Stark eller snygg

Home Forums Styrkehörnan Stark eller snygg

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 31 through 40 (of 40 total)
  • Author

Vi som sagt att det är en tjockis har inte påstått att han inte är sjukt stark eller en atlet? Att dra 200 kg i mark är riktigt tungt (relativt) och att frivända det först och sedan pressa upp på raka armar är sjukt dock är han fortfarande en tjockis…

hebbe72 wrote:
    Håller med. Det är lätt att snacka på gymmet (och på forumet), men Alexejev var obesegrad på samtliga EM och VM mellan 1970 – 1977. Han tog två OS-guld, München -72 och OS Montreal-76. Han var först över 600 kg totalt (när man forfarande tävlade i tre moment).

I det perspektivet blir det rätt löjligt när forumexperter dömer ut honom som ”tjock”.

han var ju tjock?:

ReNeGaDe wrote:
    Det har fortfarande inte med saken att göra. Tyngdlyftare ska vara kraftiga. Hade det däremot varit en bodybuilder som sett sådan ut på scen, hade man kanske kunnat skratta åt honom. Men i det här fallet är det helt irrelevant. Som att påpeka att en clown ser löjlig. För helvete de ska se löjliga ut :up:

Alltså?? Vadå tyngdlyftare ska vara kraftiga? Har du hört talas om t ex Pyrros Dimas? Var han också ett fläskberg eller?

jag tror de flesta här menar att det första som kommer upp i huvet inte borde vara:

fan va fet han va….

utan kanske mer; oj vilken stark snubbe.

det är jävligt coolt faktiskt

Ja, stark som hulken

ReNeGaDe wrote:
    Och har du hört talas om viktklasser?

Jag har inte påstått att alla tyngdlyftare är kraftiga, men att det inte är konstigt att dem är det.

Man måste inte vara en tjockis för att tävla i tyngsta heller, dock så handlade tråden faktiskt om utseende.. och jag trodde att det skulle vara en deffad, sjukt stark snubbe men istället var det ”bara någon tjockis” som var stark.

ReNeGaDe wrote:
    Och har du hört talas om viktklasser?

Jag har inte påstått att alla tyngdlyftare är kraftiga, men att det inte är konstigt att dem är det.

Sen vill jag hänvisa till Ullmerdogs inlägg:

Du kan lika väl lägga ner skiten som du håller på med, erkänna att du var lite för hastig med att döma den här ”tjockisen” och hålla ditt hat för feta tyngdlyftare för dig själv. Slå upp ordet respekt i ordboken och ta till dig.

Vafan pratar du om, är du berusad? Bara undra för du verkar befinna dig i en dimma. LÄS OM CITATET. Jag påpekade att Vasilij Alexejev hade 80 världsrekord och att han pressade 230 kg på raka armar vilket är en enorm prestation som dom flesta av dagens strongman inte skulle vara i närheten av att pressa. Läs om mina inlägg igen för du kan inte ha läst något av vad jag har skrivit på tråden och efter detta så kan du visa mig lite RESPEKT.:evil:

ReNeGaDe wrote:
    Haha! Sorry, trodde det var snubben från trådens början du pratade om. Han som är med i videon. Tittade inte efter namnet i citatet så noga. Och är det så väldans farligt att jag råkade se fel namn? Frågan är om du är berusad, eftersom du verkar vara så grymt aggressivt för en sådan liten småsak :) ta och lugna ner dig och lägg ner eventuella hormonsprutor. Inte som om jag smutskastade dig eller nåt.

Det ÄR personen som är med i videon i trådens början som Ulmerdog talar om. Jag tror att Ulmerdog helt enkelt missförstod och trodde du skrev följande riktat mot honom:

”Du kan lika väl lägga ner skiten som du håller på med, erkänna att du var lite för hastig med att döma den här ”tjockisen” och hålla ditt hat för feta tyngdlyftare för dig själv. Slå upp ordet respekt i ordboken och ta till dig.”

När du i själva verket hänvisade till hans inlägg för att stöda eller +1a det. Nu tar ni och skakar tass grabbar, ni håller ju för sjutton med varandra fast ni inte inser det!

Aja anyway, tjock eller inte så är Alexejev fan macho. Tyngdlyftning är snyggt, så det så.

ReNeGaDe wrote:
    Haha, alright. Skönt att någon kunde komma med klarhet!

Ullmerdog din jävel, var du tvungen att röra om i den här tråden. Hade inte du misstolkat mitt inlägg helt åt helvete (vilket är helt sjukt obegripligt hur du har lyckats med det) hade jag inte misstolkat ditt. Du skrev att jag inte lästa DINA inlägg. Uppenbarligen läste du inte MINA inlägg, mot samutown. Hade du gjort det hade du förstått att det inte var riktat mot dig, doggen. Och hur i helvete kopplade du följande med dina tidigare inlägg ”hålla ditt hat för feta tyngdlyftare för dig själv” ? :D när du skrev tvärtemot. Det slog dig inte då att det inte var dig jag skrev till? Aja, skit samma.

Det du skriver stämmer Matsa, ville bara stöda det :)

Tycker för övrigt att den här tråden borde låååååsaaaaas.

Uppfattade det verkligen som att du hackade på mig i håll i hatten citatet, men det verkar reda ut sig. Misstänkte det efter mitt inlägg att vi misstolkat varandra hehe.:D Och jo jag har rätt hett temperament om jag känner att jag blir oskyldigt dömd.

:friends:

Jaja vi står på samma sida och enligt mig – och det står jag fast vid, är tyngdlyftare tillsammans med strongman dom mest imponerande inom styrkesporten.

Vasilij Alexejev från videon är en legend inom tyngdlyftning och ingen kommer att komma i närheten av hans prestationer. 80 st världsrekord och 236,5 kg i stående press på tävling, Vasilij kunde säkert pressa 240-245 kg på träning, det är jag säker på och det mina vänner finns det nog ingen som kommer att göra om nu eller i framtiden.

Ullmerdog och Renegade:

Så ska det fan se ut när man förbrödras på rätt sätt: Båda två lägger prestigen åt sidan och skakar tass. (Höll på att säga ”tar en pilsner”, men Pierre håller ju inte på med sånt.)

Hatten av, killar. Vore fler som ni, så vore jag snart arbetslös. :)

Jag låser tråden eftersom jag vill sluta när det är som bäst. Om nu någon känner en allt för påträngande lust att fortsätta diskutera i den här tråden så kan ni med fördel skicka mig ett pm så låser jag upp den igen.

EDIT: Pierre dricker tydligen öl these days. Tänka sig. I stand corrected.

*Skålande smiley*

Viewing 10 posts - 31 through 40 (of 40 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.