Home › Forums › Styrkehörnan › Stark 22 åring..
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 augusti, 2007 at 22:10 #854024Anonym anvandareMemberJerka wrote:Klart att du ska vara det.
+1
MM
12 augusti, 2007 at 22:11 #854025Anonym anvandareMemberrinse wrote:Damir:Ryssland och Ukraina blev inte avstängda i två år utan i mindre än ett.Ja, det är ju DUMT, de skulle bli 2 år? men det blev ju inte så… jävla IPF
12 augusti, 2007 at 23:27 #854026Anonym anvandareMemberNej det skulle först varit hela 2007. Men så blev det inte. Om hela länder borde stängas av kan ju disskuteras.
12 augusti, 2007 at 23:41 #854027Anonym anvandareMemberrinse wrote:Nej det skulle först varit hela 2007. Men så blev det inte. Om hela länder borde stängas av kan ju disskuteras.Jo det kan det, men jag orkar inte det nu. Jag tycker iaf att det var rätt, då så många var dopade. Så de lär sig, man måste ju ta tuffa tag!
13 augusti, 2007 at 01:05 #854028Anonym anvandareMemberDet är klart att lyften är imponerande, i synnerhet med tanke på lyftarens ålder. En annan sak är att de är mindre imponerande om han är dopad än om han inte är det. Är han dopad borde han dessutom inte alls tävla i IPF.
Det borde väl ändå vid dethär laget vara allom bekant att ryssarnas inställning till doping är en helt annan – mer dopingpositiv(!) – än t.ex svenskarnas. En stor andel av de ryska lyftarna ÄR dopade. Därmed ingalunda sagt att det inte finns dopade svenskar. Men grundinställningen i Sverige är en helt annan, och det finns – tack och lov – många rena och starka svenska lyftare.
Vi kan inte veta om hur lyftaren ifråga utvecklas. Det är inte nödvändigt att lyfta 1000 kg som 22-åring för att bli seniorvärdsmästare senare.
För övrigt – Damir är inte 22 år ännu, det är fyra år dit…
13 augusti, 2007 at 01:11 #854029Anonym anvandareMemberDamir: Jag menade inte att vi skulle disskutera det men jag har lite annan åsikt där. Pallar inte heller dra det här eftersom tråden kommer spåra ur i så fall.
stahlberg: Håller med. Iaf om det mesta.
13 augusti, 2007 at 10:46 #854030Anonym anvandareMemberrinse wrote:Damir: Jag menade inte att vi skulle disskutera det men jag har lite annan åsikt där. Pallar inte heller dra det här eftersom tråden kommer spåra ur i så fall.stahlberg: Håller med. Iaf om det mesta.
Hehe, precis. Vi skiter i det:)
13 augusti, 2007 at 11:06 #854031Anonym anvandareMemberFan vad jobbigt med snack om doping. Det uppenbara borde inte disskuteras. Det bara är så och låt det va eftersom det ofta spårar ur.
13 augusti, 2007 at 11:13 #854032Anonym anvandareMemberTheBigOne wrote:Fan vad jobbigt med snack om doping. Det uppenbara borde inte disskuteras. Det bara är så och låt det va eftersom det ofta spårar ur.Man kanske t.o.m skulle skit i allt med doping, skita i att folk dopar sig, så de kan vara överlägsna de som inte dopar sig….
15 augusti, 2007 at 11:21 #854033Anonym anvandareMemberDamir, man kan ju inte göra någonting åt det. Låt säga att man har en dröm. Att bli starkast på bänkpress som ett exempel. Alla realistiska människor vet att man inte kan vinna över någon som har bra gener, bra förutsättnignar och som dopar sig. Om man tar en kille någonstans i världen som är väldigt lik dig, ungefär samma gener, samma vilja osv fast han dopar sig som fasen. Vad tror du händer om ni två tränar i typ 10 år och möts på en stor tävling? Förstår du att man är chanslös mot såna? Har du tur så åker han dit när dem testar han om inte så lär han bänka betydligt mer än dig. Så ruttet att fuska!
15 augusti, 2007 at 11:53 #854034Anonym anvandareMemberTheBigOne wrote:Damir, man kan ju inte göra någonting åt det. Låt säga att man har en dröm. Att bli starkast på bänkpress som ett exempel. Alla realistiska människor vet att man inte kan vinna över någon som har bra gener, bra förutsättnignar och som dopar sig. Om man tar en kille någonstans i världen som är väldigt lik dig, ungefär samma gener, samma vilja osv fast han dopar sig som fasen. Vad tror du händer om ni två tränar i typ 10 år och möts på en stor tävling? Förstår du att man är chanslös mot såna? Har du tur så åker han dit när dem testar han om inte så lär han bänka betydligt mer än dig. Så ruttet att fuska!+1, håller med helt och hållet… Vad händer om han skulle åka dit, jo jag dödar han dessutom ^^
Ne nu skojjar jag igen … :ph34r: :nerd:
16 augusti, 2007 at 08:42 #854035Anonym anvandareMemberDamir_T wrote:+1, håller med helt och hållet… Vad händer om han skulle åka dit, jo jag dödar han dessutom ^^Ne nu skojjar jag igen … :ph34r: :nerd:
Haha! Hur dödar man en kille som äter pistolkulor till frukost?
16 augusti, 2007 at 10:07 #854036Anonym anvandareMemberTheBigOne wrote:Haha! Hur dödar man en kille som äter pistolkulor till frukost?16 augusti, 2007 at 22:07 #854037Anonym anvandareMemberBara en liten fundering hur jävla dåligt lindar han säg igentligen han har ju lindorna långt utaför knäna inte alls så centralt som så många andra har. Har för mig at jag sett många ryssar har det så. Finns det någon praktiskt förklaring varför man lindar säg så? Det måste väl ändå vara bättre att linda mer centalt på knäet?
16 augusti, 2007 at 23:54 #854038Anonym anvandareMemberIsak : Det är inte sagt att han lindar dåligt. Lindningen ser nämligen inte dålig ut.
Hade jag varit domare i tävlingen hade jag mätt upp lindningen, för den ser ut att vara betydligt bredare än de 30 cm som tillåts i SL-reglerna.
Och sedan hade jag mätt lindorna. För om en såpass massiv lyftare kanlinda så brett utan att det syns luft emellan så är det INTE OTÄNKBART att lindorna är längre än högsta tillåtna längd (2m).
Jag beskyller honom inte för att linda för brett eller fuska genom att använda för långa lindor. OM han gör det är lyften fortfarande imponerande. Om han INTE gör det är de ännu mera imponerande…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.