Home › Forums › Styrkehörnan › Stats!! Knaboj, Marklyft & Bankpress
haha… mmm… ”nåra”
:whistle:
B
Hej.
Gjorde följande serie i 90 kg klassen på DM 2003 vid en ålder på 46 år.
Knäböj 232,5
Bänkpress 140
Marklyft 270
Har gjort följande i 82,5 kg klassen när jag var yngre, då fanns inte bänkpress tröjorna.
Knäböj 235
Bänkpress 130
Marklyft 275
MVH/Esa Syri
n
B
Det kan du fethaja att det finns! Mitt första inlägg minsann och det kunde ju inte ha varit mer passande!
Kul att lilla du har hittat hit. Har själv precis börjat kika vad de har för sig här inne. Nu har de ju någon att fråga om de undrar, hur träna för att bli stark i bänkpress. :up:
Mvh
/Ronny
Dönje AK
Tjena Ronny! Ja, man var ju tvungen att kolla in läget lite! Finns nog många här som är kompetenta att svara på frågor om bänk, men det är klart att man ligger inne med en viss kunskap och framför allt erfarenhet i ämnet. Har ju faktiskt tävlat i bänk sedan -93 så en del har man väl snappat upp genom åren, både på gott och ont.
Får gratulera till silvret på VM! Även om du kan mer och var jävligt nära guldet så är det ju stort att komma tvåa på ett VM!! :worship:
Tack! I vanliga fall skulle en andraplats på ett VM kännas okej, men som tävlingen utvecklade sig och med tanke på resultatet som vinnaren gjorde så är jag klart besviken över att jag inte vann. Får dock skylla mig själv, man har inte råd att missa första lyftet på ett VM om man vill vinna.
träna inte framför spegeln heller då!
hojt, vill d
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY