SM i bänkpress i Sundbyberg [28-29/11]

Home Forums Styrkehörnan SM i bänkpress i Sundbyberg [28-29/11]

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • Author

Sista helgen i november, 28-29/11, kommer Sundbybergs TK arrangera Svenska Mästerskapen i bänkpress. Tävlingen kommer att arrangeras i Löthallen i Duvbo. Välkomna dit som tävlande eller publik!

[http://www.sundbybergstk.se/banksm09/]

215 anmälda borgar för en intressant tävling. Fyra tävlande som pressat mer än 300 i plussen på lördag eftermiddag. Hundringen och klass 110 kan bli jämna och spännande. Anar att det kan slås några både internationella och svenska rekord under både lördagen och söndagen då ungdomar och juniorer tävlar.

Det kommer också finnas chans att köpa högklassig utrustning från både Wahlander, Powerzite och Extreme Power.

Det ska bli spännande, min första Bänkpress-tävling.

Fint dä=)

Fak Kommer delta i från filipstad=) hoppas vi ses grabbar!

Hoppas allt faller rätt, och att jag inte blir sjuk, inför SM! Om allt går rätt så ska jag delta. :)

Har aldrig varit på ett Bänk-SM, vet inte hur det är upplagt. Kan vem som helst komma dit å kolla och kostar det inträde i såna fall?

Ska bli intressant att se! Någon som vågar tippa på vikten som krävs för ett sm guld i dom olika klasserna?

nasse wrote:
    Har aldrig varit på ett Bänk-SM, vet inte hur det är upplagt. Kan vem som helst komma dit å kolla och kostar det inträde i såna fall?

Alla är hjärtligt välkomna. Det kostar 50 för en dag och 80 för både lördag och söndag om man är över 18 år och 30 respektive 50 om man är ungdom. Det kommer att komma ett tidsschema snart. Helt klart är att seniorer, alltså tjejer och killar över 23 år, tävlar på lördagen och ungdomar och juniorer på söndagen.

Gustav68 wrote:
    Ska bli intressant att se! Någon som vågar tippa på vikten som krävs för ett sm guld i dom olika klasserna?

Det är ju ganska många klasser, men jag kan lova att det kommer att bli tungt på lördag eftermiddag. Det har utlovats världsrekordförsök, alltså över 360 kg, i +125 kg. :emo-thumb

Hade vela vara med och tävla men kan inte, då hade ni fått se Svenskt rekord i ungdom bänkpress iaf ;)

Jag ska delta, blir första bänktävlingen för mig!

mini wrote:
    Alla är hjärtligt välkomna. Det kostar 50 för en dag och 80 för både lördag och söndag om man är över 18 år och 30 respektive 50 om man är ungdom. Det kommer att komma ett tidsschema snart. Helt klart är att seniorer, alltså tjejer och killar över 23 år, tävlar på lördagen och ungdomar och juniorer på söndagen.

Är det inträde även för de som tävlar? Alltså måste man betala om man vill in på lördagen om man tävlar på söndagen?

Det är tur för de andra ungdomarna då att vi tävlar i Sumpan och inte här på internet.

BengtBurk wrote:
    Är det inträde även för de som tävlar? Alltså måste man betala om man vill in på lördagen om man tävlar på söndagen?

Nej, du samt en coach/matchare kommer in på era brickor du får som tävlande när du kommer.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.