Home › Forums › Styrkehörnan › Ryssland avstängt från internationella tävlingar!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 juli, 2006 at 15:08 #993960Anonym anvandareMember
Ryssland är avstängt från Internationella tävlingar fom 1 sept 2006 tom 31 dec 2007. Läs mer på IPF hemsida: [http://www.powerlifting-ipf.com/]
Vad jag hörde så var det 11 testade ryssar och 7 var dopade. Äntligen lite uppstädning på internationell nivå.
10 juli, 2006 at 15:08 #91497Anonym anvandareMember10 juli, 2006 at 20:19 #993961Anonym anvandareMembermå vara illa att det var så många dopade, men förbannat bra att de åkte dit och IPF faktiskt gör nåt åt saken.
10 juli, 2006 at 22:01 #993962Anonym anvandareMemberPatrikW wrote:Ryssland är avstängt från Internationella tävlingar fom 1 sept 2006 tom 31 dec 2007. Läs mer på IPF hemsida: [http://www.powerlifting-ipf.com/]Vad jag hörde så var det 11 testade ryssar och 7 var dopade. Äntligen lite uppstädning på internationell nivå.
inte rätt att stänga av alla.
10 juli, 2006 at 23:33 #993963Anonym anvandareMemberHåller med. Avstängningar bör vara individuella.
11 juli, 2006 at 00:40 #993964Anonym anvandareMemberHåller med. Stackars de som var oskyldiga…
11 juli, 2006 at 00:43 #993965Anonym anvandareMemberGBGPatrik wrote:Håller med. Stackars de som var oskyldiga…INGEN har en chans att få tävla internationellt REN från ryssland, de hade inte haft en chans att platsa i deras landslag.
11 juli, 2006 at 14:00 #993966Anonym anvandareMemberSom sagt synd om dem som eventuellt var oskyldiga men jag måste ändå säga att jag blev glad när jag tidigare idag läste om beslutet.
11 juli, 2006 at 16:46 #993967Anonym anvandareMemberSom Erik sa, ingen som är ren har chans att platsa i Rysslands landslag. IPF varnade Ryssland och Ukraina förra året med att dom var tvungna att börja ”rensa” upp lite pga att de har så många dopingavstängda. Men ingen av dom svarade på denna varning, så IPF skickade WADA för att kontrellera på deras mästerskap. Sen när så många åker dit för doping och Rysska förbundet inte gör någonting åt detta så är det ju bara att stänga av hela landet. Eftersom Ukraina också fick ta tester så kan nog även dom bli avstängda.
11 juli, 2006 at 20:23 #993968Anonym anvandareMemberBernhard wrote:Som Erik sa, ingen som är ren har chans att platsa i Rysslands landslag. IPF varnade Ryssland och Ukraina förra året med att dom var tvungna att börja ”rensa” upp lite pga att de har så många dopingavstängda. Men ingen av dom svarade på denna varning, så IPF skickade WADA för att kontrellera på deras mästerskap. Sen när så många åker dit för doping och Rysska förbundet inte gör någonting åt detta så är det ju bara att stänga av hela landet. Eftersom Ukraina också fick ta tester så kan nog även dom bli avstängda.haha det här kommer ju gynna dig en del? subj VM går väl EFTER 1 september?
11 juli, 2006 at 20:59 #993969Anonym anvandareMemberErik__ wrote:haha det här kommer ju gynna dig en del? subj VM går väl EFTER 1 september?Jajamen, hade räknat med att komma högst tvåa innan nyheten. Men nu ökade chanserna rätt så mycket för en högre placering, fast det är ju fortfarande väldigt tufft, bla Uzbekistan och USA ställer ju upp i min viktklass.
11 juli, 2006 at 21:15 #993970Anonym anvandareMemberBernhard wrote:Jajamen, hade räknat med att komma högst tvåa innan nyheten. Men nu ökade chanserna rätt så mycket för en högre placering, fast det är ju fortfarande väldigt tufft, bla Uzbekistan och USA ställer ju upp i min viktklass.riktigt nice för din del isf, har du kommit förbi vikterna som du hade innan skadan? och hur funkar nya utrustningen??
11 juli, 2006 at 21:45 #993971Anonym anvandareMemberErik__ wrote:riktigt nice för din del isf, har du kommit förbi vikterna som du hade innan skadan? och hur funkar nya utrustningen??Knäböjen är jag fortfarande inte riktigt där jag var innan (iallafall utan utrustning), i bänken har jag nog ökat lite, var riktigt nära en tvåa på 120 för några veckor sen. Marken har jag ingen aning om. Nya böjdräkten NXG super+ har jag bara kört med två ggr så jag håller på att sy in den mellan passen, nästa blir på fredag:D.
11 juli, 2006 at 21:58 #993972Anonym anvandareMemberBernhard wrote:Knäböjen är jag fortfarande inte riktigt där jag var innan (iallafall utan utrustning), i bänken har jag nog ökat lite, var riktigt nära en tvåa på 120 för några veckor sen. Marken har jag ingen aning om. Nya böjdräkten NXG super+ har jag bara kört med två ggr så jag håller på att sy in den mellan passen, nästa blir på fredag:D.jajks, hur länge var du borta från träningen?
12 juli, 2006 at 17:13 #993973Anonym anvandareMemberErik__ wrote:jajks, hur länge var du borta från träningen?Ungefär 10 veckor som jag körde nästan bara konditionsbaserade övningar för att skadan skulle läka fortare. Jag gjorde bara 1 enda knäböj med utrustning innan SM och de var på 190kg, fick så ont så jag slutade passet. Ungefär vid NM slutade det helt. Men givetvis så ska man få extremt ont i höftpartiet och tvingas köra lätt igen. Men nu har jag börjat lasta på rejält igen:D
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.