Home › Forums › Styrkehörnan › Samuelson är rätt stark ändå…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 juli, 2007 at 18:14 #60066Anonym anvandareMember4 juli, 2007 at 18:18 #370505Anonym anvandareMember
MAGNUS ÄR BÄST![/b] han är grym och han kommer alltid vara grymast tycker jag. visst dom andra är as bra dom med men han har funnits med så länge så han är fortfarande sveriges bästa enligt mig:D
4 juli, 2007 at 18:55 #370506Anonym anvandareMemberSamuelsson är väldigt stark. Däremot så lär det inte vara 270kg på stången i bänkpressen. Om man tittar noga så ser man att 4st av 25kg plattorna har en helt annan lyster än de övriga. Det har varit lite prat om detta på lite olika forum mm. Jag säger inte att han inte har gjort eller gör en 2:a på 270kg. Men däremot är det nog inte tyvärr det på filmen. Men även det är 4st målade 15kg pattor så är det 250kg, vilket fortfarande inte många i världen gör i raw bänk.
4 juli, 2007 at 20:06 #370507Anonym anvandareMembernej om det är fyra st av totalt tio vikter som är 15 kgs vikter så är vikten inte 250 kg utan 230 kg. om det är så att han har målat vikterna så han helt körd i huvudet det måste jag säga. om inte så är han stark.
4 juli, 2007 at 20:08 #370508Anonym anvandareMemberHärligt att vi har en aktiv detektivbyrå på forumet som talar om för oss hur det ligger till…
[img=http://www2c.ac-lille.fr/jmoulin-standre/images/Sherlock-Holmes-Dupont/Holmes-Image-Loupe.jpg]
4 juli, 2007 at 20:16 #370509Anonym anvandareMemberSkulle sveriges starkaste man behöva måla vikter? Att han pressar 270 kg kan ni lita på..
4 juli, 2007 at 20:22 #370510Anonym anvandareMemberOm jag upper något jag tagit i bänk så är det självklart med kalibrerade vikter.
4 juli, 2007 at 20:28 #370511Anonym anvandareMembersen kan vi ju lita på att han ökade till 200 kg i bänk från 100 kg under sitt första år han tränade också…
4 juli, 2007 at 21:36 #370512Anonym anvandareMemberbsoj wrote:Samuelsson är väldigt stark. Däremot så lär det inte vara 270kg på stången i bänkpressen. Om man tittar noga så ser man att 4st av 25kg plattorna har en helt annan lyster än de övriga. Det har varit lite prat om detta på lite olika forum mm. Jag säger inte att han inte har gjort eller gör en 2:a på 270kg. Men däremot är det nog inte tyvärr det på filmen. Men även det är 4st målade 15kg pattor så är det 250kg, vilket fortfarande inte många i världen gör i raw bänk.Men e du helt slut i huvet du?!
Hur f#n kan du stå å påstå någe sånt?!
Jag har sett han lyfta 270pannor i bänk, PÅ RIKTIGT.
Men de e ju klart j#vla forumvetare, ni vet ju allt å dömmer folk helatiden.
Pinsamm e ni å sjukligt avundsjuk.
Bara för att han e lite ”kaxig” så börjar folk att snacka skit å tvivla.
Han E kaxig å de kan han va, han e STAAARK!
Å att han pressar 300 nu e inte omöjligt, 270 var ganska lätt när jag såg det.
Men han lyfter ju inte ”regelrätt” så han fuskar väl va?!…
Jag lyter 125 men rövlyft så de klarar jag inte va?…de e inte regelrätt. Jag gör inte rätt så jag lyfter inte det. Vikten ska upp, å hur du gör det var skitsamma så länge man inte tävlar i bänkpress.
Magnus e stark å kaxig, låt han va det.4 juli, 2007 at 22:08 #370513Anonym anvandareMemberTrådar angående herr Samuelssons verkliga styrka har en tendens att gå överstyr. Vårda ert språk, inga personangrepp och hålla era ogrundade funderingar angående Magnus styrka för er själva. Sprid inte falska rykten utan kom med konkreta bevis.
Tack!
4 juli, 2007 at 22:15 #370514Anonym anvandareMemberHar du läst allt jag skrivit? Jag skrev att han säkert gör de vikterna han säger, men dock tror jag inte det är det på filmen. Om det gör mig dum i huvudet så får det väl vara så. Anledningen till att jag inte tror det är så mycket på filmen är att de har en annan lyster, men möjligtvis kan jag ju ha fel. Jag är inte sämre än att jag kan erkänna om jag har fel. Och dessutom vet jag han är stark, har tränat nån gång tillsammans med honom och vet att han lyfter mycket i allt.
Men nu var det att jag inte trodde han var stark jag argumenterade emot, utan att jag trodde vikterna var målade. Eftersom filmen troligtvis gjordes under en begränsad tidsperiod så blev det nog en hel del träning på ett fåtal dagar och därmed tror jag tog ner vikterna för att orka med det tuffa programmet. Jag tror att skaderisken om har kört såpass tungt i allt skulle bli ganska stor.
Så jag förstår egntligen inte ditt påhopp på mig, när jag precis som dig tror att han gör de vikterna som jag tidigare skrev.
Ska bli intressant och se vilka personangrepp jag får efter detta inlägget.
4 juli, 2007 at 22:48 #370515Anonym anvandareMemberAtt vikterna har olika färg beror på att dom är slitna eller från olika fabrikat har många sådana vikter i mitt gym. Magnus har vunnit många bänkpress tävlingar i strongman tävlingar där han gjort 18 reps med 190 kilo. Han har desutom som endast 1 av 5 i världen klarat stänga en captain of crunch 4.
Folk är bara avundsjuka.Sedan kan man tilläga att hans rygg och ben är inte alls så starka.
4 juli, 2007 at 22:56 #370516Anonym anvandareMemberSka bara tillägga en sak innan jag drar mig ur ämnet för att inte uppröra någon mer. Ryggtyrkan är inte så tokig, iallfall inte när den är hel vilket den inte varit på länge verkar det som. Innan han vann VM 98 var det väl? så drog han tydligen 350kg i marklyft. Ganska bra ryggstyrka tycker jag. Hurvida det stämmer till 100% kan jag inte avgöra. Men att han är stark i mark när han är frisk är korrekt iallafall.
En sak till förresten. Tack Rinse, jag räknade helt tokigt i mitt exempel tidigare. Det blir naturligtvis 230kg om man räknar med 4st 15kg istället för 4st 25kg.
4 juli, 2007 at 23:09 #370517Anonym anvandareMemberHur man än vrider och vänder så är han grymt stark och har varit ännu starkare. Magnus har vunnit världens starkaste man och kommit på pallen ett flertal ggr. sist var 2004 då han gjorde en otrolig upphämtning.
Hans rygg och ben styrka kan disskuteras, men man ska komma ihåg att han är 2 m, blir lång väg att lyfta det.
Han är min idol som jag en dag hoppas att få träffa.4 juli, 2007 at 23:10 #370518Anonym anvandareMembermemax wrote:Att vikterna har olika färg beror på att dom är slitna eller från olika fabrikat har många sådana vikter i mitt gym. Magnus har vunnit många bänkpress tävlingar i strongman tävlingar där han gjort 18 reps med 190 kilo. Han har desutom som endast 1 av 5 i världen klarat stänga en captain of crunch 4.
Folk är bara avundsjuka.Sedan kan man tilläga att hans rygg och ben är inte alls så starka.
det är minst sex stycken som har klarat CoC#4, en armbrytare i min gamla klubb har fixat den.:buttrock:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.