Ronnie Coleman Vs Zydrunas Savickas

Home Forums Styrkehörnan Ronnie Coleman Vs Zydrunas Savickas

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 76 through 85 (of 85 total)
  • Author
    rinse wrote:
    IPF killarna rena… sluta

Du menar alltså att t.ex. Kenneth Sandvik inte är ren? Fy på dig rinse! Vilka förfärliga anklagelser!

Fortress wrote:
    Ok här drar vi alla över en kam så det står härliga till. För det första kan jag upplysa dig om att jag tränar ren. Jag väger 110kg på 172cm. Ok jag är inte hård i kroppen men ser inte ut som en överviktig styrkelyftare heller. Vad det gäller dopning och styrkelyft existerar det även där min gode Sarbaz. Du påstår att som byggare sitter man i nån jävla kabelmaskin och lallar. Ok det finns säkert de som gör det men inte de som blir duktiga byggare. Ett typiskt benpass kan för mig se ut på följande sätt. Vad sägs om 10×10 benböj fulldjupa utan att studsa i botten. 4×15 i benpressen. Bencurl och benspark i superset 6×12 och detta på 40-50 minuter. Inte speciellt likt de 4×12 i cablecurlen precis. Många är de träningspolare som jag har averkat genom åren. Jag tränar brutalt hårt och inte många brukar klara av att hålla mitt tempo. Jag har som du säkert redan sett mig skriva i andra trådar sysslat med det här länge. Byggning kräver betydligt mycket mer än bara bruk av olagliga medel för att nå framgång. Jag dopade mig själv när jag var yngre men fick dåliga resultat på grund av att jag gjorde allt fel (träning kost)
    Dopning kan aldrig ersätta kunskaper och byggning kräver mycket kunskaper.Visst förekommer mycket steroider men inte fan räcker det med att bruka dessa för att vinna något. Skulle så vara fallet skulle det svämma över av stora byggare. Som både du och jag vet finns det inte speciellt många bra byggare omkring oss jämfört med hur många som dopar sig.

Jag började min karriär på ett gym där byggare och styrkelyftare tränade sida vid sida. Vi respekterade varandra och ingen såg sig vara någon jävla gud som visste bäst. En sak jag lade märke till är att den intensitet som vi byggare tränade med kom inte styrkelyftarna i närheten av. Jag har en hel del vänner bland styrkelyftare och de skulle aldrig komma med ett uttalande om byggare likt dig.

Efter att ha tagit del av dina åsikter framkommer tydligt att du alltid tror dig veta bäst. Att fortsätta diskutera med dig är tyvärr meningslöst. Du har redan bestämt dig att så här är det och inget kan ändra på det. Visst du har mycket kunskaper (det har jag märkt) men du är inte lyhörd för fem öre, heller inte intresserad av att kunna se två sidor på ett mynt. Personligen är jag din raka motsats. Jag kan se saker från mer än en sida, jag är lyhörd och även om jag vet att jag har en hel del kunskaper om ämnet byggning och för all del en del även om styrkelyft, skulle jag aldrig utnämna mig till expert och förkasta alla andras åsikter. Att vara så säker på sin sak som dig stänger tyvärr alla dörrar för att ytterligare lära sig om ämnet. En sak jag lärde mig nu på nattkröken är att den gode Sarbas inte kan speciellt mycket om byggning. Bara hoppas du kan mer om styrkelyft för annars kommer du nog inte långt i din lyftarkarriär.

Det har varit intressant att följa dig Sarbaz och även kastat in någon synpunkt mellan varven. Från och med nu tänker jag inte ge mig in i fler debatter med dig, min personlighet kräver mer av en debattör än du kan ge mig. I en konstruktiv debatt bollar man saker men i dina debatter är det bara ditt och dej vi ska se och höra.

Lycka till med träningen och framtida debatter.

Mvh/fortress kroppsbyggare: som enligt Sarbaz är: bra för dumma människor Byggning handlar om att repetera samma saker under väldigt lång tid. Vakna, äta mat, injicera testosteron, trenbolon, deca plus femtio andra preparat och käka sjutton piller, äta mer mat, gå runt och vara dum, gå och träna: dricka proteindrink, köra 4×12 i 3 övningar för biceps och 3 övningar för triceps, få ”pump”, kolla i spegeln, gå hem, duscha hemma, onanera, äta, repetera samma sak.

Tack för omdömet, tyvärr är jag inte lika trångsynt själv och skulle aldrig kast så mycket skit på en annan människa.

tack för några normala ord här mitt i natten. trodde jag var den enda någorlunda vettiga personen här nu. förmodligen gör du som är en ”dum byggare” mer i knäböj än vad sarbaz någonsin har gjort. jag kan ha fel men det låter som att det är en kaxig femton åring som haft en dålig dag och tar ut sin ilska på vad som. god natt.

rinse wrote:
    tack för några normala ord här mitt i natten. trodde jag var den enda någorlunda vettiga personen här nu. förmodligen gör du som är en ”dum byggare” mer i knäböj än vad sarbaz någonsin har gjort. jag kan ha fel men det låter som att det är en kaxig femton åring som haft en dålig dag och tar ut sin ilska på vad som. god natt.

Nejdå, jag är starkast av alla på Westside. :bb:

sarbaz wrote:
    Du menar alltså att t.ex. Kenneth Sandvik inte är ren? Fy på dig rinse! Vilka förfärliga anklagelser!

har jag sagt det?.. jag har slutat säga sånt efter mina varningar jag fått här.

rinse wrote:

Delar dina åsikter mannen. Nu är det dags att försöka sova lite.

Godnatt själv

Att ens komma på tanken att jämföra två olika sporter, visar ju att man inte har så bra koll överhuvudtaget. Det finns extrema människor på olika håll överallt i världen och olika sporter kräver olika talanger, träning och inställning.
    Sluta denna oerhört dumma diskusion och ägna lite tid åt er själva istället. Man får ju huvudvärk…

Diskussionen om vilka som är bäst/smartast/snyggast/har störst k*k är bara löjlig när man jämför dessa två sporter. Liknar det barnsliga ordkastandet mellan PC- (Windows) och Applefans (MacOS).

Jag förstår att man gärna jämför styrkelyftare och bodybuilders, då båda i grunden sysslar med samma sak; lyfter (tunga) vikter. Men målet och vägen dit är så pass olika att det bara känns löjligt med en jämförelse.

Jag har respekt för både SL och BB, eftersom de flesta ägnar sej helhjärtat åt detta och sliter som f*n för att nå sina mål, och jag är lika mycket emot styrkelyftarnas ”hjälpmedel” som jag är emot dopning (vilket används inom båda sporter).

Jag ställer mej bredvid rinse och Fortress i denna diskussion och kan bara säga att jag är mycket besviken på dej Sarbaz. Jag tycker att du även denna gång visat att du har mycket liten förståelse för andras åsikter. Det du tycker, vet och anser verkar vara det som är Rätt. Tråkigt tycker jag…

Jag förstår era åsikter. Jag håller dock inte nödvändigtvis med. Det är därför vi har en debatt. Om vi vänder på det: Varför har ni ingen förståelse för mina åsikter? Är ni trångsynta eller?

Vad är det jag har fel i?

de har väl alltid varit en del av mannens natur att visa för tjejer att man har muskler! eller? det kroppsbyggare gör är minst lika svårt som SL. kroppsbyggning är manligt!

och gällande styrkelyft så tycker jag de e fusk att ha bänktröja och diverse dräkter. man ska visa sin riktiga styrka inte den styrkan man får med hjälp av tröjan! kan för övrigt nämna att jag gillar den hederliga SL innan tröjorna o dräkterna kom!

som sista ord så tror jag inte direkt det är någon intelligensskillnad mellan SL och kroppsbyggare.

Macke89 wrote:
    de har väl alltid varit en del av mannens natur att visa för tjejer att man har muskler! eller? det kroppsbyggare gör är minst lika svårt som SL. kroppsbyggning är manligt!

och gällande styrkelyft så tycker jag de e fusk att ha bänktröja och diverse dräkter. man ska visa sin riktiga styrka inte den styrkan man får med hjälp av tröjan! kan för övrigt nämna att jag gillar den hederliga SL innan tröjorna o dräkterna kom!

som sista ord så tror jag inte direkt det är någon intelligensskillnad mellan SL och kroppsbyggare.

håller med dig fullt ut! Att lyfta med tröjjor o dräkter verkar ju bara vara ett sätt för o trissa upp vikterna, ingen vinner ju nåt mer på det? Det är bra mycket manligare att kunna stå för att ha tagit (exempelvis) 280kg i bänk UTAN tröjja, helt utan hjälp/hjälpmedel osv

Viewing 10 posts - 76 through 85 (of 85 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.