- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Styrkehörnan › Starka typ 1 diabetiker
Hej
Jag undrar om ni känner till om det finns några bra styrkelyftare, tyngdlyftare, diskuskastare eller liknande med diabetes typ 1?
Jag är själv diabetiker och undrar eftersom jag vill veta om det går bra att nå bra resultat trots sjukdomen.
Mattias Steiner från österrike är en tyngdlyftare som har varit framgångsrik internationellt de senaste 10 åren.
Han kan stoltsera med pallplatser på J-EM och J-VM samt en massa topp 10-placeringar på EM, VM och OS.
Bästa resultat i 105kgs klassen är 182,5 i ryck och 225 i stöt.
Sverker på kolo är typ 1 diabetiker och har en grym fysik, har själv tränat ihop med honom och han är verkligen imponerande.
Han har stått på scen tidigare i sin ungdom men idag håler han ”bara” en toppfysik året om utan att för den delen scendeffa.
David holmberg är diabetiker, gjor 330-217,5-300×3 eller nått på träning i böj, bänk och mark. Utan utrustning allstå, tror han ska göra comeback och verkar inte fått till det 100% med utrustningen än.
Berni McKinley have just won Britain’s strongest woman. Berni beat Agata Wrobel (from Poland, olympic weight lifter).Berni is very strong, she competes in power lifting as well. She is diabetic.
Hanne
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY