Stats!! Knaboj, Marklyft & Bankpress

Home Forums Styrkehörnan Stats!! Knaboj, Marklyft & Bankpress

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 557 total)
  • Author
    Posts
  • #463555

    Är det mycket lögner här eller är alla genetiska under som efter några månaders träning lyfter så mycket? Verkar en aning misstänkt det här efter det jag har sett i verkligheten och jämför med här…

    #463556

    Bänkpress 80kg: * 10 (Decline, kör ej plan)
    Knäböj :182kg * 5
    Marklyft : kör på 100kg tagit 120kg *10

    #463557

    Jag är 14 år och har tränat i en vecka och bänkar 350. I marklyft gör jag lätt 750 kilo tio gånger och i knäböj tar jag bara 800 kilo på grund av en knäskada.

    #463558
    Anatoli wrote:
    Jag är 14 år och har tränat i en vecka och bänkar 350. I marklyft gör jag lätt 750 kilo tio gånger och i knäböj tar jag bara 800 kilo på grund av en knäskada.

    Exakt lika stats som mig, otäckt nästan :|

    #463559
    Anatoli wrote:
    Är det mycket lögner här eller är alla genetiska under som efter några månaders träning lyfter så mycket? Verkar en aning misstänkt det här efter det jag har sett i verkligheten och jämför med här…

    Jag tycker inte att mina stats e nåt direkt ”bra” men jag har varit förföljd av skador.

    Tänk på att detta är ett träningsforum och inte soffliggarnas slappar hörna.

    #463560

    Ändå märkligt med vad man har sett i verkligheten och jämfört med…

    #463561

    Undra hur folks knäböj ser ut om de böjer mer än vad de marklyfter. (förutom SL.are med utrustning, då är det förståeligt)

    #463562
    Anatoli wrote:
    Jag är 14 år och har tränat i en vecka och bänkar 350. I marklyft gör jag lätt 750 kilo tio gånger och i knäböj tar jag bara 800 kilo på grund av en knäskada.

    :D :D

    #463563

    bänk 125kg
    Mark 215kg
    Böj 120kgx5 (har aldrig maxxat pga knä)

    #463564
    Anatoli wrote:
    Ändå märkligt med vad man har sett i verkligheten och jämfört med…

    Hur många av dom här på forumet har du sett träna live?

    #463565
    m.n wrote:
    Hur många av dom här på forumet har du sett träna live?

    Jag har sett många stora styrkelyftare som är lite äldre med och tränat i många många år och om man jämför med dessa vikter så vet jag inte hur mycket av det som är sant, en del såklart…Men det är alltid lätt att sitta på internet och påstå att efter n¨gra månader tar man si och så mycket…

    #463566
    herrdanne wrote:
    Bänkpress 80kg: * 10 (Decline, kör ej plan)
    Knäböj :182kg * 5
    Marklyft : kör på 100kg tagit 120kg *10

    Nog lätt den mest snedfördelade knäböj/marklyftprocenten jag någonsin sett, är det gjort med godkänt djup?

    #463567
    Mantus wrote:
    Nog lätt den mest snedfördelade knäböj/marklyftprocenten jag någonsin sett, är det gjort med godkänt djup?

    Det är väl ganska lätt uträknat att han går ner 10cm i böjen. Du har inte en sån snedfördelning mellan böj och mark annars. GÖr man så lite i mark så håller inte bålen för att gå ner djupt i knäböj.

    #463568

    Marklyft: 97,5kg*1
    Knäböj: 65 kg*1
    Bänkpress: 40kg*1

    😮

    #463569
    Jacksatan wrote:
    Det är väl ganska lätt uträknat att han går ner 10cm i böjen. Du har inte en sån snedfördelning mellan böj och mark annars. GÖr man så lite i mark så håller inte bålen för att gå ner djupt i knäböj.

    Ja, det var det jag tänkte också, min fråga var mycket mer burdust ställd till en början och hade en hänvisning till Guido och Luigi men jag editade den.:D

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 557 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.