Home › Forums › Styrkehörnan › Ryssland avstängt från internationella tävlingar!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 juli, 2006 at 22:28 #994004Anonym anvandareMember
kommer Jörgen Ljungberg få ställa upp i landslaget igen?
23 juli, 2006 at 22:37 #994005Anonym anvandareMemberrinse wrote:så du tycker inte att sverige är ikapp i bänkpressmästerskapen? där tar sverige medaljer hela tiden och sätter till och med världsrekord. har man inte kommit ikapp då, ja då får du förklara för mig vad komma ikapp är. att inte en enda svensk åkte dit på SM är naturligtvis för att alla vet att de kommer bli dopingtest på denna tävlingen och slutar därför med preparaten i tid. är det svårt att föreställa sig?… anledning till att 7 av 11 åkte dit på ryskamästerskapen är naturligtvis att det normalt sett inte är några tester på denna tävling. hur ofta åker ryssar dit på VM? inte 7 av 11 eller… ta bara jörgen ljungberg, när åkte han dit? jo på träning när han inte var spec beredd. han har inte åkt dit innan på mästerskap men betyder detta att han inte var dopad då? nej. innan jörgen åkte dit var han en stor stjärna inom svensk lyftning och det var inget snack om doping. men nu pratas det inte spec mycket om honom. han är ändå en av de absolut bästa Sverige haft genom tiderna och jag tycker inte på något sätt att hans prestationer är mindre värda nu än innan han åkte dit. för till skillnad från dig har inte dopingsnacket om att hederliga svenskar inte dopar sig bitit på mig. jag var helt säker på att han var dopad även innan han åkte dit. ungefär lika säker som jag är på att svenskarna som kammar hem världsrekord i bänk är dopade. du motbevisar inte mitt resonemang alls genom att ta upp två enskilda klasser under 05 VM.får man fråga om du kan lägga upp Öneruds klass från J- EM.. tycker bara att du borde lägga på svenskarnas klasser från J- EM och inte en norrman. det är väl ändå ganska känt att Sverige är lite bättre än Norge på styrkelyft.. jag köper att denna norrman i 125:an kan vara ren för det är inte något högt resultat.
Sverige är inte så oskyldig som det vill framstå.
det är jävligt lätt att måla ut sverige som nation, för ingen kan svara för vilken/vilka individer du talar om. men det finns bara 2 världsrekordinnehavare… menar du att anna olsson är dopad? menar du att fredrik svensson är dopad?
då tycker jag du ska ha grund för dina anklagelser.självfallet finns även svenskar som dopar sig, med ljungberg färskt i minnet, men att påstå att vi är dopade i samma utsträckning som ryssar och ukrainare är ganska absurt.
självklart är anledningen till att så många ryssar åkte dit just som du säger att de inte räknat med att bli testade, men det räknar inte svenska lyftare med på träning heller. men inte fan åker det dit många på dom testerna.23 juli, 2006 at 22:37 #994006Anonym anvandareMemberrinse wrote:kommer Jörgen Ljungberg få ställa upp i landslaget igen?nej
23 juli, 2006 at 22:41 #994007Anonym anvandareMembersweetkarolina wrote:nejhoppas han pissar på svensk lyftning och går över till WPC eller annan organisation.
24 juli, 2006 at 16:16 #994008Anonym anvandareMembersweetkarolina wrote:självfallet finns även svenskar som dopar sig, med ljungberg färskt i minnet, men att påstå att vi är dopade i samma utsträckning som ryssar och ukrainare är ganska absurt.
självklart är anledningen till att så många ryssar åkte dit just som du säger att de inte räknat med att bli testade, men det räknar inte svenska lyftare med på träning heller. men inte fan åker det dit många på dom testerna.jag känner personligen en person som var med den så kallade röda listan och denna personen blev inte testad spec ofta på träning. inte alls ofta igentligen. men men sverige sätter i alla fall dit sin bästa lyftare på träning och det är dom värda en hyllning för…. eller inte.
24 juli, 2006 at 18:04 #994009Anonym anvandareMemberNu måste jag tyärr låsa tråden…anklagelserna haglar åt olika håll.
Rinse: Jag vill inte låta som någon töntig bror-duktig-moderator, och jag är övertygad om att du sitter inne med mycket intressant kunskap som tillför något till forumet. Men du måste ta det lite lugnt med hela dopninggrejen – det är inte ok att diskutera här i någon form. ([http://forum.body.se/showthread.php?t=6159])
Vi delar inte ut varningar för att vi tycker att det är kul, men ja… -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.