Home › Forums › Styrkehörnan › Samuelson är rätt stark ändå…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 augusti, 2007 at 21:22 #370564Anonym anvandareMemberSir Klabbe wrote:Men du som är så förbannat kunnig måste väl förstå att det är svårare att öka från 300-310 än vad det är att öka från 20-60 … ett exempel.
varför skulle det vara så? allt har ju att göra med vilka förutsättningar man har från början. Påstår du att det var svårare för Samuelsson att öka från 200till 210 i bänk än vad det var för mig att öka från 150-160 i bänk? 160kg är närmare mitt genetiska max än vad 210kg är för honom så ditt exempel är alltså inte så jävla genomtänkt…
5 augusti, 2007 at 21:25 #370565Anonym anvandareMemberMakkan_M wrote:Asså vafan gnäller ni på Magnus för? Sluta vara så jävla avundsjuka . Hur roligt tycker ni de skulle va om nån på ett forum sitter o gnäller på er att ni inte ökar bra?hur vore det om din läkare höll dig ifrån datorer nästa gång du får frigång, så du slipper för att tramsa runt här?
5 augusti, 2007 at 22:58 #370566Anonym anvandareMemberSir Klabbe wrote:Nej, kanske inte, jag ber om ursäkt. 😮Däremot så fattar jag inte hur han kunde dra 100kg första gången, han var bara 16!
troligen för att han åt sin gröt som barn och inte spottade ut den i haklappen som jag gjorde
6 augusti, 2007 at 03:47 #370567Anonym anvandareMemberOk så då var han 17 år när han bänkade 200 kg… Han är det värsta underbarnet som någonsin gått på denna jord. Jag tycker det är konstigt att han inte bänkar runt 350 kg. Vad kan han ha vägt när han gjorde denna fantastiska vikt när han var 17 år. Kanske 100 kg eller något sådant. Jag vet att han inte vägde så mkt mer än 115 kg(har han sagt iaf) när han började med Strongman.
6 augusti, 2007 at 15:23 #370568Anonym anvandareMemberkeisersose wrote:Ring honom och fråga vetja….så slipper ni älta.
Eller utmana honom i en bänkpresstävling, eller någon annan styrkegren….
så får ni verkligen känna på hur det är att bli ÄGD…han har blivit erbjuden flera gånger att ställa upp i en SLtävling och fått allt betalat så han kan bevisa sina prestationer, dock har han aldrig ställt upp ens när det enda han behövt har varit att dyka upp.
så vette tusan hur det skulle gå att utmana honom då..
och jag är fullt medveten om att han är är säkert 4ggr så stark som jag någonsinn kommer bli.
6 augusti, 2007 at 17:42 #370569Anonym anvandareMemberJag skulle väldigt gärna tävla på samma bänkpress tävling som MS men det tror jag aldrig kommer hända. Men det hade varit roligt att se vad han KAN göra och inte vad han säger att han gör.
6 augusti, 2007 at 18:48 #370570Anonym anvandareMemberrinse wrote:Jag skulle väldigt gärna tävla på samma bänkpress tävling som MS men det tror jag aldrig kommer hända. Men det hade varit roligt att se vad han KAN göra och inte vad han säger att han gör.Håller med. Att Magnus är ruggigt stark är det väl ingen som betvivlar, dock vore det trevligt med mindre snack och mer verkstad.
6 augusti, 2007 at 21:43 #370571Anonym anvandareMemberSkulle tro folk hänger upp sig på bänkpress pga Vikterna Magnus säger sig göra..
Gör han 300kg raw som han säger så är han ju typ starkast i världen i bänk..
Klart folk vill se den prestationen, men får det dessvärre aldrig.
Sen har folk som sagt utmanat honom i bänken, men Magnus har inte ställt upp.7 augusti, 2007 at 00:52 #370572Anonym anvandareMemberkeisersose wrote:Förresten krävs det inte lite specialträning och andra förberedelser för att tävla i SL? inget man gör med en veckas varsel direkt.Well, gör man 300 raw-bänk behövs det nog inte någon specialträning…
7 augusti, 2007 at 01:28 #370573Anonym anvandareMemberCuttan wrote:Har för mig att jag läste på hans hemsida att han tog 100kg i bänk första gången han testade, de är bara inse, mannen är ett freak of nature de är några nivåer över oss andra i styrkaHar också läst detta.. DÅ var han 16 år… Jag själv tog 90 första gången jag testade när jag var 15, skulle fylla 16.. RÄtt nöjd över det:D ( då jag hade vart en tjock cs nörd som gick ner 30 kg innan jag kom in på gymmet, och MS som hade varit en bonnapojk och på så sätt blivit stark….) Att jag nu efter 2 år snart ligger vid 200 i bänk ( MED TRÖJA ) tyder väl på att jag då är mycket sämmre…….
