Home › Forums › Styrkehörnan › Samuelson är rätt stark ändå…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 maj, 2011 at 11:35 #370879Anonym anvandareMemberRasmus90 wrote:Så dom två motorcyklarna och konstruktionen vägde bara 200kg sammanlagt.?
Men vafan du ser väl att vikten är långt bakom ”skivstången”? Det är inte 200 kg på riktigt.
30 maj, 2011 at 12:12 #370880Anonym anvandareMemberRasmus90 wrote:Så dom två motorcyklarna och konstruktionen vägde bara 200kg sammanlagt.?Vet du vad en skottkärra är för något? Inser du parallellen?
30 maj, 2011 at 16:00 #370881Anonym anvandareMemberArne Persson wrote:Vet du vad en skottkärra är för något? Inser du parallellen?Hur vet du att det inte dom inte räknat ut pressvikten och att det är den som skulle vara 200kg.?
Var skulle annars 200kg komma ifrån?, för om det var totala vikten skulle det ju bli löjligt lätt.
Ex Fredrik smulter har ju gjort 12 repetitioner på 210kg i bänkpress, så jag tycker inte det borde vara någon omöjlighet att det är 200kg pressvikt.30 maj, 2011 at 16:07 #370882Anonym anvandareMembersamutown wrote:Men vafan du ser väl att vikten är långt bakom ”skivstången”? Det är inte 200 kg på riktigt.Men var fan skrev jag det?, läs igen och läs rätt.
31 maj, 2011 at 00:58 #370883Anonym anvandareMemberdefinitivt ingen omöjlighet att det är 200kg som dom pressade på den tävlingen, ie alltså en högre lastvikt än 200kg men pga hävstångseffekten ”bara” 200kg som man de facto bänkpressar.
Sen om det är så eller inte har jag ingen aning om då jag inte var på plats och ej heller har sett några officiella påståenden.
Men jag håller med om att det nästan låter för lätt om det är en totalvikt på 200 innan hävstångseffekten ens tar vid och i sådana fall borde personerna på det startfältet ha kunnat mäkta med betydligt fler reps.
31 maj, 2011 at 07:46 #370884Anonym anvandareMemberVarför ska de vara omöjligt att samuelsson inte kan bänka dom där vikterna?:what:
31 maj, 2011 at 13:04 #370885Anonym anvandareMemberÄr man inte insatt så kanske det låter möjligt att ”världens starkaste man” Samuelsson kan pressa såna vikter som han påstår att han gör, eller att det är 200 kg som pressas i den där grenen.
Den absoluta världseliten i bänkpress är inte ens nära dom vikterna. Hur är det då möjligt att Samuelsson som är väldigt långt ifrån optimalt byggd för bänkpress fullkomligt skulle förnedra DEN ABSOLUTA VÄRLDSELITEN I BÄNKPRESS? Blir man liksom 10 gånger starkare bara för att man råkar tävla i wsm? Får man någon überstrength när man deltar där? Det är nog ingen som har påstått att Samuelsson eller någon av dom andra deltagarna är svaga, men att dom är bättre än dom bästa i bänkpress är inte rimligt. Förstår ni inte det så finns inget hopp kvar, tro att Samuelsson bänkar 300 kilo utan tröja om det gör er glada.
31 maj, 2011 at 13:28 #370886Anonym anvandareMemberLåt oss dröja kvar vid hans tvåa på 270, som finns på film. Jag kan knappt tro att han skulle måla viktplattor och sedan ljuga ihop en filmsnutt. Men visst är det oerhört många kilon.
Har han gjort så är det ett ganska sjukt beteende på flera sätt.
31 maj, 2011 at 14:14 #370887Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Låt oss dröja kvar vid hans tvåa på 270, som finns på film. Jag kan knappt tro att han skulle måla viktplattor och sedan ljuga ihop en filmsnutt. Men visst är det oerhört många kilon.Har han gjort så är det ett ganska sjukt beteende på flera sätt.
Jag är inne på din linje här. En tvåa på 270. Är det verkligen helt omöjligt att tänka sig att han skulle ha klarat av den saken? Kanske, jag vet inte men tanken på att Magnus skulle ha fejkat vikterna känns inte rimlig, helt enkelt.
31 maj, 2011 at 21:52 #370888Anonym anvandareMemberEn tvåa på 270 kg i bänk… När Fredrik Svensson har gjort 255 kg som mest? Och Johnny Wahlqvist 260 kg? Njäe, Samuelsson är och har varit ruskigt stark, men inte SÅ stark.
