Home › Forums › Styrkehörnan › Samuelson är rätt stark ändå…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 augusti, 2010 at 21:32 #370699Anonym anvandareMember
Årsjö har väll redan slagit världsrekord i Apollans Axel/wheel bara att Poundstone slog det med ännu mer. Det talar väll egentligen för båda ”teorierna” :p
11 augusti, 2010 at 21:45 #370700Anonym anvandareMemberJag tror att Årsjö har alla chanser i världen att bli en av världens starkaste män. I dag finns det runt tio som är bättre strongman än vad Johannes är, men det är ytterst få som har utvecklats så snabbt som Årsjö. Om han fortsätter utvecklas i den hastigheten och unkommer allvarligare skador så tror jag att han kan bli precis hur bra som helst.
12 augusti, 2010 at 01:11 #370701Anonym anvandareMemberWalle90 wrote:vi får vänta och se, jag hoppas att du har rätt men han har väldigt många atleter som han måste slå som är fruktansvärt starka. bla brian shaw.Då kommer hans placeringar troligtvis ändå väga tyngre, för som du säger så är konkurrensen större idag och hur tror du då MS hade placerat sig om han också tävlade i den här eran?
Sen är det faktiskt så att så fort MS gjorde en dålig prestation på tävlingar så skyllde han alltid ifrån sig i intervjun efteråt, ”jag sköt en kota” är den klassiska sen att han har ljugit om sina resultat samt att det året han faktiskt vann så var många av toppkandidaterna inte ens med. Dom sakerna förringar MS prestationer en del i mina ögon. Kontentan av detta är att Årsjö troligtvis är (blir) en bättre strongman än vad MS någonsin var.
12 augusti, 2010 at 01:42 #370702Anonym anvandareMemberHur är det med PUL lagen här inne och förtal eftersom ni alla har olika påståenden?? Nyfiken bara.
Andra forum får man absolut inte skriva ut någons namn på. En varning sen bannas du.
Men tippar på att någon i tråden känner herren och har informerat han om denna tråden.
Mycket att bråka om,karl är sjukt stark vilket han bevisat på tävlingar och det lär ju räcka.Kollade på Göta Kanal 3 för ett tag sen och där är Herrn med 😀 lite smått rolig faktiskt
12 augusti, 2010 at 02:31 #370703Anonym anvandareMembersamutown wrote:Då kommer hans placeringar troligtvis ändå väga tyngre, för som du säger så är konkurrensen större idag och hur tror du då MS hade placerat sig om han också tävlade i den här eran?Sen är det faktiskt så att så fort MS gjorde en dålig prestation på tävlingar så skyllde han alltid ifrån sig i intervjun efteråt, ”jag sköt en kota” är den klassiska sen att han har ljugit om sina resultat samt att det året han faktiskt vann så var många av toppkandidaterna inte ens med. Dom sakerna förringar MS prestationer en del i mina ögon. Kontentan av detta är att Årsjö troligtvis är (blir) en bättre strongman än vad MS någonsin var.
Att Årsjö är/kommer bli en bättre strongman en MS råder de inga som helst tvivel om men han har ändå vunnit wsm och varit på pallen många ggr samt vunnit super series, de ska man inte ta ifrån honom. Jag är inte säker på att Årsjö kan göra desamma och då tycker jag inte att han är lika framgångsrik även om han har gjort bättre resultat i de olika grenarna.
Sen att han skyller ifrån sig ofta är ju faktiskt lite pinsamt, den sämsta ursäkten ja har hört är att han fick solen i ögonen……
12 augusti, 2010 at 09:33 #370704Anonym anvandareMemberJag såg en gång när dom skulle hålla upp bakänden på en bil så länge som möjligt och Samuelsson inte ens orkade lyfta den. I intervjun efteråt sa han ungefär ”Jag brukar inte ha problem med att lyfta….men….jag vet inte vad som hände här”. Tyckte det var en rätt skön Icke-bortförklaring. Han brydde sig inte ens om att försöka analysera.
