Stark utan skivstång och basövningar!

Home Forums Styrkehörnan Stark utan skivstång och basövningar!

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Just nu är gymmets två skivstångar trasiga och ska bytas ut någon gång i början av vårkanten.
    Vad är det för ett gym med endast två skivstänger?
    Litet trevligt mysigt gym.. gillar stället.

Min fråga blir då till er.
    Vilka övningar bör jag prioritera för att bli stark.. just nu tränar jag efter styrka.. är styrkan som är största prioritering helt enkelt.
    Vad finns på stället då?
    Följande:

Hantlar
    Ställbara bänkar x 2
    Benpress
    Dragmaskiner
    Latsdragsmasking med rodd också
    Liggande lårcurlsmaskin bl.a…

Skulle bli VÄLDIGT tacksam för tips på vilka övningar jag bör träna samt kanske tips på träningsupplägg.
    Väldigt tacksam för svar.
    MVH/ Björn

Sne/liggande hantelpress borde väl funka om du vill bli stark? Du får jobba både med vikten, samt stabilisera klubborna med latsen och deltoidmuskulaturen (tror jag) när du lyfter.

Stående Militärpress med hantlar för axlarna sen kanske? Stående så får kroppen arbeta med att stabilisera vikterna vilket stärker bålmuskulaturen.

Hantelrodd finns ju alltid för ryggen.

Men ärligt talat: ingen skivstång? Borde man inte kunna få pengarna tillbaka eller något sånt för det?

Byt gym!!

annars är mitt förslag hantlar!! på typ allt, pressövningar som sagt ovanför.. du kan ju köra utfall kanske inte den bästa power övningen, men du har ju benpressen, så benpressen är det du får köra för benen!!
    ryggen skulle jag föreslå hantel rodd!! det är en bra power övning.. inte direkt som marklyft!! menmen
    försök att köra ganska många settyp 5-7set, (med det menar jag så att du typ bara kör tex, hantelpress, på bröstpasset), prova en stor pyramidträning i pressövningarna.. typ (10) 8 6 4 6 8 (10) inte till failure!

Pressövningarna är ju iaf bara att byta ut skivstången mot hantlar. Funkar nog bra.

Lite offtopic men, hur går en skivstång sönder? :S

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.