Stark men ändå inte.

Home Forums Styrkehörnan Stark men ändå inte.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 57 total)
  • Author
    Mjao wrote:
    Kickbacks?
    Hantellyft åt sidan?
    Skivstångscurl?
    Mpress?

Jajaja, menade dom övningar jag pratade om dummer :emo-thumb .

6or på 100 = 120 som max ca. kanske 130 inte mer.
    din bänk är ok och rätt medel överlag på brädan. dina marklyft och knäböj är inget alls att komma med.
    när jag börja träna tog jag inte ens 40 i bänk men gjorde 6*120 i mark första gången jag pröva. jag anser mig fortfarande klen då jag inte tatt 200 bänk eller 300 mark än. så stark kanske du är för din familj men inte på detta forum.

sorry

ReNeGaDe wrote:
    Säg inte för mycket, skulle vilja se dig köra 100 på denna;)
    [http://www.exrx.net/WeightExercises/Brachioradialis/BBReverseCurl.html]

Hehe, menade ju 100 på dom övningar jag pratade om, jag kör på 50 i bicepscurl, 6 reps.

Johnny P wrote:
    Jajaja, menade dom övningar jag pratade om dummer :emo-thumb .

ja, flåt. Du är ju vrålstark, det var så ja tänkte. DU ÄR JU SNICKARE FÖR BÖVELEN!

Alex Thunholm wrote:
    6or på 100 = 120 som max ca. kanske 130 inte mer.
    din bänk är ok och rätt medel överlag på brädan. dina marklyft och knäböj är inget alls att komma med.
    när jag börja träna tog jag inte ens 40 i bänk men gjorde 6*120 i mark första gången jag pröva. jag anser mig fortfarande klen då jag inte tatt 200 bänk eller 300 mark än. så stark kanske du är för din familj men inte på detta forum.

sorry

Har inte sagt att jag MAXAR 6or i mark och böj. Det var det jag la på när jag körde för ett tag sen. Skulle för övrigt vilje se den som tar mig i armbrytning :P

Johnny P wrote:
    Har inte sagt att jag MAXAR 6or i mark och böj. Det var det jag la på när jag körde för ett tag sen. Skulle för övrigt vilje se den som tar mig i armbrytning :P

bra växling av ämnet där :emo-thumb :O

Johnny P wrote:
    Tja. Om jag kör 5or på 100 kilo i bänk ganska enkelt, och 6or på 100 kg i mark o böj utan problem, vad borde jag klara att maxa då? Har tagit 127.5 i bänk men jag är förbannat stark så jag borde ta mycket mer men har säkert fel teknik.

Flåt om jag rättar dig men att göra 5or på 100kg i bänk är inte ”förbannat stark” i mina ögon. lägg dig o reppa på 180 så kanske jag höjer på ögonbrynen.
    Angående maxningen. GÖr du flera 5or på 100? Gör du en 5a på 100 så tar du nog inte mer än 127.5kg.

Mjao wrote:
    ja, flåt. Du är ju vrålstark, det var så ja tänkte. DU ÄR JU SNICKARE FÖR BÖVELEN!

Hehe, näe men jag vill ha lite tips på hur jag ska använda teknik för o lyfta tyngre, känns som om jag borde lyfta bra mycket mer än vad jag gör i nuläget. Har inte tränat länge alls, så jag är inte direkt nån expert på det är området.

gå till en styrkelyftsklubb då och fråga om teknik. handlar om hur man tränar med för att lära sig lyfta tyngre och med rätt saker. reps set osv.
    vad du tror du borde lyfta spelar ingen roll. kör man på 100 i bänk maxar man runt 130 ca. enkelt va.

Jacksatan wrote:
    Flåt om jag rättar dig men att göra 5or på 100kg i bänk är inte ”förbannat stark” i mina ögon. lägg dig o reppa på 180 så kanske jag höjer på ögonbrynen.
    Angående maxningen. GÖr du flera 5or på 100? Gör du en 5a på 100 så tar du nog inte mer än 127.5kg.

Jag kör 5 gånger 3 på 100 kg. Jag har aldrig jämfört mig med gymmare när det gäller styrka, ger inte mycket för folk som bara har lyft vikter men aldrig en stock i skogen. Total kroppsstyrka genom arbete ger mer än skivstångspress i gymmet.

Trodde man kunde få tips här, inte bli nertryckt för att man inte tar 180 i bänk. Ska nog leta efter ett annat forum tror jag.

Johnny P wrote:
    Trodde man kunde få tips här, inte bli nertryckt för att man inte tar 180 i bänk. Ska nog leta efter ett annat forum tror jag.

Va fan tror du när du går in med den attityden då=? Ja är vrålstark! OMG FRIKKK!!

Johnny P wrote:

Jag tycker inte att det ser ut som att någon som försöker trycka ner dig. Tråkigt om du känner så.

Det är tyvärr ganska svårt att justera din teknik här på ett forum. För att hjälpa dig med tekniken bör man se dig lyfta först så man har något att utgå ifrån. Men går du till någon styrkelyftarklubb i närheten så finns garranterat folk där med kunskap som gärna hjälper dig!

Lycka till med ökningarna :emo-thumb

Mjao wrote:
    Va fan tror du när du går in med den attityden då=? Ja är vrålstark! OMG FRIKKK!!

Svär inte åt mig tack, jag har ingen kaxig attityd. Jag är stark enligt mina kriterier, inte enligt gymmares kriterier som räknar allt i kilo på stången.

Petter__Jonsson wrote:
    Jag tycker inte att det ser ut som att någon som försöker trycka ner dig. Tråkigt om du känner så.

Det är tyvärr ganska svårt att justera din teknik här på ett forum. För att hjälpa dig med tekniken bör man se dig lyfta först så man har något att utgå ifrån. Men går du till någon styrkelyftarklubb i närheten så finns garranterat folk där med kunskap som gärna hjälper dig!

Lycka till med ökningarna :emo-thumb

Var väl nån enstaka som fällde nån tråkig kommentar. Har tränat styrka hemma sen jag var liten, samt byggt hus, kört skottkärror med singel, huggt ved, dragit stockar, mm. Tränade kickboxning i England i 2 år när jag bodde där, och gick på gym 4 ggr i veckan. Men har aldrig fått nån vägledning egentligen. Men jag kanske ska prata med nån på KMTI i Karlstad som kan hjälpa mig med rätt övningar så jag inte lyfter för kråkorna bara. Hehe.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 57 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.