Samuelson är rätt stark ändå…

Home Forums Styrkehörnan Samuelson är rätt stark ändå…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 399 total)
  • Author

[youtube=Gr8uERexfJU]

Rasmus90 wrote:
    [youtube=Gr8uERexfJU]

exakt den, glömde lägg till videon =)

Jag som tror på 270 videon och allt tycker den där ”bänktävlingen” med fötterna i luften var bra fånig. Passaren skall inte röra stången, och än mindre köra bicepscurl med den.

Jag bänkar 150kg, men med en väldigt stark och entusiastisk passare som kör mellanting mellan marklyft och bicepscurl bakom är jag övertygad att jag kan få upp en sisådär 350kg.

Nån som har koll på hur mycket man får gå ner i vikt om man kör Fu-bänk gentemot vanlig bänkpress?.

Rasmus90 wrote:
    [youtube=Gr8uERexfJU]

Skämtpressar som knappast för något seriöst med sig.

Magnus är stark absolut men några 300kg i rawbänk har han aldrig gjort. Pressarna på klippet ovan är för fan halva reps och passaren hjälper till. Någonstans mellan 240-250kg i ett maxlyft är nog närmare sanningen.

Sen är det helt riktigt att i maskinpressen befann sig vikten bakom stången och hävstångseffekten gör vikten lättare.

Helt riktigt är också att den som behärskar friviktsbänk kommer göra mer med fri stång än i en smithmaskin. I en perfekt bänkpress lyfter man snett uppåt vilket är helt omöjligt i en smithmaskin. Där kommer du snarare pressa vikten i från dig. En smithmaskin har också friktion i glidbanan vilket en fri stång saknar. Personligen kör jag mest smith nu för tiden då mina axlar är dåliga men jag kan intyga att jag gjorde mer med fri stång förr än i smith.

finns också undersökningar på detta och i dessa har det visat sig att den som behärskar perfekt bänkteknik gör mer med fri stång. Att nybörjaren eller den taskige bänkpressaren gör mer i smithmaskin är för att personen vid fripress måste lägga energi på balans vilket han/slipper i maskin. Den som behärskar bänkpressen har hittat balansen och den ultimata pressvägen som inte går att finna i maskin där du är låst.

I videon så kör Magnus långt ifrån full ROM medan Peter kör ordentligt…

MrGbg wrote:
    Tror det var vikterna han använde i World Strongest Arms. Finns 4 viktplattor när han kör bänk som har en betydligt ljusare nyans än de andra + att dom är blanka, de andra är matta.

[http://www.youtube.com/watch?v=ehiV_I9uyWw]

Yep, Såg även samma ljusa nyans i 4*140kg biceps curlen, Man ser även då att insidan av vikten är svart, Även i narrow grip bänkvideon är vikterna med….

En annan lite konstig grej är hans vikt, Han säger sig väga 148-150kg..

Förra året när han deltog på tv3 superstar , Sa han att han aldrig varit och känt sig så tung som då..

När dom senare vägde deltagarna inför ett tynglyftnings moment vägde han bara136kg..

jonte123 wrote:
    Yep, Såg även samma ljusa nyans i 4*140kg biceps curlen, Man ser även då att insidan av vikten är svart, Även i narrow grip bänkvideon är vikterna med….

En annan lite konstig grej är hans vikt, Han säger sig väga 148-150kg..

Förra året när han deltog på tv3 superstar , Sa han att han aldrig varit och känt sig så tung som då..

När dom senare vägde deltagarna inför ett tynglyftnings moment vägde han bara136kg..

Kan det verkligen stämma att han bara skulle väga 136kg?, Han e ju trots allt 200cm lång. han måste ju ha varit deffan vid det tillfället i så fall.;)

Rasmus90 wrote:
    Kan det verkligen stämma att han bara skulle väga 136kg?, Han e ju trots allt 200cm lång. han måste ju ha varit deffan vid det tillfället i så fall.;)

På Super Star vägde han ju sig på en riktig våg och vägde 136kg. Han bör nog ha varit lite tyngre än det när han stog på topp.

Magnus Max är 290 kg. Men att han skulle göra det idag tror jag inte alls på. Men tror fortfarande att han i sin bästa form för några år sedan skulle kunnat pressa 290.
    Det är den vikten som står på hans hemsida.

Är man utsedd (som han faktiskt rätt ofta är av media) till världens starkaste man så är det inte imponerande om man gör 230-240 kilo i bänkpress.
    Då lär man krydda till med lite kilon för att det ska låta respektabelt.
    Inget konstigt med det igentligen, Magnus har tjänat skapligt med pengar på att vara en offentlig strongman profil, då kan det vara en fördel om det låter lite bättre än vad det igentligen är.
    Ett tag stod det att han gjort 310 kilo i bänkpress på hans hemsida, undra om inte till och med Magnus själv hade varit lite sugen på att ställa upp med det på tävling isf?

Han har ju största fuskstilen enligt mig när han kör bicepscurl.

zebbztah wrote:
    Magnus Max är 290 kg. Men att han skulle göra det idag tror jag inte alls på. Men tror fortfarande att han i sin bästa form för några år sedan skulle kunnat pressa 290.
    Det är den vikten som står på hans hemsida.

Jaha, varför har ingen länkat till den förut så att man hade kunnat få det bekräftat. Står den på hans hemsida så måste det ju stämma.

Nemen orkar man lyfta 200 kgs atlas stenar bänka 18 reps på 190 kg i bänk 11 reps på 200 kg , dra lastbilar och allt annat han har gjort. Är det fan inte helt otroligt att han skulle ha klarat 290 kg nån gång. Ni är så jävla avundsjuka sluta klaga på han, han är och förblir min idol.

Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 399 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.