stå brett eller smalt?

Home Forums Styrkehörnan stå brett eller smalt?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

hejsan, när jag kör mark så lyfter jag med fötterna brett (sumo). men jag undrar om det är viktigt att även ibland lyfta smalt?

Är inte expert på området men variation är de bästa som sagt, men att stå brett (sumo) ger en kortare dragrörelse än om du står smalt. Du kan ju testa ett pass med smala!
    Tävlar du i SL eller har planer på de?

ja det är är bra att träna smalt.

jag tävlar i sumo men tränar nästan bara smalt. sumoträningen är mest teknik.

sweetkarolina wrote:
    ja det är är bra att träna smalt.

jag tävlar i sumo men tränar nästan bara smalt. sumoträningen är mest teknik.

Kan du utveckla det där lite tror du?

Jag har själv funderat lite över de olika fotställningarna och dess eventuella skillnader. Du vet antagligen vad du pratar om eftersom du tävlar så du kanske kan upplysa oss mindre vetande, som trots att vi inte tävlar ändå försöker öka i basövningarna.

Jon Larsson wrote:
    Kan du utveckla det där lite tror du?

Jag har själv funderat lite över de olika fotställningarna och dess eventuella skillnader. Du vet antagligen vad du pratar om eftersom du tävlar så du kanske kan upplysa oss mindre vetande, som trots att vi inte tävlar ändå försöker öka i basövningarna.

jag kan försöka, men jag är ingen expert.

jag kör sumo på tävling av ett enda skäl, jag lyfter mer vikt.
    däremot så brukar jag träna smal stil, för att jag känner att det ger mer träning. jag får anstränga mig mer. dessutom så sliter sumon en del på höften/ljumskarna så det är skönare att träna smalt.
    för tillfället har jag två pass mark i veckan, ett smalt & tungt och ett sumo med lätt vikt och fokus på tekniken. inför en tävling så ökar jag på sumoträningen och minskar på den smala.

har hört ett citat nånstans, att alla övningar gör så att man ökar i sumomark, utom just sumomark.

sweetkarolina wrote:
    jag kan försöka, men jag är ingen expert.

jag kör sumo på tävling av ett enda skäl, jag lyfter mer vikt.
    däremot så brukar jag träna smal stil, för att jag känner att det ger mer träning. jag får anstränga mig mer. dessutom så sliter sumon en del på höften/ljumskarna så det är skönare att träna smalt.
    för tillfället har jag två pass mark i veckan, ett smalt & tungt och ett sumo med lätt vikt och fokus på tekniken. inför en tävling så ökar jag på sumoträningen och minskar på den smala.

har hört ett citat nånstans, att alla övningar gör så att man ökar i sumomark, utom just sumomark.

Tack så mycket!

Det citatet ger jag inte mycket för.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.