Home › Forums › Styrkehörnan › Samuelson är rätt stark ändå…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 oktober, 2010 at 17:41 #370834Anonym anvandareMemberBigSyke wrote:Kanske att det är 35 sidor av folk som bitchar om hans prestationer. Lev er liv och skit i om han bänkar 240 eller 300 eller 290.
Spelar det någon roll?Kommer du sova bättre om natten om han ”erkänner” att han bänkat bara 240 eller 250?
Han tjänar sina pengar och pissar på er.
För mig och mfl här är det en ”HEDERSAK” att uppge de prestationer man faktiskt gör utan överdrifter. KAnske en okänd inställning för er groupies?
17 oktober, 2010 at 17:47 #370835Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Hade jag gjort en trea på 210 kg raw hade jag tryckt upp det på en tshirt som jag hade haft på mig varje dag:DTycker vi fortfarande att den här tråden tillför något eller ska jag stänga kalaset? Är öppen för förslag:)
Tack Andreas. Kanske gör det om jag lyckas med en 3a på 220kg ha ha.
Mitt förslag på vad du gör med tråden i tidigare inlägg.
17 oktober, 2010 at 18:12 #370836Anonym anvandareMembersamutown wrote:Jag skulle sova bättre. Orka sitta och ljuga när man är en ”offentlig” person om hur mycket man tar i vissa övningar. Visst, för Svenssons så går det hem, dom tror fortfarande att han är starkast i världen. Men sen när världens bästa bänkpressare t om kommer och säger att han har målat om vikterna så är det dags att erkänna….Jag är absolut emot lögnare. Men eftersom jag inte vet med 100% eller nån av er så lägg ner skitet. Sedan att ”offentliga” inte ska ljuga så kan du rada upp alla politiker och en massa skådespelare. Lögnare har vi i överflöde.
Arne: Ja för mig oxå, jag älskar när jag ökar i stryka och skulle aldrig få för mig att ljuga. Men problemet är att det är 35 sidor av bullshit. Har du tänkt o sitta o skriva i denna tråd till du e 80 år och skriva ”den där magnus tog aldrig 300”.
Gör nått vettigt istället. Jag är varken en fan eller en groupie till magnus men du kanske drar den till nån tyngdlyftare.
17 oktober, 2010 at 19:27 #370837Anonym anvandareMemberBigSyke wrote:Jag är absolut emot lögnare. Men eftersom jag inte vet med 100% eller nån av er så lägg ner skitet. Sedan att ”offentliga” inte ska ljuga så kan du rada upp alla politiker och en massa skådespelare. Lögnare har vi i överflöde.Arne: Ja för mig oxå, jag älskar när jag ökar i stryka och skulle aldrig få för mig att ljuga. Men problemet är att det är 35 sidor av bullshit. Har du tänkt o sitta o skriva i denna tråd till du e 80 år och skriva ”den där magnus tog aldrig 300”.
Gör nått vettigt istället. Jag är varken en fan eller en groupie till magnus men du kanske drar den till nån tyngdlyftare.
Sorry! Smicker biter inte på mig min vän.
Jag tycker inte alls det är bullshit när folk som vet vad det handlar om har invändningar.Jag har gjort mkt vettigt idag. Är i slutsputen på min avhandling. Skrivit lite på min bicepsartikel… Skall nu gå till gymet och träna. De du,,,
17 oktober, 2010 at 19:29 #370838Anonym anvandareMemberFortress wrote:För att bli en bra strongman krävs bra mycket mer än extrem styrka i bänkpress. I många moment använder man många muskelgrupper. Det som är viktigt är att vara stark i hela kroppen. Magnus var och är förmodligen fortfarande väldigt stark i hela kroppen. Dock har han aldrig varit en extrem inom en isolerad gren, typ bänk, böj, mark. Där står han sig slätt mot styrkelyftseliten.Sen är det en förbannat stor skillnad på att bänka 250kg och 300kg. Du fattar nog inte hur fantastiskt mycket 300kg är. Jag själv gör några reps på 210kg och det känns som en omöjlighet att ens kunna nå 240kg. 300kg i bänkpress utan utrustning är sjukt mycket och väldigt få som lyckats med. Magnus har aldrig pressat och kommer aldrig att pressa 300kg i rawbänk.
Magnus har gjort 300kg i bänkpress lika lite som en viss man säger sig ha gjort en 8a på 250kg.Man bugar djupt åt DIN prestation!
17 oktober, 2010 at 20:04 #370839Anonym anvandareMemberTänk om du kunde svara vuxet nån gång ARNE men du ska ju alltid stå i händelsernas centrum…
Jag sa har ni varit med i WSM? har du/ni vunnit WSM? nej.
17 oktober, 2010 at 20:59 #370840Anonym anvandareMemberArne Persson wrote:Man bugar djupt åt DIN prestation!Tack Arne värmer när man får höra det från en som dig. Man har ju kämpat sen ungdomsåren med detta och med turen att belönats med skapliga gener och ett jävlar anamma att aldrig ge upp har man lyckats rätt bra tycker jag, även om de nu finns dem som tycker jag suger i bänkpress.
