Siffror Biceps

Home Forums Styrkehörnan Siffror Biceps

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 124 total)
  • Author
    jaws wrote:
    Varför skulle man ljuga om vikterna?
    Utförandet är väll lättare att +:a på lite i hur strikt det är, en tolkningsfråga… men vikterna varför skulle man ljuga om det? För att verka starkare för personer man ALDRIG kommer att träffa??

just precis därför, kan ju säga att jag tar 140 kg! det vet ju inte du om jag gör eller inte. säger inte att han ljuger, men är ju LÄTTARE!att plusa på om man inte känner killen eller ALDRIG kommer träffa han som du säger.

Z-stång = Zving stång ? :p

Lägg upp lite videos sånt här är alltid kul o se =)

jaws wrote:
    men vikterna varför skulle man ljuga om det? För att verka starkare för personer man ALDRIG kommer att träffa??

Just därför? för att du aldrig kommer att träffa dem?

gymmarn wrote:
    helvetes vad du var stark, visst fan är det lätt att +a på kg på internet? 80 kg kanske du klarar, men fan inte strikt?

posta video, ananrs ger det ju inget.

Vet inte om det är så att du känner dig förminskad på något sätt och det är därför du skriver som du gör. Kanske därför det är livsfarlig att börja posta i sådana här trådar för det finns ju alltid någon som har nått att invända om allt.
    Får väl på nått sätt gå i god för Biggerstrongerfaster då jag blivit Dwarfad i källaren av honom när man stått och kört sina tunga tvåor och treor på 80kg i stångcurl och han slänger på en grön kaka på varje sida och drar iväg ett par reps. Strickta vet jag att han klarar det utan problem och som han skriver med lite gung (och då handlar det om att få igång vikten dom första 10-20cm) så klarar han mer.

Stark är han men väger man 130+ kanske man ska vara det.

Själv är jag ingen hejare men klarar kanske en etta på 80 utan nått som helst gung.

gymmarn wrote:
    helvetes vad du var stark, visst fan är det lätt att +a på kg på internet? 80 kg kanske du klarar, men fan inte strikt?

posta video, ananrs ger det ju inget.

Så jag klarar inte ett kg mer än 80kg då, hur mkt jag än svingar?? Det är du helt säker på???
    Hmm säkert sant du vet bäst!!!
    Men vad är strikt för dig så jag vet om jag postar en video eller ska jag bara gå tungt?

Biggerfasterstronger wrote:
    Så jag klarar inte ett kg mer än 80kg då, hur mkt jag än svingar?? Det är du helt säker på???
    Hmm säkert sant du vet bäst!!!
    Men vad är strikt för dig så jag vet om jag postar en video eller ska jag bara gå tungt?

Strikt är för mig när det inte är något gung och står rak i ryggen och arbeter med biceps. Kanske överdrev lite med att säga att du inte klarar mer än 80..

Men posta gärna video, skulle vara kul att se hur du utför din stångcurls på 120 pannor.:up:

Ta alltid folks siffror +- 10kg på forumen. Men jävla starkt o köra 110kg biceps.

Jo det e sant att väldigt många gillar att träna ego mer än musklerna… specielt i biceps av någon anledning… Biceps är en muskel som svarar väldigt bra vid ”lagom” dos fuskande. 112 kg med z-stång och 4 reps har jag för mig det va faktiskt som jag körde som bäst men kan medge att dom va inte strikta… svängde en del med ryggen… 92 kg kan jag stå mot en väg och köra 5 reps helt strikt med.
    Stående har jag fått upp en 47,5kgs hantel med armbågen mot magen så det va väl rätt strikt…

SICK POWER!!!!!!! Även fast det är nätet tjafset så är dem där siffrorna FETA.

gymmarn wrote:
    Strikt är för mig när det inte är något gung och står rak i ryggen och arbeter med biceps. Kanske överdrev lite med att säga att du inte klarar mer än 80..

Men posta gärna video, skulle vara kul att se hur du utför din stångcurls på 120 pannor.:up:

Ne strikt kör jag väl inte… gillar att ladda på… och 120kg har jag aldrig sagt jag kör med… kan posta en video sen men jag är ingen form-speciallist… skrev bara ner vilka vikter jag kört med som mest…

Ne strikt kör jag väl inte… gillar att ladda på… och 120kg har jag aldrig sagt jag kör med… kan posta en video sen men jag är ingen form-speciallist… skrev bara ner vilka vikter jag kört med som mest…

När kommer videon? 8) Ser fram emot den!

preachercurl med hantel:
    35kg / 7-8 osäker där!

Preachercurl med stång:
    80kg / 8 7

kör dock inte på de vikterna längre… skadad länge så har inte ens en tanke på att prova men det är iaf vad jag har kört med som mest! ska väl tillägga att jag inte lyfter på axlarna som många gör, det är biceps som jobbar och inte en massa andra jävla ”fuskmuskler!”

Mvh

Martin Löwgren wrote:
    Strikt eller disco?

Strikt så klart

Uptade:
    efter 3 månader kör ja nu hantar 19kg 3 set 8-9 reps.
    Stång 38kg 3 set 8-9 reps

16 år. Jag tränat lite över ½år

Hantelcurl 30*6
    Stångcurl 60*3

MickeDanielsson wrote:
    16 år. Jag tränat lite över ½år

Hantelcurl 30*6
    Stångcurl 60*3

Halva repetioner och sving då eller? 6 mån träning och uppe på de vikterna känns inte så troligt, vad har du i överarmsomkrets?

Hantelcurl; sällan mer än 22,5kg.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 124 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.