Home › Forums › Styrkehörnan › Stark men ändå inte.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 november, 2006 at 22:10 #945673Anonym anvandareMemberJohnny P wrote:Var väl nån enstaka som fällde nån tråkig kommentar. Har tränat styrka hemma sen jag var liten, samt byggt hus, kört skottkärror med singel, huggt ved, dragit stockar, mm. Tränade kickboxning i England i 2 år när jag bodde där, och gick på gym 4 ggr i veckan. Men har aldrig fått nån vägledning egentligen. Men jag kanske ska prata med nån på KMTI i Karlstad som kan hjälpa mig med rätt övningar så jag inte lyfter för kråkorna bara. Hehe.
Såväl på gymmet som i arbetslivet blir man bra på det man gör, så enkelt är det.
Jobbade som flyttkarl ett par år, och fick genom det bra fingerstyrka. Inte lätt att släpa ned en ekbokhylla 4 trp upp, hållandes den i fingerspetsarna.
Men idag fixar jag det med all säkerhet inte, om jag hux flux skulle be ombedd att göra det.Men om du kläcker ur dig att du är #jävligt stark# på ett sånt här forum, då räknar vi i vikter inte antal timmerstockar.
Isf får du kanske vända dig till lantbrukarna.se eller något.4 november, 2006 at 22:14 #945674Anonym anvandareMemberJohn Jesse wrote:Såväl på gymmet som i arbetslivet blir man bra på det man gör, så enkelt är det.
Jobbade som flyttkarl ett par år, och fick genom det bra fingerstyrka. Inte lätt att släpa ned en ekbokhylla 4 trp upp, hållandes den i fingerspetsarna.
Men idag fixar jag det med all säkerhet inte, om jag hux flux skulle be ombedd att göra det.Men om du kläcker ur dig att du är #jävligt stark# på ett sånt här forum, då räknar vi i vikter inte antal timmerstockar.
Isf får du kanske vända dig till lantbrukarna.se eller något.Ok, I´ve got the message. Stark enligt er betyder bara inom gymmets gränser alltså. Är rätt ny här så jag lär mig as Im going.
4 november, 2006 at 22:20 #945675Anonym anvandareMemberJohn Jesse wrote:Såväl på gymmet som i arbetslivet blir man bra på det man gör, så enkelt är det.
Isf får du kanske vända dig till lantbrukarna.se eller något.Så när Magnus Samuelsson drar timmerstockar och sånt, då räknas det inte? Han är uppväxt i Kisa, på landet och har säkerligen arbetat med bondgården sen barnsben. Men men, skivstången betyder allt..
4 november, 2006 at 22:23 #945676Anonym anvandareMemberJohnny P wrote:Ok, I´ve got the message. Stark enligt er betyder bara inom gymmets gränser alltså. Är rätt ny här så jag lär mig as Im going.Nu menade jag inte att vara dryg, eller kanske lite:|
Skämt åsido så är ju antal kilo på stången allt man har att jämföra och mäta med. Då alla gör samma vedertagna moment.
jaja mycket snack blev, sök upp en styrkeklubb, få lite vägledning och kör uta helvete så blir det jävligt bra i slutändan:emo-thumb
4 november, 2006 at 22:25 #945677Anonym anvandareMemberJohn Jesse wrote:Nu menade jag inte att vara dryg, eller kanske lite:|Skämt åsido så är ju antal kilo på stången allt man har att jämföra och mäta med. Då alla gör samma vedertagna moment.
jaja mycket snack blev, sök upp en styrkeklubb, få lite vägledning och kör uta helvete så blir det jävligt bra i slutändan:emo-thumb
Edit: jodå, nog fan är Magnus stark allt. Men i hans fall är det ju allmänt känt. En osynlig gubbe bakom en avatar som säger att han lyfter en 100kg sten säger inte mycket.
Edit2: Snyggt att citera mig själv, men du lär välö fatta
4 november, 2006 at 22:26 #945678Anonym anvandareMemberJohn Jesse wrote:Nu menade jag inte att vara dryg, eller kanske lite:|Skämt åsido så är ju antal kilo på stången allt man har att jämföra och mäta med. Då alla gör samma vedertagna moment.
Japp, jag förstår hur du menar! Ska köra vidare på gymmet, få se hur det utvecklas!
