- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Styrkehörnan › Set och ökningar?
Om jag tränar efter ett upplägg där man ska utföra en övning 6×6 och 70% av max.. och vill värma upp brösten… ska första settet i 6×6 vara ett uppvärmingsset eller ett före så det blir 7 set totalt för den övningen?
Sen en fråga till, hur ”märker” man att det är dax för att öka vikterna?
Tacksam för svar.
Detta hade kunnat postas i ”Allt om gymträning” men eftersom jag tränar enligt styrkelyftsprinciper nu så passar det bättre att posta det här.
Jag har ökat vädligt bra genom att köra 4 reps gånger 6 set på bänken sista repset så ska baj korven va halv vägs ur röven. Sen när den inte gör de längre när de börjar bli lite lättare så e de bara lägga på 2.5kg till så man får ta i tills man nästan skiter ner sig igen ja brukar köra ett max lyft varje månad och se om ja ökat något:)
Finns det inga moderatorer på forumet längre?
Sen en fråga till, hur ”märker” man att det är dax för att öka vikterna?
Tacksam för svar.
Detta hade kunnat postas i ”Allt om gymträning” men eftersom jag tränar enligt styrkelyftsprinciper nu så passar det bättre att posta det här.
du ska göra 6 arbetsset med 6 repetitioner i varje. Alltså räknas inte dina uppvärmningsset.
Det är dags att öka vikterna när du klarar av att göra lika många repetitioner på en tyngre vikt, alternativt klarar av att göra många fler repetitioner på samma vikt.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY