Home › Forums › Styrkehörnan › Samuelson är rätt stark ändå…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 juli, 2007 at 23:11 #370519Anonym anvandareMemberbsoj wrote:Ryggtyrkan är inte så tokig, iallfall inte när den är hel vilket den inte varit på länge verkar det som. Innan han vann VM 98 var det väl? så drog han tydligen 350kg i marklyft.
Nä men det lär ju va heeelt fel.
Aldrig att han skulle göra det, de e plastvikter å de e inte mer än 110kg, inte sant? Fuskar han i bänken så fuskar han i marken sörrö.
De e ju erat motto så vi kör på det.5 juli, 2007 at 19:02 #370520Anonym anvandareMemberjag tvivlar inte på att han är stark för det är han. han har ju vunnit WSM. men kan han inte nöja sig med det och hålla sig till det han är bra på. han har ljugit en hel del om olika saker han gjort. t.ex. ska han ha gjort 350 kg i knäböj vilket är rent trams. varför klarar han ofta knappt första eller andra vikterna i knäböj på WSM? det är i en maskin också som man kan studsa i botten med. där får han aldrig över 300 kg. sen ska han ha gjort 100 reps på 200 kg i marklyft. mmm visst jag tror det när jag ser det….
5 juli, 2007 at 19:14 #370521Anonym anvandareMemberpå mitt gym har vi ”gamla” och ”nya” 25kilos plattor, dock är de ”nya” rödare, antagligen för att det inte är lika slitna, men vad vet jag:frust: …Vågen säger att det väger jämt iaf:nod
6 juli, 2007 at 20:12 #370522Anonym anvandareMemberMagnus är och va väldigt stark, självklart så säger det en hel del om detta när man kan vinna världens starkaste man.
Det man ska tänka på att det skiljer en del på statiska lyftmoment som tex. bänk,böj och marklyft än om man ex springer med 120kg tunga väskor.
Magnus valde nog troligtvis strongman för att det passa hans kroppstyp bättre han är som bekant både snabb,smidig med väldigt bra kordination men ganska dåliga vinklar i ex böj.
Jag har tränat en del med MS och vet att han kan nog överraska många som ej tror på hans kapacitet i både bänk och mark.Vad det gäller böjen så kan jag ej uttala mig pga att jag inte sett han köra detta men en gemensam kompis har tränat böj med honom och han har passerat 300 vid flera tillfällen.
Problemet han har är hans omtalade ryggskada som gör det väldigt tufft för honom att köra tungt.
Ang 100rep på 200kg i mark så stämmer detta med men det handlar om en mindre paus mellan varje rep.
Det jag menar med detta är att han är väldigt stark men det finns flera i detta land som slår honom i dagsläget i styrkelyft vilket jag antar att det inte bekymrar honom så mycket.
Mvh.Rosell6 juli, 2007 at 21:00 #370523Anonym anvandareMemberMan ska inte tro på allt man ser:
[youtube=BqxEfB5-Lv8]När man gör lyft i ett gym så är det lätt att bluffa, på tävling däremot så är vikterna oftast testvägda och det är näst intill omöjligt att bluffa
7 juli, 2007 at 00:51 #370524Anonym anvandareMemberSamuelsson har inte bara vunnit världens starkaste man han har vunnit hur många SVERIGES STARKASTE MAN som helst ! Han har tom krossat alla kortare och kompaktare motståndare i såna grenar han inte borde klara det på grund av sin längd…vad mer måste han göra ????
7 juli, 2007 at 22:21 #370525Anonym anvandareMemberKan tillägga att Magnus har gjort en kanon insats idag i Sandefjord Norge mot internationellt motstånd. Det var mot bla Mariuz och dymek. Om jag har blivit rätt informerad så blev han 2a i 3 grenar och 3a i 2 grenar tyvärr så blev det ett botten napp i ok där han sluta 10.
Mvh.Rosell7 juli, 2007 at 22:30 #370526Anonym anvandareMemberAlla har tränat tillsammans med mästaren, som vanligt!
