Ryssland avstängt från internationella tävlingar!

Home Forums Styrkehörnan Ryssland avstängt från internationella tävlingar!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 51 total)
  • Author

Ryssland är avstängt från Internationella tävlingar fom 1 sept 2006 tom 31 dec 2007. Läs mer på IPF hemsida: [http://www.powerlifting-ipf.com/]

Vad jag hörde så var det 11 testade ryssar och 7 var dopade. Äntligen lite uppstädning på internationell nivå.

må vara illa att det var så många dopade, men förbannat bra att de åkte dit och IPF faktiskt gör nåt åt saken.

PatrikW wrote:
    Ryssland är avstängt från Internationella tävlingar fom 1 sept 2006 tom 31 dec 2007. Läs mer på IPF hemsida: [http://www.powerlifting-ipf.com/]

Vad jag hörde så var det 11 testade ryssar och 7 var dopade. Äntligen lite uppstädning på internationell nivå.

inte rätt att stänga av alla.

Håller med. Avstängningar bör vara individuella.

Håller med. Stackars de som var oskyldiga… :(

GBGPatrik wrote:
    Håller med. Stackars de som var oskyldiga… :(

INGEN har en chans att få tävla internationellt REN från ryssland, de hade inte haft en chans att platsa i deras landslag.

Som sagt synd om dem som eventuellt var oskyldiga men jag måste ändå säga att jag blev glad när jag tidigare idag läste om beslutet.

Som Erik sa, ingen som är ren har chans att platsa i Rysslands landslag. IPF varnade Ryssland och Ukraina förra året med att dom var tvungna att börja ”rensa” upp lite pga att de har så många dopingavstängda. Men ingen av dom svarade på denna varning, så IPF skickade WADA för att kontrellera på deras mästerskap. Sen när så många åker dit för doping och Rysska förbundet inte gör någonting åt detta så är det ju bara att stänga av hela landet. Eftersom Ukraina också fick ta tester så kan nog även dom bli avstängda.

Bernhard wrote:
    Som Erik sa, ingen som är ren har chans att platsa i Rysslands landslag. IPF varnade Ryssland och Ukraina förra året med att dom var tvungna att börja ”rensa” upp lite pga att de har så många dopingavstängda. Men ingen av dom svarade på denna varning, så IPF skickade WADA för att kontrellera på deras mästerskap. Sen när så många åker dit för doping och Rysska förbundet inte gör någonting åt detta så är det ju bara att stänga av hela landet. Eftersom Ukraina också fick ta tester så kan nog även dom bli avstängda.

haha det här kommer ju gynna dig en del? subj VM går väl EFTER 1 september?

Erik__ wrote:
    haha det här kommer ju gynna dig en del? subj VM går väl EFTER 1 september?

Jajamen, hade räknat med att komma högst tvåa innan nyheten. Men nu ökade chanserna rätt så mycket för en högre placering, fast det är ju fortfarande väldigt tufft, bla Uzbekistan och USA ställer ju upp i min viktklass.

Bernhard wrote:
    Jajamen, hade räknat med att komma högst tvåa innan nyheten. Men nu ökade chanserna rätt så mycket för en högre placering, fast det är ju fortfarande väldigt tufft, bla Uzbekistan och USA ställer ju upp i min viktklass.

riktigt nice för din del isf, har du kommit förbi vikterna som du hade innan skadan? och hur funkar nya utrustningen??

Erik__ wrote:
    riktigt nice för din del isf, har du kommit förbi vikterna som du hade innan skadan? och hur funkar nya utrustningen??

Knäböjen är jag fortfarande inte riktigt där jag var innan (iallafall utan utrustning), i bänken har jag nog ökat lite, var riktigt nära en tvåa på 120 för några veckor sen. Marken har jag ingen aning om. Nya böjdräkten NXG super+ har jag bara kört med två ggr så jag håller på att sy in den mellan passen, nästa blir på fredag:D.

Bernhard wrote:
    Knäböjen är jag fortfarande inte riktigt där jag var innan (iallafall utan utrustning), i bänken har jag nog ökat lite, var riktigt nära en tvåa på 120 för några veckor sen. Marken har jag ingen aning om. Nya böjdräkten NXG super+ har jag bara kört med två ggr så jag håller på att sy in den mellan passen, nästa blir på fredag:D.

jajks, hur länge var du borta från träningen?

Erik__ wrote:
    jajks, hur länge var du borta från träningen?

Ungefär 10 veckor som jag körde nästan bara konditionsbaserade övningar för att skadan skulle läka fortare. Jag gjorde bara 1 enda knäböj med utrustning innan SM och de var på 190kg, fick så ont så jag slutade passet. Ungefär vid NM slutade det helt. Men givetvis så ska man få extremt ont i höftpartiet och tvingas köra lätt igen. Men nu har jag börjat lasta på rejält igen:D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 51 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.