Home › Forums › Styrkehörnan › SL Program
Bra inlägg som vanligt Stahlberg.
Syns vi i Borlänge?
Men när du har tid att skriva långa inlägg som detta så kanske du avsluta din lilla uppsats om Virtanens träning ? Vi väntar spänt….
/the_PL_man
Tyvärr åker jag inte till Borlänge. Jag har visserligen en adept (Inta Ansevica) med i bänk-SM, men alla övriga står över. Eftersom jag haft enormt svårt att komma loss på veckosluten denna höst får jag stå över bänk-SM. Däremot ska jag åka över några vardagar för att följa med träningspass.
En viktig orsak till att jag inte skrivit om Jarmos träning är att jag måste ”konsultera” mitt minne extra hårt för att inte skriva några fel. Jarmo tävlade iaf för ganska länge sedan (1976-1995, även om han tävlade lite i bänk efter avslutad karriär). Därför hade jag för säkergets skull tänkt konsultera en expert på Jarmos träning – nämligen Jarmo själv – för att komplettera och eventuellt korrigera mina uppgifter. Eftersom jag blev av med alla mina telefonnummer för en längre tid sedan och inte haft orsak att ringa Jarmo, så har jag inte kvar hans nummer.
Men nu måste jag skärpa mig både ifråga om Jarmo och ifråga om Ismo Lappi. Det är bra att någon håller efter mig lite så att jag håller mina löften!!
Blev sugen på detta program.
Men kan någon hjälpa mig med att reda ut vissa övningar så hade det varit väldigt tacksamt. Försökte goggla men kom inte så långt!
Exempelvis: deadlift till knees och seated goodmorning.
Tack på förhand!
Ingen?
Marklyft till knäna och sittande goodmornings. Den senare visas här. Nu tycker jag att han slarvar lite i sitt utförande, men du förstår principen. [http://www.pponline.co.uk/node/38219]
Tack mini! :emo-thumb
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY