Ryck-Stöt

Home Forums Styrkehörnan Ryck-Stöt

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author

Tjena

Hittade just till denna sidan :)

Vad är era rekord i ryck/stöt?

Finns många styrkelyftare som kör det som komplement till sitt SL!

Skriv på :)

Samt tack för en skön sida!

Enda som periodvis kör det av mina lyftare är Lindh89. Han ryckte 100kg i måndags, 17år/96 kg. Stött 140kg på träning. Han har gjort en OL-tävling i år också, 90-130 blev resultatet.

Själv har jag inte tävlat i OL sedan -85, men på KM 2006 gjorde jag 65-85 och vann VM i efterpress…… :)

/the_PL_man

Öhman wrote:
    Tjena

Hittade just till denna sidan :)

Vad är era rekord i ryck/stöt?

Finns många styrkelyftare som kör det som komplement till sitt SL!

Skriv på :)

Samt tack för en skön sida!

tjena tjena Ragnar. hur står det till? går träning bra inför EM(eller va det VM?)?

mvh Markus Rinse

Jo intressant med SL killen,PL. Ska bli skoj att se om han spräcker mina svenska rekord vilket det verkar som :P

Markus: Jo det går skit bra :) Det va VM i Praag. Tränar hårt och kör 3 veckors förberedande träning därefter tävlingsvecka :)

Ragnar, vad är rekorden för juniorer i 94 resp 105 ?

Mvh
    the_PL_man

94an kan jag inte med 5an är 147kg i ryck och 174kg i stöt. Jag har planerat att ta 5an nere i Prauge. Ska göra 150 180 där nere :)

Men jag glömde att han var junior så ignorera det jag skrev om att spräcka rekord :P

Du är grymt stark!

/the_PL_man

Det går att diskutera :)

Vad gör din adept i SL övningarna?

292,5-172,5 (ingen tröja)-280=745 kg

[http://www.karlstadsak.se/media/videos/NM_Mathias.wmv Lindh89 lyfter…]
    [http://www.karlstadsak.se/media/videos/NM_Mathias2.wmv Samma men ur annan vinkel]

/the_PL_man

ja ser ju bra ut! varför går man inte ner i botten i KB på SL?

Öhman wrote:
    ja ser ju bra ut! varför går man inte ner i botten i KB på SL?

För att lyftet ska bli godkänt räcker det att gå till paralell och de flesta (alla?) kan ju lyfta mer vikt då.

Har själv tränat tyngdlyftning i kanske 2 månader nu, har inte gått upp på nå tunga vikter men 60 i ryck och 90 i stöt är nog max.

Ah ok. Vi brukar utnyttja svikten i stången och därmed lyfta mer. Är betydligt svårare att stoppa en vikt på 300kg mitt i lyftet än att ta det med teknik tycker jag. Men aja, har de kört så alltid så funkar det bra, annars hade de inte gjort så :)

Va roligt. Har du hållt på med någon sport innan?

SL: Högsta punkten på knät skall vara högre än högsta punkten vid höftvecket, dvs avsevärt djupare än en parallell böj. Mathias böjar är enl regelboken.

SL-stången är styvare & tjockare än OL-stången, och du får inte därför samma svikt.

/the_PL_man

Öhman wrote:
    Ah ok. Vi brukar utnyttja svikten i stången och därmed lyfta mer. Är betydligt svårare att stoppa en vikt på 300kg mitt i lyftet än att ta det med teknik tycker jag. Men aja, har de kört så alltid så funkar det bra, annars hade de inte gjort så :)

Va roligt. Har du hållt på med någon sport innan?

Öhman wrote:
    Jo intressant med SL killen,PL. Ska bli skoj att se om han spräcker mina svenska rekord vilket det verkar som :P

Markus: Jo det går skit bra :) Det va VM i Praag. Tränar hårt och kör 3 veckors förberedande träning därefter tävlingsvecka :)

lycka till! vad ligger de vassaste på i din klass?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.