Stöt: 180kg

Home Forums Styrkehörnan Stöt: 180kg

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 52 total)
  • Author

Tja

Fick ett riktigt mördar pass idag. Började med ryck 3 1:or på 130kg sedan 2 1.or på 140 kg…Kändes bra och så :) Började värma till stöt, kändes märkbart bra idag. Kom upp till 160kg, stött de lätt. Höjde därefter 20kg då huvudet kändes bra och framförallt kroppen. Resultatet blev såhär:

[youtube=2wgDQs9r-Rk]

Tyvärr en bom. Prövade en gång till med lite bättre resultat. Fick utsträckt armarna bättre i överstöten men det blev en bom ändå.Därefter blev det kbfram upp till 180kg vilket var lätt och ryckdrag till 160kg. Överlag kändes passet mycket bra och jag hoppas på personbästa nere i Prauge :)

Mvh

hejsan, jag undrar vad dy lyfter i marklyft?

200 i stötdrag och 200 i mark.

Tyngdlyftning är hardcore, sjukt att dra 180kg över huvudet!

You got my respect

Haha tack. Jag hade dock aldrig vågat ligga under 250 kg dock :P

Jävlar vad bra! Vad tar du i knäböj (bak och fram)?

Riktigt riktigt sjukt!!!!!!!!

230 bak och 200 fram.

Haha tack för kommentarerna xD

Vad sjutton, fronböjer du lika mycket som du markar och stötdrar? Helt insane! Jag antar att du har en perfekt tyngdlyftarkropp med lång rygg, korta armar och ben. Då har man lättare för böj och stötar och ryck men svårare för marklyft.

Är det så? Att du har lång rygg och korta ben?

Finns det någon bild på dig någonstans Öhman?

Det kan ju också vara så att han lagt ner mer trän ing på frontsquats än vad han gjort på mark..

Timme wrote:
    Vad sjutton, fronböjer du lika mycket som du markar och stötdrar? Helt insane! Jag antar att du har en perfekt tyngdlyftarkropp med lång rygg, korta armar och ben. Då har man lättare för böj och stötar och ryck men svårare för marklyft.

Är det så? Att du har lång rygg och korta ben?

Finns det någon bild på dig någonstans Öhman?

Hubas har delvis rätt. Jag kör KB 5 ggr i veckan medans mark kör jag bara på morgon passet upp till 170 då jag inte har tillräckligt med vikter.

Min svaga sida har alltid varit att dra stången från marken och min starka sida överkropp och ben :)

Ska se om jag kan fixa ett foto från träningen idag på min anatomi :P

Tills dess thx for comments :D

hubas wrote:
    Det kan ju också vara så att han lagt ner mer trän ing på frontsquats än vad han gjort på mark..

Sant, men han har nog lagt ned en he del träning på stötdrag med (som är marklyft fast med en liten shrug i toppläget)

Öhman wrote:
    Hubas har delvis rätt. Jag kör KB 5 ggr i veckan medans mark kör jag bara på morgon passet upp till 170 då jag inte har tillräckligt med vikter.

Min svaga sida har alltid varit att dra stången från marken och min starka sida överkropp och ben :)

Ska se om jag kan fixa ett foto från träningen idag på min anatomi :P

Tills dess thx for comments :D

Oj, böj 5ggr/vecka :P Jag antar att du delar upp det ganska ordentligt så att du inte har mer än 2 riktigt tunga böj pass och de andra är lättare och explosivare. Eller har jag helt fel? Har du lust att berätta lite om din träning?

Bilder vill jag mer än gärna se!

Tja

Idag blev det pers i mark :P jag gjorde 230 lätt. hade nog gått 250-260 med.

Ja bj brukar bli 5 ggr i veckan med minst 90% av max alla gångerna.

Ska skriva lite sen när jag har ork, just nu är jag helt slutkörd samt jag måste äta med :P kom precis hem nästan!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 52 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.