Samuelson är rätt stark ändå…

Home Forums Styrkehörnan Samuelson är rätt stark ändå…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 399 total)
  • Author

Kazmaier sägs ha gjort 15-reppare på 150 kg i biceps-curl och maxat 200 på en cheat-curl, det är styrka:emo-thumb

Det där med att Kazmaier ska har gjort 15 reps på 150 kg i bicepscurl låter väldigt mycket, smått överdrivet , själv tror jag inte på det men , det är ju dock ” Kazmaier ! ”

Skulle vilja se om det där med world strongest arms verkligen stämmer, visserligen är det nog armarna Magnus är mest känd för.

Tycker själv att det låter mycket men detta antal på denna vikt har kommit fram ganska många gånger från olika sammanhang om du söker på Kazmaier så är det ett reportage om honom från bodybuilding.com där detta nämns.
    Precis som hans strikta femma på 275 kg i bänk(han har gjort 300 kg på tävling utan tröja), 412kg i mark och 425 kg i böj på tävling.
    En sak är dock säker att när han var som starkast så hade han mycket starkare armar än Samuelsson.

matte79 wrote:
    Tycker själv att det låter mycket men detta antal på denna vikt har kommit fram ganska många gånger från olika sammanhang om du söker på Kazmaier så är det ett reportage om honom från bodybuilding.com där detta nämns.
    Precis som hans strikta femma på 275 kg i bänk(han har gjort 300 kg på tävling utan tröja), 412kg i mark och 425 kg i böj på tävling.
    En sak är dock säker att när han var som starkast så hade han mycket starkare armar än Samuelsson.

Ja jag tycker inte att det låter omöjligt.
    Om man frågar strongman eliten vem som e starkast genom tiderna så nämns Bill 8/10 gånger. Han var sjukt bra när han var på topp.

Detta tycker jag är ganska häftigt , under final natten satt Magnus samuelsson och Kazmaier och åt middag tillsammans detta sa Kazmaier till Magnus.

Natten innan sista finaldagen satt jag och åt när Bill Kazmaier kom upp till mig och frågar hur det känns inför de sista övningarna.
    Jag svarar att det känns bra och att jag är nöjd även om jag skulle vilja ha haft några poäng till.
    Det Kaz sa till mig kommer jag aldrig att glömma.
    Magnus, när du åker hem i över morgon ska du gå stolt och veta att jag tycker du är en av de största i sportens historia. Det du presterat år efter år är fantastiskt.
    Det finns de som vunnit mycket, men de är inte hälften av den man du är.
    Förra året när du blev skadad sa många att du är slut.
    Du är Magnus Samuelsson, mannen med lejon hjärta och vi är många som älskar dig!
    Jag hoppas du fortsätter många år till.
    Kaz sa mer saker men det behåller jag för mig själv.

Tack Kaz!

Stod i nyhets brevet , på Magnus hemsida

Kung Bruno wrote:
    Sa Kazmier till Magnus att han satt och åt med sig själv?

Hahaha dagens :D

Haha , :D blev lite fel där !

Det var mäktigt, Kaz är ju inte direkt känd för att vara trevlig och ödmjuk så det gör det ju ännu mer speciellt.

Va äre för jävla tjacknacke som har filmat?!?! Fan jag filmar bättre när jag druckit 2l bensin!

Qustaph wrote:
    Va äre för jävla tjacknacke som har filmat?!?! Fan jag filmar bättre när jag druckit 2l bensin!

Varför dricker du bensin?!:up:ph34r:

Kul att få höra de av Kaz, det betyder nog väldigt mycket och lär ju motivera Magnus till att fortsätta!

Magnus Samuelsson, all the way…

Det har funnits endel freaks genom tiderna. Borde inte Paul Anderson också nämnas bland världens starkaste man genom tiderna?
    Jag är friidrottare och har hört om endel ganska extrema styrkeresultat hos oss också. Ni skrev att Kaz hade gjort en 5a på 275 i bänk, kulstötaren Udo Beyer har gjort en 5a på 285kg. En Svensk diskuskastare som 15åring efter bara en vinter i gymmet gjorde 270 i mark, han skulle senare göra en 10a på 310 kg i djupa knäböj.

Haha. Jag har också hör historier men det betyder inte att de stämmer. Förmodligen gör det inte det.

Alla känner världsmästare.

Sökte på bilder på Udo Beyer. Det är nog snarare en 5:a på 285lbs i bänken än 285kg. Om han nu ändå hade gjort det varför inte ställa upp i bänktävling, vinna VM, ta världsrekord. Om jag sprang 100m på 9,5 sek skulle jag ställa upp på fridrotts vm även om jag tyckte det var skittråkigt.

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 399 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.