4 november, 2006 at 22:59 #945679Anonym anvandareMemberJohn Jesse wrote:Edit: jodå, nog fan är Magnus stark allt. Men i hans fall är det ju allmänt känt. En osynlig gubbe bakom en avatar som säger att han lyfter en 100kg sten säger inte mycket.Edit2: Snyggt att citera mig själv, men du lär välö fatta
Hehe, snyggt att citera dig själv ja. Fattar precis vad du menar, är inte min mening att komma in här o säga att jag är grymt stark. Jag vill bara försöka få över min styrka till skivstången i gymet.
4 november, 2006 at 23:10 #945680Anonym anvandareMemberRobert Svensson wrote:Varför skrev du inte så på en gång?
Hade du gjort det hade det låtit lite bättre än att jag är stark som bövelen.Jag sa att jag är förbannat stark, det var nån annan som sa att jag tror jag är stark som bövelen . Men enligt era mått mätt så är kag en klenis, och jag accepterar det!!
4 november, 2006 at 23:19 #945681Anonym anvandareMemberbubbas wrote:omg**deleeteeHehe, men lite ligger det i det jag sa, det är mycket teknik också, fast jag överdrev nog ganska mycket haha.
4 november, 2006 at 23:23 #945682Anonym anvandareMemberRobert Svensson wrote:Nej nej, vem har sagt att du är klen? Det bli lite fel om man börjar sin fråga med hur mycket man kör med och hur mycket man eventuellt skulle kunna ta. Jag skrev bara att du kunde ha börjat fråga om tekniken ect ect. Då hade man nog inte höjt på ögonbryen.
Man uppfattar typ bara ah den här killen är här enbart för att skryta typ.Nej nej, jag har inte mycket att skryta med, så jag ber om ursäkt till dom som tog det så. Jag är relativt ödmjuk när det gäller allt det här :nerd:
5 november, 2006 at 00:00 #945683Anonym anvandareMemberJohnny P wrote:Skulle för övrigt vilje se den som tar mig i armbrytningDär är väl en jävla massa på forumet som hade gjort det? Varför har du sån attityd gentomot alla?
5 november, 2006 at 00:01 #945684Anonym anvandareMemberWennerberg wrote:Där är väl en jävla massa på forumet som hade gjort det? Varför har du sån attityd gentomot alla?Vad vet du om det?
5 november, 2006 at 00:17 #945685Anonym anvandareMemberJohnny P wrote:Vad vet du om det?Du har precis sagt vad du gör i bänk böj och mark och det är inte ens i närheten av vad vissa på detta forumet tar. Kom inte och säg att du är funktionellt stark och att du inbillar dig att det på något vis skulle kunna mäta sig i armbrytning mot en som tex gör 200 i bänk och 300 i böj och mark.
Tror du att det är någon sorts hokuspokusstyrka man bygger i gym? Vad tror du har gjort Magnus Samuelsson stark? Att mjölka kor eller att träna i gym?
5 november, 2006 at 01:01 #945686Anonym anvandareMemberWennerberg wrote:Du har precis sagt vad du gör i bänk böj och mark och det är inte ens i närheten av vad vissa på detta forumet tar. Kom inte och säg att du är funktionellt stark och att du inbillar dig att det på något vis skulle kunna mäta sig i armbrytning mot en som tex gör 200 i bänk och 300 i böj och mark.Tror du att det är någon sorts hokuspokusstyrka man bygger i gym? Vad tror du har gjort Magnus Samuelsson stark? Att mjölka kor eller att träna i gym?
Tror du att du tar Heidi i armbrytning då? Hon tjejen från byn Ensamheten. Hon kanske tar 80 i bänk men hon smiskar nog många på det här forumet i armbrytning. Så det handlar inte bara om hur mycket man tar i marklyft. Men jag ska inte vara uppkäftig för jag inser mina begränsningar, och jag har respekt för alla på detta forum som jobbat hårt för sina resultat och som är avsevärt mycket starkare än vad jag nånsin kommer att bli.
5 november, 2006 at 01:09 #945687Anonym anvandareMemberJohnny P wrote:Tror du att du tar Heidi i armbrytning då? Hon tjejen från byn Ensamheten. Hon kanske tar 80 i bänk men hon smiskar nog många på det här forumet i armbrytning. Så det handlar inte bara om hur mycket man tar i marklyft. Men jag ska inte vara uppkäftig för jag inser mina begränsningar, och jag har respekt för alla på detta forum som jobbat hårt för sina resultat och som är avsevärt mycket starkare än vad jag nånsin kommer att bli.Ursäkta, hon har tagit 65 i bänk, och tar ofta 100kilos killar i armbrytning, allt enligt hennes egna intervjusvar.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.