Angående vad mnsouth skrev, när Magnus tävlade i Lysekil så bänkade de en fyrhjuling (ca. 190 kg). Den var också en bit bakom själva handtagen. Så med ställningen så hade det säkert blivit runt 200 kg som det sades, men nu var det absolut inte så mycket som de verkligen lyfte. Hur som helst så vann Derek Poundstone grenen framför Magnus, trots att Poundstone hade skadat bröstmuskeln en kort tid innan tävlingen. Och Poundstone hade vid den tiden inte klarat över 250 kg i bänkpress…
Att Magnus då skulle ta mer än 50 kg över Poundstones max och ändå förlora mot en skadad Poundstone är inte troligt… Överhuvudtaget.
1 juni, 2011 at 15:12 #370889Anonym anvandareMemberccm wrote:En tvåa på 270 kg i bänk… När Fredrik Svensson har gjort 255 kg som mest? Och Johnny Wahlqvist 260 kg? Njäe, Samuelsson är och har varit ruskigt stark, men inte SÅ stark.Angående vad mnsouth skrev, när Magnus tävlade i Lysekil så bänkade de en fyrhjuling (ca. 190 kg). Den var också en bit bakom själva handtagen. Så med ställningen så hade det säkert blivit runt 200 kg som det sades, men nu var det absolut inte så mycket som de verkligen lyfte. Hur som helst så vann Derek Poundstone grenen framför Magnus, trots att Poundstone hade skadat bröstmuskeln en kort tid innan tävlingen. Och Poundstone hade vid den tiden inte klarat över 250 kg i bänkpress…
Att Magnus då skulle ta mer än 50 kg över Poundstones max och ändå förlora mot en skadad Poundstone är inte troligt… Överhuvudtaget.
Hur stod solen? M. fick kanske den i ögonen?
1 juni, 2011 at 19:17 #370890Anonym anvandareMemberArne Persson wrote:Hur stod solen? M. fick kanske den i ögonen?Tror att du är bara avundsjuk Arne för att du är inte så stark som Magnus.
1 juni, 2011 at 21:49 #370891Anonym anvandareMemberccm wrote:En tvåa på 270 kg i bänk… När Fredrik Svensson har gjort 255 kg som mest? Och Johnny Wahlqvist 260 kg? Njäe, Samuelsson är och har varit ruskigt stark, men inte SÅ stark.Angående vad mnsouth skrev, när Magnus tävlade i Lysekil så bänkade de en fyrhjuling (ca. 190 kg). Den var också en bit bakom själva handtagen. Så med ställningen så hade det säkert blivit runt 200 kg som det sades, men nu var det absolut inte så mycket som de verkligen lyfte. Hur som helst så vann Derek Poundstone grenen framför Magnus, trots att Poundstone hade skadat bröstmuskeln en kort tid innan tävlingen. Och Poundstone hade vid den tiden inte klarat över 250 kg i bänkpress…
Sett någon film då Poundstone kör en 2a nästan en 3a på typ 225kg i bänk. Så hans max ligger säkert runt 240-250.
2 juni, 2011 at 01:16 #370892Anonym anvandareMemberFidde_Mannen wrote:Sett någon film då Poundstone kör en 2a nästan en 3a på typ 225kg i bänk. Så hans max ligger säkert runt 240-250.Något högre i dag skulle jag gissa på. Jag vet att Louis-Philippe Jean nyligen har gjort 250 kg i bänkpress raw (550 lb). Derek Poundstone och han har en liten intern tävling om vem som kan bänka 600 lb (alltså ca. 270 kg) först. Jag tror inte att Derek har klarat 270 kg än.
Det var förresten när Derek skulle bänka 225 kg som han skadade bröstet, och det var strax innan tävlingen då han slog Samuelsson i Lysekil…
2 juni, 2011 at 14:23 #370893Anonym anvandareMemberSnacket om Magnus fejkfilm på 270kg har ju varit uppe för snack 1000gånger känns det som är väl ingen ide att dra det ett varv till.
Att Magnus i sina bästa stunder var en stark bänkare är det inga som helst tvivel om. Men han har offentligt sagt att han gör både 300 och 310kg utan tröja och det är bara snack tror jag.
Världseliten i bänk i IPF där det är dopingtester har en styrka på mellan 220-260kg utan tröja. Men då satsar ju majoriteten på tröjbänk inte RAW bänk.
I prepp förbund där det är fri doping ligger eliten på 260-290 UTAN tröja med några enstaka lyft på 300kg+.
Nu menar jag i tävlingsgodkända lyft. Häcken i bänken presssingnal från bröstet m.m. I preppförbunden kan det vara si och så ibland godkänns rena gymlyft.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.