Samuelson är rätt stark ändå…

Home Forums Styrkehörnan Samuelson är rätt stark ändå…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 399 total)
  • Author

Nej, personligen tycker jag de ä tyngre med ställning, vanesak.

Det är inte 220 kg på stången. Motorcyklarna plus plattformen som de står på väger runt 220 kg, men eftersom motorcyklarna är en bra bit bakom själva stången så gör hävstångsprincipen att det inte alls handlar om de vikterna som de pressar.
    Som jag har skrivit innan så förlorade han bänkgrenen i Lysekil mot en skadad Derek Poundstone, och Poundstone har som bäst maxat strax under 270 kg när han var skadefri. Därför verkar det ganska osannolikt att Magnus skulle ha gjort en tvåa på 270 kg.

Fortress wrote:
    I och för sig var hans överkropp rejält bra även med dagens mått mätt men vi måste se till helheten och då skulle han inte ha skuggan av en chans.

Tror i ärlighetens namn att inte ens överkroppen skulle räcka till, och om vi räknar in benen är det inte ens någon diskussion. Men precis som du säger är det svårt att jämföra olika epoker.

Det är väl också så att överkroppen ser jämförelsevis bättre ut när underkroppen är sämre..

Vet iaf en som Årsjö aldrig kommer att komma i närheten av och det är Bill Kazmaier:D

arnold var före sin tid men kan ju inte jämföras med dagens mr olympia deltagare
    -74 var han ju riktigt grov :)

Andreas Guiance wrote:
    Tror i ärlighetens namn att inte ens överkroppen skulle räcka till, och om vi räknar in benen är det inte ens någon diskussion. Men precis som du säger är det svårt att jämföra olika epoker.

Håller med dig. Muskelgrupper där jag tycker Arnold ligger nära dagens byggare är bröst och armar resten är rätt långt ifrån. Dagen byggare har ofta olja i armarna det hade inte Arnold och minns jag rätt var de 56cm vilket skulle stå sig hyfsat även idag.

Fortress wrote:
    Håller med dig. Muskelgrupper där jag tycker Arnold ligger nära dagens byggare är bröst och armar resten är rätt långt ifrån. Dagen byggare har ofta olja i armarna det hade inte Arnold och minns jag rätt var de 56cm vilket skulle stå sig hyfsat även idag.

I bröst är det ju inte många som tar Arnold.
    [http://img52.imageshack.us/i/champse.jpg/ [img=http://a.imageshack.us/img52/7053/champse.th.jpg]]

Uploaded with [http://imageshack.us ImageShack.us]

ccm wrote:
    Jag tror att Årsjö har alla chanser i världen att bli en av världens starkaste män. I dag finns det runt tio som är bättre strongman än vad Johannes är, men det är ytterst få som har utvecklats så snabbt som Årsjö. Om han fortsätter utvecklas i den hastigheten och unkommer allvarligare skador så tror jag att han kan bli precis hur bra som helst.

Ser Årsjö träna rätt ofta på gymmet, sist jag såg han köra kronlyft, var väl med 400 kg, om inte mer. Riktigt jävla stor är han också :up:

Detta gamla klippet med en ung Samuelsson är en riktig klassiker!

[youtube=hDrijM0H_Uc]

David mot Goliat!

Glenn Spänn wrote:
    Jag såg en gång när dom skulle hålla upp bakänden på en bil så länge som möjligt och Samuelsson inte ens orkade lyfta den. I intervjun efteråt sa han ungefär ”Jag brukar inte ha problem med att lyfta….men….jag vet inte vad som hände här”. Tyckte det var en rätt skön Icke-bortförklaring. Han brydde sig inte ens om att försöka analysera.

Jag tycker han verkar väldigt reko överlag, och att han är stark är ju ingen större tvekan om. Tror dock att dagens Årsjö hade spöat Samuelsson i sin bästa form.

Nu ljuger du . . . Han sa att han inte fick upp bilen pga av att han körde utan markdräkt för att kunna andas bättre när han väll fått upp bilen, men lyftet blev för tungt då, o de kan iaf ja köpa.

Glenn Spänn wrote:
    Jag såg en gång när dom skulle hålla upp bakänden på en bil så länge som möjligt och Samuelsson inte ens orkade lyfta den. I intervjun efteråt sa han ungefär ”Jag brukar inte ha problem med att lyfta….men….jag vet inte vad som hände här”. Tyckte det var en rätt skön Icke-bortförklaring. Han brydde sig inte ens om att försöka analysera.

Jag tycker han verkar väldigt reko överlag, och att han är stark är ju ingen större tvekan om. Tror dock att dagens Årsjö hade spöat Samuelsson i sin bästa form.

Han körde UTAN markdräkt men var för svag orkade inte få upp den. Vad jag minns tog han på sig dubbla dräkter och fick då upp bilen precis. För han fick chansen i samma övning senare tillfälle.

Jag tror också Johannes skulle ha spöat Sameulsson. Samuelsson i sin bästa form skulle inte vara topp 10 i världen nu. Men han var grym för sin tid och har fina meriter som ingen kan ta ifrån han han var en bra strongman på sin tid.

Reko kille det vet ifaan. Målar fejk vikter och lägger ut på sina filmer påstår sig att han är starkare än han egentligen är. Står och ljuger till folk om sina vikter där han kryddar rejält. När Anders Johansson var på väg in i världseliten för ca: 7-8år sedan blev han rejält motarbetat av Herr Samuelsson…..

Fredrik Svensson wrote:
    Han körde UTAN markdräkt men var för svag orkade inte få upp den. Vad jag minns tog han på sig dubbla dräkter och fick då upp bilen precis. För han fick chansen i samma övning senare tillfälle.

Jag tror också Johannes skulle ha spöat Sameulsson. Samuelsson i sin bästa form skulle inte vara topp 10 i världen nu. Men han var grym för sin tid och har fina meriter som ingen kan ta ifrån han han var en bra strongman på sin tid.

Reko kille det vet ifaan. Målar fejk vikter och lägger ut på sina filmer påstår sig att han är starkare än han egentligen är. Står och ljuger till folk om sina vikter där han kryddar rejält. När Anders Johansson var på väg in i världseliten för ca: 7-8år sedan blev han rejält motarbetat av Herr Samuelsson…..

På vilket sätt blev Anders motarbetad??

Walle90 wrote:
    På vilket sätt blev Anders motarbetad??

Magnus ringde upp arrangörer till tävlingar där Anders var inbjuden och gjorde allt för att få dom och ändra sig och inte bjuda in honom genom att snacka skit om Anders. En tävling i Litauen där Anders skulle vara med ringde Magnus upp arrangören och sa att Anders var avstängd från IFSA så han får inte tävla. Detta var en REN LÖGN. Vilken REKO kille Magnus är:nono:.

Enligt Anders har han försökt med liknade grejor mot Johannes fast det vet jag inga detaljer om.

Fredrik Svensson wrote:
    Magnus ringde upp arrangörer till tävlingar där Anders var inbjuden och gjorde allt för att få dom och ändra sig och inte bjuda in honom genom att snacka skit om Anders. En tävling i Litauen där Anders skulle vara med ringde Magnus upp arrangören och sa att Anders var avstängd från IFSA så han får inte tävla. Detta var en REN LÖGN. Vilken REKO kille Magnus är:nono:.

Enligt Anders har han försökt med liknade grejor mot Johannes fast det vet jag inga detaljer om.

Kan tillläggas att lögnen om att Anders skulle vara avstängd inte få tävla var det Zydrunas Zavickas som berättade det för Anders att Magnus hade sagt så….

Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 399 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.