Siffror Biceps

Home Forums Styrkehörnan Siffror Biceps

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 124 total)
  • Author

15 år och väger 57kg
    Hantelcurl : 20kg per hantel 8reps
    Zstångcurl sittande : 32kg 10reps

Fan vad alla är starka i biceps då ;) Biceps är min svaga muskelgrupp, alltid varit svag :(

Hantelcurl: 14kg per hantel 7-8 reps
    rak stångcurl: 32kg x 7

ogga92 wrote:
    Fan vad alla är starka i biceps då ;) Biceps är min svaga muskelgrupp, alltid varit svag :(

Hantelcurl: 14kg per hantel 7-8 reps
    rak stångcurl: 32kg x 7

Du har nog inte problem men det är svårt att jämföra med andra genom nätet. Har sett otroligt korkade folk som kör i gymet. De kastar upp hantlarna och kommer i en ”sync” typ. Sen så lyfter dom med ryggen osv.
    Så kör du rätt och är rak i ryggen under hela övningen så är det inga problem. Man ökar så småningom.

timolitoftw wrote:
    15 år och väger 57kg
    Hantelcurl : 20kg per hantel 8reps
    Zstångcurl sittande : 32kg 10reps

Har väldigt svårt att tro att du kör rätt eller så e du bara typ världens starkaste 15 åring.

jaws wrote:
    tränat knappt ett år.

Stångcurl 60kg 1*8
    Hantelcurl stående 32kg 1*4 (halvstrikt)

uppdate:D

hantelcurl 32kg 1*10

17år

Jag sett folk stå och svajja med 40kg hantlar och tro att de tränar biceps, det enda de tränar är egot, rygg, ben och axlar :D

Update:

Hantlar stående 16.5 * 8
    Z-stång 35*7

är 15år, ca 70kg

kör 6or på 20kg hantlarna
    med stången 15kg på varje sida, tror stången väger ca 10kg

preachcurls isolerat med bänk brukar jag köra på 42kg som tyngst… då ca 5 reps
    Stående med z-stång är rekordet 3-4 reps på 110 kg… har relativt lätt för biceps och blir snabbt stark…

Tränat 2-3 år.

Hantlar:
    18 kg x 6,
    20 kg x 3-4

Ez-curl:
    37.5 x 6
    40 x 3-4

Då är detta strika curls med låsta armbågar och inget svank/sving/gung. Tycker inte det ger så mycket att jämföra över ett forum utan att se själva utförandet.

Vet inte hur det är på era gym men 90% av alla på mitt gym fuskar i biceps. Jag ser ofta nytt folk på gymmet, unga killar som efter nån månads träning curlar på samma vikt som mig fast med halva repetioner och ostbågerygg, tycker det är rätt tragiskt.

bluedrop wrote:
    Tränat 2-3 år.

Hantlar:
    18 kg x 6,
    20 kg x 3-4

Ez-curl:
    37.5 x 6
    40 x 3-4

Då är detta strika curls med låsta armbågar och inget svank/sving/gung. Tycker inte det ger så mycket att jämföra över ett forum utan att se själva utförandet.

Vet inte hur det är på era gym men 90% av alla på mitt gym fuskar i biceps. Jag ser ofta nytt folk på gymmet, unga killar som efter nån månads träning curlar på samma vikt som mig fast med halva repetioner och ostbågerygg, tycker det är rätt tragiskt.

word

jaws wrote:
    uppdate:D

hantelcurl 32kg 1*10

17år

Inte sving ifall ni tror det, utan lagom strikta.

Kan köra överstrikta å då menar jag överstrika på 26kg 10reps.

Jo det e sant att väldigt många gillar att träna ego mer än musklerna… specielt i biceps av någon anledning… Biceps är en muskel som svarar väldigt bra vid ”lagom” dos fuskande. 112 kg med z-stång och 4 reps har jag för mig det va faktiskt som jag körde som bäst men kan medge att dom va inte strikta… svängde en del med ryggen… 92 kg kan jag stå mot en väg och köra 5 reps helt strikt med.
    Stående har jag fått upp en 47,5kgs hantel med armbågen mot magen så det va väl rätt strikt…

Biggerfasterstronger wrote:
    preachcurls isolerat med bänk brukar jag köra på 42kg som tyngst… då ca 5 reps
    Stående med z-stång är rekordet 3-4 reps på 110 kg… har relativt lätt för biceps och blir snabbt stark…

helvetes vad du var stark, visst fan är det lätt att +a på kg på internet? 80 kg kanske du klarar, men fan inte strikt?

posta video, ananrs ger det ju inget.

gymmarn wrote:
    helvetes vad du var stark, visst fan är det lätt att +a på kg på internet? 80 kg kanske du klarar, men fan inte strikt?

posta video, ananrs ger det ju inget.

Varför skulle man ljuga om vikterna?
    Utförandet är väll lättare att +:a på lite i hur strikt det är, en tolkningsfråga… men vikterna varför skulle man ljuga om det? För att verka starkare för personer man ALDRIG kommer att träffa??

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 124 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.