Home › Forums › Styrkehörnan › Samuelson är rätt stark ändå…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 september, 2010 at 18:32 #370729Anonym anvandareMemberPridge wrote:Nu ljuger du . . . Han sa att han inte fick upp bilen pga av att han körde utan markdräkt för att kunna andas bättre när han väll fått upp bilen, men lyftet blev för tungt då, o de kan iaf ja köpa.
Jag vet mycket väl att det låg till så att han trodde sig kunna lyfta bilen utan problem trots att han skippade dräkten, eftersom det momentet brukade gå lätt för hans del. Efter att ha förklarat detta hasplade han ur sig nåt i stil med ”Jag vet inte vad som hände egentligen…” och det var det jag tyckte var rätt skönt sagt. Hela historien med markdräkt hade ingen relevans för min poäng. Har lite svårt att hitta lögnen i mitt inlägg.
7 september, 2010 at 19:54 #370730Anonym anvandareMemberSluta smutskasta Samuelsson
Vill se nån av er vika ihop en stekpanna.. eller den kanske är av gummi?
7 september, 2010 at 20:01 #370731Anonym anvandareMemberFredrik Svensson wrote:Magnus ringde upp arrangörer till tävlingar där Anders var inbjuden och gjorde allt för att få dom och ändra sig och inte bjuda in honom genom att snacka skit om Anders. En tävling i Litauen där Anders skulle vara med ringde Magnus upp arrangören och sa att Anders var avstängd från IFSA så han får inte tävla. Detta var en REN LÖGN. Vilken REKO kille Magnus är:nono:.Enligt Anders har han försökt med liknade grejor mot Johannes fast det vet jag inga detaljer om.
Mig har han aldrig gjort något ont iaf, tvärtom!
[img=http://img685.imageshack.us/img685/1908/dsc00023bl.jpg]sen att jag ser jävligt konstig ut på den bilden vet jag redan
7 september, 2010 at 20:33 #370732Anonym anvandareMemberLowgrein wrote:Sluta smutskasta SamuelssonVill se nån av er vika ihop en stekpanna.. eller den kanske är av gummi?
Inge smutskastning bara REN fakta. Snackar man skit fejkar vikter jävlas med folk som han gjort får man räkna med att folk tycker si och så om honom.
Mig har han inte gjort så mycket mot rent personligt, lite skitsnack har man hört det kan jag leva med:) Men som Elitbänkare stör det mig nå otroligt att hans fejkfilmer med målade vikter m.m går hem hos så många.
Sedan självklart är han väldigt stark…..
8 september, 2010 at 03:16 #370733Anonym anvandareMemberVika ihop en stekpanna är inte speciellt märkvärdigt… Det kan världens starkaste tjej också göra… (Det finns på Youtube när polskan viker ihop en utan några problem)
8 september, 2010 at 08:06 #370734Anonym anvandareMemberccm wrote:Vika ihop en stekpanna är inte speciellt märkvärdigt… Det kan världens starkaste tjej också göra… (Det finns på Youtube när polskan viker ihop en utan några problem)Världsrekord i antal ihopbuntade stekpannor på en minut har Aneta Florczyk:
[youtube=mME2J1E_P20]
8 september, 2010 at 09:47 #370735Anonym anvandareMemberfejkvikter? baserat på att de har en annan nyans? Påminner om konspirationsteorier i stil med att månlandningen skulle vara en bluff.
Färg kan blekas i sol, av slitage, eller kan hör och häpna vara tillverkade i just den färgen. Alla sjutusenelva tillverkare av vikter gör inte på exakt samma sätt. Personligen har jag kört med små gröna tiokilosplattor, stora tiokilosplattor med volym och bredd som en tjugokilos, stora smala tiokilosplattor, små röda tiokilosplattor. Gummerade, helt i metall, gröna 50kgs vikter, 100 lbs. (45? kg) plattor, 10lb. (4,5kg?) vikter, svarta 15kgs plattor, gröna 20kgs plattor, svarta 25:or, åttakantiga plattor, etc etc etc etc. (inte alla på en gång)
Visst, de är inte kalibrerade och en platta som det står 25kg kan väga tex. 24,8 i realiteten, eller 25,2. Big fkn deal.
