Starkeman 2008

Home Forums Styrkehörnan Starkeman 2008

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • Author

Tja!!

6 September är det dax för den traditionella Tjörns Starkeman tävling i Kållekärr !

Grenarna är

Farmers 100kg 50 meter på tid
    Däck vält 230 kg 50 meter på tid
    Bil drag 25 meter (Hummer H1)
    Korset 11 kg
    Bänk max vikt

[www.gym.nu]

Halloj! Var med förra året och vill gärna va med i år igen! Mycket trevlig tävling.
    Hör gärna av er… [mailto:m.piraten@hotmail.com]

Hej Piraten läste att du ökat i bänk 132.5 Grattis!

Ja med fötterna i luften ja ;) Annars är jag uppe i 140… Man bugar o bockar!

k-gym wrote:
    Tja!!

6 September är det dax för den traditionella Tjörns Starkeman tävling i Kållekärr !

Grenarna är

Farmers 100kg 50 meter på tid
    Däck vält 230 kg 50 meter på tid
    Bil drag 25 meter (Hummer H1)
    Korset 11 kg
    Bänk max vikt

[www.gym.nu]

Har ni skaffat nya farmersväskor? Dom förra året vägde ju 75kg. Tycker det är fasligt långa distanser. Vore det inte bättre att ha ett 300kg däck som skulle 8flip på tid, truckpull med en lastbil istället för en hummer och sänka sträckan till 10-15m? Kul tävling annars. =)

Det får man nästan åka och titta på! Tänkte göra det förra året, men det blev inte av.

Ja nya väskor skall det bli .
    & distansen får vi kanske se över. Men däcket & hummern förblir nog!!:up:

Tjörn wrote:
    Det får man nästan åka och titta på! Tänkte göra det förra året, men det blev inte av.

Varför inte tävla?:D

Gå inn på [www.gym.nu]

Jag har precis anmält mig. =)

k-gym wrote:
    Varför inte tävla?:D

Haha! Det skulle nog bli en syn för gudarna! Jag tror att jag är lite för spinkig för att ställa upp. Men kanske om några år.
    Jag får nöja mig med att titta på och inspireras.

Tjörn wrote:
    Haha! Det skulle nog bli en syn för gudarna! Jag tror att jag är lite för spinkig för att ställa upp. Men kanske om några år.
    Jag får nöja mig med att titta på och inspireras.

Det är inget att vänta på, vikterna där är förhållandevis lätta jämfört med andra strongman tävlingar. Däremot är distanserna långa, så du tjänar mycket på bra kondition. Sen finns det ingen som hamnar på pallen sina första tävlingar, var med och skaffa dig lite rutin tills du ska köra seriöst om några år! :emo-thumb

Ingen ide att vänta på tills man blir ”starkare” för man kan alltid bli starkare och då blir det aldrig av att du tävlar om du ska gå o vänta på det..

Jag var där och gjorde en pinsamt dålig tävling förra året, men tänkte försöka få en chans att ta lite revanch nu. *S*

MrGbg wrote:
    Jag har precis anmält mig. =)

Kul att du vill vara med i år oxå!

redan 4 anmälda sedan igår!!!!

Piraten är anmäld och klar! Nu får man väl ge sig ut och börja löpträna ;)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.