17 oktober, 2010 at 21:03 #370841Anonym anvandareMemberJag tycker Fortress förklarar det hela på ett ödmjukt, ärligt och sakligt sätt. Bara för att
man inte sett en viss prestation kan man på mils avstånd ändå känna lukten av något
som uppenbarligen inte är sant. Om det doftar skit så är det oftast skit.Jag har dock alltid, och kommer alltid gilla Magnus S. Har har gett mig väldigt mycket bra
underhållning genom åren.17 oktober, 2010 at 21:16 #370842Anonym anvandareMemberJag tycker att Magnus har gjort otroligt mycket för att lyfta fram styrketräning i det här landet, jag tycker även att han är en go gubbe som är rolig att lyssna på. Det som imponerar mig mest med Magnus är inga enskilda prestationer utan det är att han har sysslat med en sport som sliter så oerhört mycket på kroppen under en så lång tid, många av de stora namnen håller inte på i närheten av lika länge. Det tyder på en enorm kämpavilja!
Att jag beundrar honom betyder inte att jag sväljer precis allt han säger, jag har t.ex svårt att tro på att han skulle ha bänkpressat 300kg.
17 oktober, 2010 at 21:19 #370843Anonym anvandareMemberHär bänkar Magnus 260kg, dock med rövlyft.
[youtube=BYdPYzclyUE&feature]
17 oktober, 2010 at 21:40 #370844Anonym anvandareMemberRasmus90 wrote:Här bänkar Magnus 260kg, dock med rövlyft.[youtube=BYdPYzclyUE&feature]
Med lite kritiska ögon kan ni ju börja räkna vad som egentligen är på stången 2.56 in i filmen. Tror inte det är 260kg.
Sedan är det ju inget snack om att Magnus är stark i bänk och har enorma meriter i strongman…….
18 oktober, 2010 at 04:02 #370845Anonym anvandareMemberBiccen wrote:Han har ju varit i final i WSM hur många ggr som helst har ni det?Han är stark eller var stark som ett as i vissa grenar.. och ni kommer inte i närheten av magnus prestationer…
Så lägg ner eran pajkastning på magnus.
Tror att du har missuppfattat diskussionen, den handlar inte om Samuelssons strongman meriter. Kan inte riktigt förstå hur så många missar den detaljen i diskussionen, vad är det som får dig att tro att det är hans strongman resultat som ifrågasätts?
Fredrik Svensson wrote:Med lite kritiska ögon kan ni ju börja räkna vad som egentligen är på stången 2.56 in i filmen. Tror inte det är 260kg.Sedan är det ju inget snack om att Magnus är stark i bänk och har enorma meriter i strongman…….
[img=http://img267.imageshack.us/img267/7518/myttarn.jpg]För att det ska vara 260 så behöver det vara 12st 20kg vikter + stången, någon här som tror att det bara är 20kg vikter på stången? Vissa är jävligt smala isf…
Undrar även varför den tredje 20kg vikten flyttas längst ut för varje gång han lägger på vikter och dom smalare ”20kg vikterna” göms bakom den? Jag gissar på att 10kg vikten som läggs på 1:37 in i klippet har tagit med sig två kompisar (ev en 15kg) och smugit in mellan tjugorna. Och ska verkligen 260kg (om det nu skulle vara det..) vara så tungt om man tar 300?
MS Har visat att man kan vinna WSM trotts att man är mytoman.
18 oktober, 2010 at 13:28 #370846Anonym anvandareMemberJag skulle gärna vilja skriva ”vem bryr sig”, men med risk att framstå som oseriös och allmänt otrevlig så vore väl bättre att retoriskt fråga om detta verkligen är så särskilt intressant, eller för den delen relevant; Magnus är och förblir stark oavsett om han tagit 270 eller 260 kilo i bänkpress.
Synd att ingen här har han på Facebook, enklast vore väl ändå om Magnus själv svarade i denna tråd. Allt annat är bara spekulationer utan definitiva svar.
Mvh
18 oktober, 2010 at 14:22 #370847Anonym anvandareMemberCJN wrote:Jag skulle gärna vilja skriva ”vem bryr sig”, men med risk att framstå som oseriös och allmänt otrevlig så vore väl bättre att retoriskt fråga om detta verkligen är så särskilt intressant, eller för den delen relevant; Magnus är och förblir stark oavsett om han tagit 270 eller 260 kilo i bänkpress.Synd att ingen här har han på Facebook, enklast vore väl ändå om Magnus själv svarade i denna tråd. Allt annat är bara spekulationer utan definitiva svar.
Mvh
Om du ser ett svar från en mytoman som definitivt så :whistle:
18 oktober, 2010 at 14:32 #370848Anonym anvandareMemberFortress wrote:Tack Arne värmer när man får höra det från en som dig. Man har ju kämpat sen ungdomsåren med detta och med turen att belönats med skapliga gener och ett jävlar anamma att aldrig ge upp har man lyckats rätt bra tycker jag, även om de nu finns dem som tycker jag suger i bänkpress.Det är det långa hårda slitet i kombination med ett utmärkt resultat som är värt all beundran!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.