Att herr Samuelsson skulle lägga ut en fejkvideo där han lyfter målade fejkplattor finner jag osannolikt. Skulle han ljuga skulle han gjort det på riktigt, med fejkplattor som inte skiljde sig åt.
270*2 I raw bänkpress ftw. Ja rövlyft och utan stopp, men ändå. 270*2. Smaka på orden, låt dem rinna av tungan 270*2. En gång till 270*2.
8 september, 2010 at 11:18 #370736Anonym anvandareMemberfilmjölk wrote:fejkvikter? baserat på att de har en annan nyans? Påminner om konspirationsteorier i stil med att månlandningen skulle vara en bluff.Färg kan blekas i sol, av slitage, eller kan hör och häpna vara tillverkade i just den färgen. Alla sjutusenelva tillverkare av vikter gör inte på exakt samma sätt. Personligen har jag kört med små gröna tiokilosplattor, stora tiokilosplattor med volym och bredd som en tjugokilos, stora smala tiokilosplattor, små röda tiokilosplattor. Gummerade, helt i metall, gröna 50kgs vikter, 100 lbs. (45? kg) plattor, 10lb. (4,5kg?) vikter, svarta 15kgs plattor, gröna 20kgs plattor, svarta 25:or, åttakantiga plattor, etc etc etc etc. (inte alla på en gång)
Visst, de är inte kalibrerade och en platta som det står 25kg kan väga tex. 24,8 i realiteten, eller 25,2. Big fkn deal.
Att herr Samuelsson skulle lägga ut en fejkvideo där han lyfter målade fejkplattor finner jag osannolikt. Skulle han ljuga skulle han gjort det på riktigt, med fejkplattor som inte skiljde sig åt.
270*2 I raw bänkpress ftw. Ja rövlyft och utan stopp, men ändå. 270*2. Smaka på orden, låt dem rinna av tungan 270*2. En gång till 270*2.
Du filmjölk nu råkar jag veta att när Magnus gjorde den där filmen på 270*2 lånade han 4st 15kg vikter av en kille och dom är gul. När han fick igen dom av Magnus var dom rödmålade. Det är 40kg bort så då är det 230*2. Hade Magnus sedan egna målade vikter är vikten ännu mindre. Men det vet jag inte.
Så det är ingenting som kan liknas med nån månlandning teori.
Magnus är väldigt stark men mycket av hans påståda styrka är bara bluff….
8 september, 2010 at 11:39 #370737Anonym anvandareMemberStämmer det att han ljuger om diverse saker känns det mycket tråkigt, jag menar, VARFÖR? Jag har alltid avgudat honom, men ju mer man hör om hans dåliga sidor desto mer respekt faller bort.
8 september, 2010 at 11:53 #370738Anonym anvandareMemberwird wrote:Stämmer det att han ljuger om diverse saker känns det mycket tråkigt, jag menar, VARFÖR? Jag har alltid avgudat honom, men ju mer man hör om hans dåliga sidor desto mer respekt faller bort.Jag har också ställt mig frågan varför han har vunnit WSM tagit många andra fina placeringar borde nöja sig med det. Men han har kanske mått dåligt av att han inte var världens starkaste i rena power övningar och väljer då att krydda på dom vikterna rejält. Han har t ex sagt i intervjuer att han dragit 375 i RAW mark och 10or på 280 i RAW böj. Vikter han inte varit inärheten av när det varit liknande övningar på tävling.
Men som strongman har han varit grym på sin tid minns han på super serie finalen 2001 när han vann grymt bra var han då.
8 september, 2010 at 14:51 #370739Anonym anvandareMemberFredrik Svensson wrote:Du filmjölk nu råkar jag veta att när Magnus gjorde den där filmen på 270*2 lånade han 4st 15kg vikter av en kille och dom är gul. När han fick igen dom av Magnus var dom rödmålade. Det är 40kg bort så då är det 230*2. Hade Magnus sedan egna målade vikter är vikten ännu mindre. Men det vet jag inte.Så det är ingenting som kan liknas med nån månlandning teori.
Magnus är väldigt stark men mycket av hans påståda styrka är bara bluff….
