byggare tränade med kom inte styrkelyftarna i närheten av. Jag har en hel del vänner bland styrkelyftare och de skulle aldrig komma med ett uttalande om byggare likt dig.

Efter att ha tagit del av dina åsikter framkommer tydligt att du alltid tror dig veta bäst. Att fortsätta diskutera med dig är tyvärr meningslöst. Du har redan bestämt dig att så här är det och inget kan ändra på det. Visst du har mycket kunskaper (det har jag märkt) men du är inte lyhörd för fem öre, heller inte intresserad av att kunna se två sidor på ett mynt. Personligen är jag din raka motsats. Jag kan se saker från mer än en sida, jag är lyhörd och även om jag vet att jag har en hel del kunskaper om ämnet byggning och för all del en del även om styrkelyft, skulle jag aldrig utnämna mig till expert och förkasta alla andras åsikter. Att vara så säker på sin sak som dig stänger tyvärr alla dörrar för att ytterligare lära sig om ämnet. En sak jag lärde mig nu på nattkröken är att den gode Sarbas inte kan speciellt mycket om byggning. Bara hoppas du kan mer om styrkelyft för annars kommer du nog inte långt i din lyftarkarriär.

Det har varit intressant att följa dig Sarbaz och även kastat in någon synpunkt mellan varven. Från och med nu tänker jag inte ge mig in i fler debatter med dig, min personlighet kräver mer av en debattör än du kan ge mig. I en konstruktiv debatt bollar man saker men i dina debatter är det bara ditt och dej vi ska se och höra.

Lycka till med träningen och framtida debatter.

Mvh/fortress kroppsbyggare: som enligt Sarbaz är: bra för dumma människor Byggning handlar om att repetera samma saker under väldigt lång tid. Vakna, äta mat, injicera testosteron, trenbolon, deca plus femtio andra preparat och käka sjutton piller, äta mer mat, gå runt och vara dum, gå och träna: dricka proteindrink, köra 4×12 i 3 övningar för biceps och 3 övningar för triceps, få ”pump”, kolla i spegeln, gå hem, duscha hemma, onanera, äta, repetera samma sak.

Tack för omdömet, tyvärr är jag inte lika trångsynt själv och skulle aldrig kast så mycket skit på en annan människa.

sarbaz wrote:
    Chuck är inte på året runt. Detta året har han kanske varit det och ökat så pass mycket i vikt. Innan har han enbart kurat innan tävlingarna och inte alls på några monsterdoser. Strunta dock i Chuck och studera IPF-lyftarna. De är rena, och deras resultat är fortfarande mycket grymma. Undrar hur mycket Coleman skulle klara i böj utan 10g i veckan under många år. Skulle han fortfarande vara jämnstark med 75 kg-killarna? Jag tvivlar på det. Tror Oleksandr Kutcher skulle spöat honom ännu mer. :)

Alla steroider är inte oljebaserade, men vem har påstått det? Vilka steroider är inte oljebaserade förresten?

Angående studien, här är den: Differences in Intelligence Quota in regards to powerlifters and bodybuilders – a cross-over double-blinded study. J Sports Sci. 2003 Jan;24(1):62-59. James DD, Cole RF.

Ett citat: ”Our studies have shown that all powerlifters appear to be slightly over 42 % more intelligent than any bodybuilder. This shows in essence that powerlifters are smarter and have bigger penises than their bodybuilding friends. Further studies imply that this has created a resentment in the bodybuilding community towards powerlifters.”

IPF killarna rena… sluta

Fortress:

Det du skriver att inga steroider i världen kan göra att man vinner Mr. Olympia är helt sant. Och det bevisar också min poäng, nämligen att inga jävla tröjor i världen gör att man blir starkast i världen i bänk. Däremot kan man inte vinna Mr. Olympia utan steroider och inte heller bli bäst i världen på bänk utan bänktröja. Steroiderna är en förutsättning som finns i byggningen och utrustningen är en förutsättning som finns i styrkelyft. Varför man skiljer på dessa och utgår från att det ena är helt naturligt och det andra inte är det handlar väldigt mycket om avundsjuka tror jag. Byggare känner sig starka och menar att styrkelyftarnas extra 300 kg i bänken bara är fusk. Samma sak säger icke-insatta människor om byggare: ”Det är bara steroider, ingenting att respektera.” Men varsågod och injicera 10 gram i veckan själv så får vi se om ni vinner Mr. O! Och varsågod och sätt på dig en bänktröja själv så får vi se om du vinner guld för WPO!

Det är min poäng, och du har hjälpt mig att framföra den. För detta tackar jag dig. För övrigt måste jag opponera mig mot ditt påstående om att jag är trångsynt. Det är jag inte alls. Får jag bättre argument framförda för mig än de jag kan framlägga omvärderar jag min åsikt med detsamma och har så gjort många gånger i mitt liv, även på träningsforum. Träningen är för övrigt mitt absolut största intresse.

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 85 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.