Stats!! Knaboj, Marklyft & Bankpress

Home Forums Styrkehörnan Stats!! Knaboj, Marklyft & Bankpress

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 557 total)
  • Author
    Posts
  • #463570
    ReNeGaDe wrote:
    Mantus: Fråga Anatoli hur djupt han går ner istället:pop:

    hehe..

    Enligt Anatolis stats så hade hans styrka varit i paritet med en elefants:D så jag betvivlar hans påstående tills jag fått ovedersägeliga bevis på hans resultat.;)

    Och ja Coan, jag vet att de riktigt bra bänkarna ligger däromkring. Det var enbart en överdrift för effektens skull från min sida. (tänkte jag skulle säga det nu ifall du påpekar det senare):D

    #463571

    tränar ej mark eller böj därav dåliga resultat men ja tog 80 i böjen första gången ja testa, reppar en lätt 10:a på 75 och kör 6-7:or på 70 i bänk

    #463572
    Anatoli wrote:
    Jag har sett många stora styrkelyftare som är lite äldre med och tränat i många många år och om man jämför med dessa vikter så vet jag inte hur mycket av det som är sant, en del såklart…Men det är alltid lätt att sitta på internet och påstå att efter n¨gra månader tar man si och så mycket…

    Jag tror inte folk överdriver sina stats här finns ingen mening med det, men aja jag utgår ju från mig själv :)

    #463573
    Jacksatan wrote:
    Det är väl ganska lätt uträknat att han går ner 10cm i böjen. Du har inte en sån snedfördelning mellan böj och mark annars. GÖr man så lite i mark så håller inte bålen för att gå ner djupt i knäböj.

    Det kan finnas många andra orsaker till att man är riktigt grym i böj men värdelös i mark, tex dvärgar är sinnesjuka i böj men dåliga i mark eftersom fingrarna inte når runt stången, som också kan vara en orsak till en ojämn fördelning mellan böj och mark. Ett bra exempel är Andrzej Stanaszek från Polen, han väger 50 kg gör 300,5kg i knäböj, men endast 145kg i marklyft.

    #463574
    Bernhard wrote:
    Det kan finnas många andra orsaker till att man är riktigt grym i böj men värdelös i mark, tex dvärgar är sinnesjuka i böj men dåliga i mark eftersom fingrarna inte når runt stången, som också kan vara en orsak till en ojämn fördelning mellan böj och mark. Ett bra exempel är Andrzej Stanaszek från Polen, han väger 50 kg gör 300,5kg i knäböj, men endast 145kg i marklyft.

    Hur mycket vågar du satsa på att herrdanne är dvärg?:D Visst det finns säkert orsaker, men det mest trovärdiga alternativet är att herrdanne använder sig av samma träningsrogram som Guido och Luigi:)

    #463575
    Mantus wrote:
    Hur mycket vågar du satsa på att herrdanne är dvärg?:D Visst det finns säkert orsaker, men det mest trovärdiga alternativet är att herrdanne använder sig av samma träningsrogram som Guido och Luigi:)

    Jag tror inte han är dvärg, jag tror som Jacksatan att djupet inte är i närheten av SL-godkänt djup. Jag sa bara att det finns vissa få undantag.

    #463576

    Jag kör inte heller marklyft eller böj. Två övningar jag inte gillar.

    #463577
    Sniggel wrote:
    Hyfsat ny här. Hänger mest på kolo :)

    Men mina stats är:


    24 år
    172cm lång
    81 kg lätt
    Hane
    Tränat 7-8 år
    Mark: 1*150 kg (klarar förmodligen 160 om jag skulle prova)
    Böj: 6*100 kg (vet inte vad jag maxar)
    Bänk: 1*94 kg (förra året nån gång)

    Tänkte uppdatera:
    25 år
    173 cm lång
    85 kg
    Hane (still :p)
    Tränat 8 år
    Mark: 1*180 kg
    Böj: 1*150 kg
    Bänk: 1*115 kg

    #463578
    Sniggel wrote:
    Tänkte uppdatera:
    25 år
    173 cm lång
    85 kg
    Hane (still :p)
    Tränat 8 år
    Mark: 1*180 kg
    Böj: 1*150 kg
    Bänk: 1*115 kg

    :emo-thumb Det går åt rätt håll!!!

    #463579

    20år
    kille
    80kg

    Marklyft 130*6
    Knäböj 90*6
    Bänk 85*6

    #463580

    ålder: 24
    Vikt:95
    längd: 173

    bänk 180
    knäböj 3*250
    marklyft är nog stången typ :p har inte kört det på ett år så

    är sugen på testa köra bänk med tröjja, nån som har nå tips gällande det??

    #463581
    Bernhard wrote:
    Jag tror inte han är dvärg, jag tror som Jacksatan att djupet inte är i närheten av SL-godkänt djup. Jag sa bara att det finns vissa få undantag.

    Jo, det gör det. Men det gäller som sagt dvärgar som inte har fingrar som räcker runt, vilket du nämner. De flesta som maxar på gymmet brukar ju ändå använda remmar när de kör mark, på samma sätt som ingen kör med stop i bänken vid maxningar vilket skulle ta bort problemet med korta fingrar.

    #463582
    popeye wrote:
    :emo-thumb Det går åt rätt håll!!!

    Yes, tror fan jag kanske kan klara mina mål innan nyår, lol hade egentligen tänkt ett helt år till.

    #463583

    21år
    längd:177
    105 kg

    bänk: 180 *3 -4 reps
    knäböj: 230*6
    Marklyft 280 (men mkt länge sen! drar långt ifrån de nu när inte kör mark längre!

    #463584

    Uppdaterar..

    Mark: 115*1
    Böj: 70*1
    Bänk: 42,5*1

    Eldhroka wrote:
    Marklyft: 97,5kg*1
    Knäböj: 65 kg*1
    Bänkpress: 40kg*1

    😮

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 557 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.