8 juli, 2007 at 00:25 #370527Anonym anvandareMemberJa det är nog några som har tränat med Magnus under åren.
För min del blev det än hel del när jag själv börja tävla i strongman -02
Gå gärna in och titta på [www.teamostergotlandstrongman.se] om ni har intresse för det.
Mvh.Rosell8 juli, 2007 at 00:57 #370528Anonym anvandareMemberUrsäkta kanske dum fråga men vad är en captain of crunch 4 ???
8 juli, 2007 at 07:18 #370529Anonym anvandareMemberHooKeN wrote:Ursäkta kanske dum fråga men vad är en captain of crunch 4 ???Det är en extremt tung gripper som endast Joe Kinney tagit på ett fullständigt överlägset sätt. Han klarade den med i princip ingen sättning alls. Med sättning menas att man först trycker ihop grippern och sätter den i handen. Detta underlättar oerhört.
8 juli, 2007 at 22:38 #370530Anonym anvandareMembersmocke wrote:Men emil dra nåt gammalt över dej asså såna negativa gnäll tanter som dej vill vi inte ha på detta forum…Pfft sicken attityd du har asså… komplex över att du inte tar 50kg i bänk? eller nåt? det måste ju vara nåt du har komplex över eftersom du skriver att magnus fuskar med sina vikter…
Det har jag aldrig skrivit. Jag sa bara att som vanligt så är där en hel drös som har tränat med mästaren. Känner igen det!
Beträffande min styrka så kan du googla hela mitt namn…
11 juli, 2007 at 21:30 #370531Anonym anvandareMemberMagnus hade i helgen sin tävlings comeback efter sin alvarliga ryggskada förra året.
Tävlingen Viking Power Challenge är en av tre tävlingar i Superserien som mynnar ut i Världens Starkaste Man.
Tävlingen arrangerades av Svend Karlsen och var en mycket väl genomförd tävling med världens bästa Strong man atleter i startfältet.
Efter en försiktig inledning av Magnus så visad han upp en lysande form.
När allt var över så hade Magnus 3 grensegrar och en sammanlagd 3e plats.
Ett fantastiskt bra resultat med tanke på de förutsättningar han har haft.
Tävlingen vanns av Marius med Dymek på andra.
Magnus var bara 1 poäng efter Dymek och kom starkt på slutet.
Magnus är i och med det klar för sin 12e Världens Starkaste Man.
Världens Starkaste Man börjar den 16e september i Kalifornien.Stod så på hans hemsida, iaf
30 juli, 2007 at 13:09 #370532Anonym anvandareMemberMagnus är fruktansvärt grym, jag tror inte han fuskar, han är inte den skrytande typen, alla vet redan att han är stark behöver inte bevisa nått!! Tänk att han är helt ren med, vilket är otroligt, för när man dopar sig klarar man ju av att träna mer och hårdare sägs det.
Hoppas han vinner Världens Starkaste Man igen:emo-thumb och inte skadar sig:|
mvh
robin30 juli, 2007 at 16:02 #370533Anonym anvandareMemberHmmmmm intressant tråd som vanligt när MS tas upp på tal.
Magnus är sjukt stark, han har vunnit WSM, STM och legat även på topp i armbrytning (han har väl även tävlat i sm i bänk, eller?), klara CC#4 osv.. Vi borde vara stolta över honom, HAN ÄR JU SVENSK, och inte racka ner på honom. Väldigt roligt att det började diskuteras om olika glans på vikterna :frust: OMG så är det ju på många gym om vikterna inte är inköpta vid samma tillfälle. Att han skulle göra en 2 på 270kg i bänk lär inte alls vara omöjligt… jag förstår inte riktgt vad det är han måste bevisa för att folk skall tro på honom man kan väl inte behöva ställa upp i SM i bänk för att man skall bli betrodd.. han har ju gjort så mycket annat som borde göra att vi inte betvivlar hans styrka.. en 4 på 140kg i stångcurl…..REPEKT!! det är galet tungt!
En som är stolt över att vi har en så bra och kaxig strongman profil i sverige och inte bara en tråkig luns som inte säger ngt!
/Per
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.