Home › Forums › Styrkehörnan › Skapliga lår
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 juli, 2007 at 09:27 #868700Anonym anvandareMember
[http://www.youtube.com/watch?v=7L-gOlx1imo]
9 juli, 2007 at 09:27 #85350Anonym anvandareMember9 juli, 2007 at 09:40 #868701Anonym anvandareMembertycker man ser för lite för att kunna avgöra det:nono:
9 juli, 2007 at 10:26 #868702Anonym anvandareMemberJa nu menade jag kanske inte ”byggarmässigt”
Att det finns power i dom kan man inte bortse ifrån9 juli, 2007 at 13:09 #868703Anonym anvandareMemberLiten men svag wrote:När vi ändå är inne på friidrott. [http://www.youtube.com/watch?v=vTM_mvA4kas&mode=related&search=] detta ger mig rysningar, snabbaste mannen genom tiderna. Notera hur han gör segergest INNAN han passerar mållinjen. Att han åkte fast för doping ser jag bara som otur då jag tvivlar på att de andra var rena där.Inte snabbast genomtiderna han enligt wikipedia så har Asafa Powell, Justin gatlin och Maurice green sprungit lika fort eller snabbare.
9 juli, 2007 at 13:28 #868704Anonym anvandareMemberHelt otroligt!!!
Man tyckte Ben Johnson var extremt stor på den tiden! Det gäller oss lite äldre förstås. Då var inte byggarna så stora som idag heller…9 juli, 2007 at 14:43 #868705Anonym anvandareMemberVid närmare bedömning av Ben’s positiva prov, kom man fram till att det måste ha varit sabotage då allt tydde på att han hade intagit AAS senast samma dag som loppet. Vilket skulle verka osannolikt.
Ben och hans tränare erkände sedan bruk av vissa dopingpreparat men sa samtidigt att de inte hade använt den substansen som han testades positivt för, de senaste veckorna innan tävlingen…
Jag tror helt klart att det var Carl-Lewis som fuskade på den tävlingen och ingen annan.9 juli, 2007 at 15:04 #868706Anonym anvandareMemberEmil Rinse wrote:Vid närmare bedömning av Ben’s positiva prov, kom man fram till att det måste ha varit sabotage då allt tydde på att han hade intagit AAS senast samma dag som loppet. Vilket skulle verka osannolikt.
Ben och hans tränare erkände sedan bruk av vissa dopingpreparat men sa samtidigt att de inte hade använt den substansen som han testades positivt för, de senaste veckorna innan tävlingen…
Jag tror helt klart att det var Carl-Lewis som fuskade på den tävlingen och ingen annan.Fast om nu Ben och hans tränare båda erkände att han tagit otillåtna preparat så är det väl ganska uppenbart att han fuskade?
9 juli, 2007 at 17:26 #868707Anonym anvandareMember[http://www.youtube.com/watch?v=NIQ5S3TqgP0&mode=related&search=]
greatest race of all time!!
9 juli, 2007 at 19:12 #868708Anonym anvandareMemberLiten men svag wrote:Inte med uppsträckta händer innan mållinjen.Ok han kan mycket väl vara världens-snabbaste-man-som-sprungit-hundra-meter-med-uppsträckta-händer-innan-mållinjen.
9 juli, 2007 at 19:51 #868709Anonym anvandareMemberObadele Thompson har sprungit allra snabbast, 9,69 sec!!
9 juli, 2007 at 22:49 #868710Anonym anvandareMemberBra att han har lagt in samma klipp åtta gånger efter varandra. Jag hatar när man måste trycka på playknappen åtta gånger, det slapp man med det här klippet.
10 juli, 2007 at 00:06 #868711Anonym anvandareMemberhubas wrote:Fast om nu Ben och hans tränare båda erkände att han tagit otillåtna preparat så är det väl ganska uppenbart att han fuskade?Den enda skillnaden, vad gäller doping, mellan Ben och de andra i det loppet var ju i stort sett att han, i ett desperat försök att bli liiite rentvådd, erkände sitt tidigare bruk.
Sen att han var så överlägsen att konkurrenten(erna) var tvugna att ta till ytterligare ”fusk” är ju bara att beklaga…
Ursäkta för OT.
Damens lår var ganska skapliga, där var sannolikt en stor portion kraft i dom. De östtyska friidrottarna tränade verkligen som galningar också!
10 juli, 2007 at 08:12 #868712Anonym anvandareMember”Damen” ska visst ha gjort 220 i böj frampå och mellan 17 och 18 meter
med herrkulan. Hon var känd för att stöta med styrka och mycket dålig teknik.10 juli, 2007 at 10:38 #868713Anonym anvandareMemberEmil Rinse wrote:Den enda skillnaden, vad gäller doping, mellan Ben och de andra i det loppet var ju i stort sett att han, i ett desperat försök att bli liiite rentvådd, erkände sitt tidigare bruk.Sen att han var så överlägsen att konkurrenten(erna) var tvugna att ta till ytterligare ”fusk” är ju bara att beklaga…
Ursäkta för OT.
Damens lår var ganska skapliga, där var sannolikt en stor portion kraft i dom. De östtyska friidrottarna tränade verkligen som galningar också!
Den enda skillnaden som vi faktiskt kan säga något om med säkerhet tycks vara att Ben fastnade i ett dopingprov efter det loppet vilket ingen av de andra gjorde. Slutsatser utanför det känns mer som spekulationer än något annat.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.