Jag tycker han verkar väldigt reko överlag, och att han är stark är ju ingen större tvekan om. Tror dock att dagens Årsjö hade spöat Samuelsson i sin bästa form.
20 augusti, 2010 at 07:54 #370705Anonym anvandareMemberHärligt med folk som bara skriver saker de sett andra skriva på nätet.
21 augusti, 2010 at 01:19 #370706Anonym anvandareMemberOavsett vad man tycker om M.S. så är det ju meningslöst att försöka jämföra honom med dagens atleter. Alla sporter utvecklas och går framåt även utövarna. Arnold skulle inte ens klara ett kval till Olympia idag med sin bästa form då hans fysik inte var i närheten av vad som idag visas upp. Trots det är Arnold förmodligen den mest hyllade byggaren genom tiderna. M.S. var bra för sin tid även om det fanns de som var bätte.
Tycker själv det är bara löjligt att ljuga om prestationer och skylla på saker. Dock är knappast M.S. ensam om det. M.S är ju en av få styrkeidrottare som Svenska folket tycker om. Detta tycker jag är roligt när muskelsporter annars får så mycket negativ uppmärksamhet.
21 augusti, 2010 at 02:50 #370707Anonym anvandareMemberJag håller med dig helt. Magnus har säkert fått en och annan medelsvensson att bli intresserad av styrkesporter i och med sina inhopp i nöjesprogram, och den reklamen mår styrkesporterna bara bra av. Att han sedan (förmodligen) ljuger om sina prestationer vet bara vi som är insatta.
21 augusti, 2010 at 15:03 #370708Anonym anvandareMemberFortress wrote:Oavsett vad man tycker om M.S. så är det ju meningslöst att försöka jämföra honom med dagens atleter. Alla sporter utvecklas och går framåt även utövarna. Arnold skulle inte ens klara ett kval till Olympia idag med sin bästa form då hans fysik inte var i närheten av vad som idag visas upp. Trots det är Arnold förmodligen den mest hyllade byggaren genom tiderna. M.S. var bra för sin tid även om det fanns de som var bätte.Tycker själv det är bara löjligt att ljuga om prestationer och skylla på saker. Dock är knappast M.S. ensam om det. M.S är ju en av få styrkeidrottare som Svenska folket tycker om. Detta tycker jag är roligt när muskelsporter annars får så mycket negativ uppmärksamhet.
Ska dock inte glömmas att Samuelsson var 5a på WSM för bara 3 år sedan.
21 augusti, 2010 at 16:18 #370709Anonym anvandareMemberFortress wrote:Arnold skulle inte ens klara ett kval till Olympia idag med sin bästa form då hans fysik inte var i närheten av vad som idag visas upp.Du har rätt om vi talar om Arnolds ben, i övrigt vette fasen.
21 augusti, 2010 at 18:16 #370710Anonym anvandareMemberAllan wrote:Du har rätt om vi talar om Arnolds ben, i övrigt vette fasen.I och för sig var hans överkropp rejält bra även med dagens mått mätt men vi måste se till helheten och då skulle han inte ha skuggan av en chans.
21 augusti, 2010 at 23:17 #370711Anonym anvandareMemberFidde_Mannen wrote:Ska dock inte glömmas att Samuelsson var 5a på WSM för bara 3 år sedan.plus att han slog derek poundstone m.fl för bara 2 år sedan.
22 augusti, 2010 at 00:41 #370712Anonym anvandareMemberSåg ett klipp av herr samuelsson där han pressar 12x220kg på tävling, så 2x270kg låter inte så orimligt?
[http://www.youtube.com/watch?v=eHzOTSS6jiY&feature=player_embedded]
22 augusti, 2010 at 00:52 #370713Anonym anvandareMemberJohan85 wrote:Såg ett klipp av herr samuelsson där han pressar 12x220kg på tävling, så 2x270kg låter inte så orimligt?[http://www.youtube.com/watch?v=eHzOTSS6jiY&feature=player_embedded]
Kan inte jämföra den ställningen mot att han skulle bänka det med fristång
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.