Så du påstår alltså att Magnus Samuelsson inte har tillräckligt med vikter på sitt eget gym. (Oavsett styrkan i bänk, borde inte en WSM-mästare träna på ett gym med tillräckligt mycket vikter?) Så han var tvungen att låna viktplattor av någon annan som han sedan målade.
Borde han inte istället målat sina egna vikter för att dölja sin bluff? Utan ge tillbaks målade vikter? Jag tror inte karln ifråga är något direkt geni, men det där låter osannolikt.
8 september, 2010 at 15:11 #370740Anonym anvandareMemberfilmjölk wrote:Så du påstår alltså att Magnus Samuelsson inte har tillräckligt med vikter på sitt eget gym. (Oavsett styrkan i bänk, borde inte en WSM-mästare träna på ett gym med tillräckligt mycket vikter?) Så han var tvungen att låna viktplattor av någon annan som han sedan målade.Borde han inte istället målat sina egna vikter för att dölja sin bluff? Utan ge tillbaks målade vikter? Jag tror inte karln ifråga är något direkt geni, men det där låter osannolikt.
Strongman världen i Sverige är inte så stor. Inte en aning hur mycket vikter han har på gymmet. Han la först ut en fejk video typ 1år halvår innan där han påstår han gör en 2a på 260 till och med en blind ser att det var max 220 på stången. Han fick enorm kritik för den videon på nätet. Senare kommer denna påståda 2a på 270 upp som ser mer äkta ut med röda vikter. Kanske han inte hade tillräckligt med röda vikter.
Killen som lånade ut vikterna blev rätt förvånad när han fick tillbaka rödmålade 15kg vikter.
Sedan vill jag poängtera att jag tycker inte Magnus är svag i bänk han är väldigt stark men blir bara så irriterad att denna bluff går hem hos så många….
8 september, 2010 at 15:29 #370741Anonym anvandareMemberjag bryr mig igentligen inte så mycket om vem som påstår vad men Fredrik,har du några former av bevis för dina påståenden ang tex din polare el vad det nu var som fick tillbaka målade vikter ?
inte vad han/dom säger och påstår el rykten utan film,bilder,dokument tex ?
8 september, 2010 at 15:40 #370742Anonym anvandareMember11x218kilo med fast ställning 1998.
[youtube=eHzOTSS6jiY]
8 september, 2010 at 16:20 #370743Anonym anvandareMemberNicotin wrote:jag bryr mig igentligen inte så mycket om vem som påstår vad men Fredrik,har du några former av bevis för dina påståenden ang tex din polare el vad det nu var som fick tillbaka målade vikter ?inte vad han/dom säger och påstår el rykten utan film,bilder,dokument tex ?
Börjar inse att detta nog får bli mitt sista inlägg ifrågan. Många här har Magnus som gud och sväljer och tror på allt han säger och gör. Säger han att han kan trolla och gå på vatten så tror ni väl på det också
Dokument bilder nej det har jag inte vad tror du??? det var en kompis till Johannes Årsjö som driver ett gym och lånade ut vikter till honom innan denna film kom ut och fick tillbaka dom rödmålade. Fast Magnus ville kanske bara vara rolig och målade om hans vikter för att skoja lite:nono:
Magnus har i väldigt många interjvuer påståt att han RAW bänkar både 300 och 310kg. Det är extremt enorma vikter som en handfull personer har klarat i världshistorien. På mästarmötet 2005 när jag tävlade hade Magnus uppvisning i pausen.
När jag låg och värmde på 170kg kom Magnus och frågade om han fick köra imellan. Han gjorde 8reps på 170 där alla var ca 5-10cm från utlåsning. På 8e repset började det sega han hade max gjort 10-11reps på 170 och då var det ej uträtade reps. Han såg ut att vara en 220-230 RAW bänkare. Långt långt ifrån nå 310kg. När jag såg detta började jag starkt ifrågasätta hans påståenden om 300 och 310kg. När jag såg hans första film på 2a på 260 såg jag direkt att det var fejk sedan kom 270 filmen med målade vikter.
Sista jag skriver är att Magnus har enorma strongman meriter och är också stark i bänk. Men denna bluff han kör med går inte hem hos mig och många andra som är insatt i sporten…..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.