Schem-hjälp tack :(

Home Forums Styrkehörnan Schem-hjälp tack :(

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hallå hade tänkt att börja med styrketräning (igen) men jag har lite svårt att ordna scheman osv. Kör på kanske ett par veckor ungefär 3 dagar i veckan, åker dit och tränar samma muskler varje gång, blir ju ganska långa pass då. Skulle vilja ha lite tips på scheman och så ni vet :) Om nån skulle kunna hjälpa/tipsa mig lite om hur ofta/hur man ska träna för att det ska bli bra, vore gött med ett fint schema med :D. Äter rätt, är 16 år, väger runt 64 kg, 178 lång eller något sånt :). Jag registrerade mig nyss på denna sidan, hörde att den var bra för sånt här. Har inte hittat nån annan bra styrketräningssida så jag testar här. VET inte om det redan finns någon sån här tråd elr nåt sånt här så ifall det finns det bli inte förbannade tack ;D

När jag läser din text, får jag fram att du inte har delat upp kroppens muskler i ditt veckoschema! Detta kan se ut exempel så här:

Mån: Ben och rygg

Ons: biceps och triceps

Fredag: axlar och mage

Långa pass blir aldrig mer effektiva än korta! Försök att korta ner träningstiden till 60-70 minuter! Glöm inte att strecha musklerna
    och att sätta i dig en bra mängd protein efter träningen ihop med kolhydrater! Gärna i form av drink! Du kan dock själv göra en effektiv
    proteindrink och pengar är problemet!:up:

Rickard

ric69 wrote:
    När jag läser din text, får jag fram att du inte har delat upp kroppens muskler i ditt veckoschema! Detta kan se ut exempel så här:

Mån: Ben och rygg

Ons: biceps och triceps

Fredag: axlar och mage

Rickard

Vill bara tillägga att de flesta bör träna alla kroppens muskler, som t ex bröst, så den föreslagna splitten kanske inte var helt optimal.

[http://forum.body.se/showthread.php?t=83]

Jay wrote:
    Vill bara tillägga att de flesta bör träna alla kroppens muskler, som t ex bröst, så den föreslagna splitten kanske inte var helt optimal.

Tack Jay! När jag satt och skrev, så kändes det som jag glömt en muskelgrupp, men såg inte vilken=)

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.