Home › Forums › Styrkehörnan › Samuelson är rätt stark ändå…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 maj, 2010 at 14:14 #370684Anonym anvandareMemberAegistance wrote:Hur kommer det sig att Magnus ens lånar vikter av någon? Har inte han tillräckligt med vikter hemma? Han har väl ett eget gym?
Det kanske var på annan ort, eller så var det kanske en annan modell/märke på vikterna där dom skulle filma.
26 maj, 2010 at 23:11 #370685Anonym anvandareMemberKniveN wrote:Det kanske var på annan ort, eller så var det kanske en annan modell/märke på vikterna där dom skulle filma.Så du menar att när han var på annan ort och behövde ett par vikter så lånade han av någon? som bodde i närheten och målade om dem sen börja filma?
27 maj, 2010 at 00:00 #370686Anonym anvandareMemberAegistance wrote:Så du menar att när han var på annan ort och behövde ett par vikter så lånade han av någon? som bodde i närheten och målade om dem sen börja filma?Han filmade kanske klippet i en annan stad, är så fallet så är det nog lättare att låna vikter än att hämta hemma. Men det kan som sagt vara så att hans vikter är av en annan modell/ märke och därav inte passar att måla. Klippet ser inte ut att vara filmat i hans gym. Det är EXEMPEL på anledningar till att han behövde låna vikter.
27 maj, 2010 at 02:08 #370687Anonym anvandareMemberHan spelade in filmen i Östergötland. Där bor enligt uppgift också killen som lånade ut vikterna till Magnus.
18 juni, 2010 at 12:20 #370688Anonym anvandareMemberOavsett om han målade vikterna eller inte, så bänkar han inte 300 kg raw, och inte 2 på 270 heller. Det kanske var röda 15-kilos
Bara kolla på Freddi t ex. Har för mig att han har gjort 270 som mest raw och han är ändå en av världens bästa bänkpressare, men betydligt kortare lyftväg än vad MS har.
29 juni, 2010 at 16:21 #370689Anonym anvandareMemberkraftnisse wrote:Hur kan ni tro att magnus fuskar med sina vikter… sanslöst asså….Han har ju inte blivit ( WSM ) för han är klen?…. LÄGG AV
Är bänk ofta med i WSM? Och när det väl är med så är han inte speciellt bra i det. Det är inte så att man kan vara stark i vissa saker och sämre i vissa eller är man automatiskt stark i allt? Nu kommer jag inte ihåg vilka vikter det handlade om men han säger att han drar en viss vikt i mark men har inte varit i närheten av det på tävling.
Är nog ingen som säger att han är klen, men det blir bara löjligt när han ljuger för att verka stark i allt.29 juni, 2010 at 20:06 #370690Anonym anvandareMemberkraftnisse wrote:Gå och lägg dej för f.n….Svensk avundsjuka i sitt esse… haha fi fan! har du missat exakt varje tävling han har varit med i lr? han bänkade ju på scen vid nåt tillfälle.. han gjorde över 250kg där och reppa på det…
Har du inte fakta i näven öppna då för fasiken inte truten….
Så för att man inte gillar folk som myttar så är man avundsjuk? Just det klippet du pratar om visar ju att han inte orkar reppa på 250… Om du inte kan förstå det så har du inget i den här tråden att göra. Vad är det jag har missat i tävlingarna, någon grym mark eller bänk?
30 juni, 2010 at 11:30 #370691Anonym anvandareMemberkraftnisse wrote:Hur kan ni tro att magnus fuskar med sina vikter… sanslöst asså….Han har ju inte blivit ( WSM ) för han är klen?…. LÄGG AV
Snälla liten.. När MS vann WSM så var den riktiga eliten under den tiden frånvarande. Hade dom varit med i tävlingen så hade MS slutat på 6-10 plats som vanligt.
30 juni, 2010 at 19:26 #370692Anonym anvandareMembervilka va den riktiga eliten 1998? Han har även flertalet pallplatser och 2001 borde han ha vunnit. förstår inte varför så många är så negativa till MS…. okej de e fruktansvärt töntigt om de me fejkvikterna stämmer men de kommer dröja innan nån svensk kommer bli lika framgångsrik som han.
30 juni, 2010 at 22:54 #370693Anonym anvandareMemberUnder Samuelssons karriär så fanns det många bra nordiska atleter. Jouko Ahola (vann WSM 2 gånger), Magnús Ver Magnússon (vann WSM eller 4 gånger) och Svend Karlsen (vann WSM 2001 helt rättvist). Sen vann Virtanen år 2000, om jag inte minns fel. Många bra från Norden. På senare tid har ju Pudzianowski dominerat tävlingen fullständigt (medan han aldrig har kommit bättre än femma på Arnolds har jag för mig). Summa sumarum är att även om Magnus har varit framgångsrik som strongman, så har en hel del varit både starkare och mer framgångsrika än honom, även under sina drygt 15 år som strongman.
Han har aldrig reppat på 250 kg på scen. Ett år var han med på Fitnessfestivalen och gjorde en femma på 230 kg, men till hjälp hade han en passare som också ville vara med och samtidigt köra lite bicepscurl.
Att Magnus skulle ha bänkat lika mycket raw som Bill Kazmaier, som framgångsrikt tävlade i styrkelyft på VM-nivå, är det få insatta som tror, om ens någon.
1 juli, 2010 at 02:41 #370694Anonym anvandareMembervad är Isometric hold?? Vad tränas det för muskelgrupper med det?
11 augusti, 2010 at 14:07 #370695Anonym anvandareMemberWalle90 wrote:vilka va den riktiga eliten 1998? Han har även flertalet pallplatser och 2001 borde han ha vunnit. förstår inte varför så många är så negativa till MS…. okej de e fruktansvärt töntigt om de me fejkvikterna stämmer men de kommer dröja innan nån svensk kommer bli lika framgångsrik som han.Johannes Årsjö
11 augusti, 2010 at 14:46 #370696Anonym anvandareMemberTror inte de, pga att dagens konkurrens är mycket hårdare än på MS tid. Vet du hur mycket magnus har vunnit resp kommit 2 eller 3? Tror du Årsjö kommer ha en bättre meritlista än MS efter hans karriär? jag tror inte de men jag hoppas naturligtvis.
11 augusti, 2010 at 15:07 #370697Anonym anvandareMemberWalle90 wrote:Tror inte de, pga att dagens konkurrens är mycket hårdare än på MS tid. Vet du hur mycket magnus har vunnit resp kommit 2 eller 3? Tror du Årsjö kommer ha en bättre meritlista än MS efter hans karriär? jag tror inte de men jag hoppas naturligtvis.Magnus har vunnit en gång och fått flera pallplaceringar.
Johannes Årsjö är 24-25 bast och redan i världseliten, verkar högst osannolikt att det inte kommer gå riktigt bra för honom och fler än en vinst tycker iallafall jag verkar troligt11 augusti, 2010 at 16:03 #370698Anonym anvandareMembervi får vänta och se, jag hoppas att du har rätt men han har väldigt många atleter som han måste slå som är fruktansvärt starka. bla brian shaw.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.