Men som rinse säger, 200 efter 1 år, detta har jag också hört eller TOM sätt på hemsidan… Svenskt U rekord, om han hade tävlat i sl, och ett Oslagbart sådant, dessuto,…
Har rätt så svårt att tro på det, men nog om det, ser att ni har skrivit en heldel om det i tråden redan.
7 augusti, 2007 at 20:17 #370574Anonym anvandareMemberorbis wrote:Att alla hänger upp sig på bänkpress, det är ju i STRONGMAN magnus tävlar. För att prestera bra i en strongmantävling behöver man vara allround i dem flesta grernarna och att enbart träna bänkpress och vara stark kommer man inte långt på i strongman. Dem flesta minns väl när Göran rosen skulle tävla? Trots att han bänkar 300kilo, kunde han inte hävda sig i någon annan gren än en hyffsad placering i stockpress…pinsamt att du inte kan läsa igenom tråden innan du börjar med ditt nonsenssnack. Var i nånstans står det att Magnus är svag? Det vi diskuterar är att han själv hävdar att han tar 300kg i bänkpress, och vi vill ha bevis för detta. Ska det vara så inihelvete svårt att förstå för vissa här inne?
7 augusti, 2007 at 23:54 #370575Anonym anvandareMemberorbis wrote:Att alla hänger upp sig på bänkpress, det är ju i STRONGMAN magnus tävlar. För att prestera bra i en strongmantävling behöver man vara allround i dem flesta grernarna och att enbart träna bänkpress och vara stark kommer man inte långt på i strongman. Dem flesta minns väl när Göran rosen skulle tävla? Trots att han bänkar 300kilo, kunde han inte hävda sig i någon annan gren än en hyffsad placering i stockpress…Bara som upplysning till dig, så kom Göran Rosen 5:a på sista SM-kvalet i strongman och det är väl inte så illa. Så läs på lite innan du öppnar munnen…:up:
8 augusti, 2007 at 00:06 #370576Anonym anvandareMemberFör att vara i toppen i ”sporten” världens starkaste man är väl 270 i bänk, må vara att det var ostrikt, ett minimum. Big Kazmaier har ju reppat 5-6 ggr på 275(strikt, utan tröja) i bänk när han var runt 23-24 år och stångcurlen som någon var imponerad över innan av Samuelsson(4reps på 140) är ju inget mot de bästa i sportens historia ( Big Kaz har reppat upp mot 15 ggr på 150 kg).
Kontentan med detta meddelande är att de vikter som Samuelsson sägs ha tagit är inte direkt övermänskliga (framförallt inte i den sport han deltar i) om han skulle vilja ljuga så varför inte dra till med vikter och liknande som skulle stått ut ur mängden.8 augusti, 2007 at 02:33 #370577Anonym anvandareMemberJag kan tro på en hel del MS säger och jag kan svälja att han tar 270 kg men inte att han ökade från 100 kg till 200 kg under sitt första år som var mellan han var 16 till 17 år. Det är detta jag inte tror på. Sen vill jag gärna se att han tar 300 kg i bänk också.
Jag kan ju även garantera att inte det är någon vanlig grej att bänka 300 kg för att man tävlar inom eliten i strongman.
8 augusti, 2007 at 03:28 #370578Anonym anvandareMemberUpp emot 300kg är väl rätt vanligt, då menar jag självklart inte tävlingslyft!
Enligt respektives hemsida har Savickas lyft 285,5 kg och Pudzianowski 295 kg som bäst. Jag tror att Savickas lyft precis som Kaz 300 kg:s lyft var på tävling, vet inte om de använde tröja eller inte, de flesta källor som jag har läst har sagt att Kaz när han tog vm-guld i Sl körde raw i bänken men här inne på forumet har en del sagt annat. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.