Stöt: 180kg

Home Forums Styrkehörnan Stöt: 180kg

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 52 total)
  • Author
    Öhman wrote:
    Tja

Idag blev det pers i mark :P jag gjorde 230 lätt. hade nog gått 250-260 med.

Ja bj brukar bli 5 ggr i veckan med minst 90% av max alla gångerna.

Ska skriva lite sen när jag har ork, just nu är jag helt slutkörd samt jag måste äta med :P kom precis hem nästan!

Va? Vad sjutton? Det låter som någon sådan där rysk högvolymsträning?

Asså, hur sjutton kan kroppen hinna återhämta sig från 5 pass böj på 90% max?

Hur kommer det sig att OLare har så mycket högre volm än styrkelyftare? En styrkelyftare böjer oftast aldrig mer än ett tungt böjpass i veckan. Ibland ett lätt pass och ett tungt pass i veckan. Men OLare, 5 pass i veckan? Alla över 90% max? Vad sjutton! :D

har tävlat i tyngdlyftning samtidigt som denna påg i trelleborg då han om jag inte minns fel stötte typ 150 och rykte typ 120 (var typ 1 år sen). Vi andra muppar hade inte en chans :P tom folket i 30 års åldern som hållt på i väldigt många år hade inte en suck. Var kul att se, du har höjt lite men också gått ner lite va? ser bättre ut nu iaf, har för mig att du gick in på 105+ förra året också.
    Är själv 18 men väger bara 84 ~ dock så ryker jag bara 80 och stöter 95 så. satsar sj på byggning istället :~

Tjänar du någe pengar på lyfyningen btw?

Ser bra ut lycka till.

Timme wrote:
    Va? Vad sjutton? Det låter som någon sådan där rysk högvolymsträning?

Asså, hur sjutton kan kroppen hinna återhämta sig från 5 pass böj på 90% max?

Hur kommer det sig att OLare har så mycket högre volm än styrkelyftare? En styrkelyftare böjer oftast aldrig mer än ett tungt böjpass i veckan. Ibland ett lätt pass och ett tungt pass i veckan. Men OLare, 5 pass i veckan? Alla över 90% max? Vad sjutton! :D

Kroppen vänjer sig vid det >_< öka sakta stegvis antalet gånger /veckan du kör en muskelgrupp tillslut har du 5ggr/veckan. Kört så med bänk och jag körde bänk varannan dag också till 90%

Varannan dag är inte 5 ggr/vecka. Jag tycker att det låter smått otroligt att klara av att böja så tungt (eller bänka) så ofta som varje dag utom 2 dagar i veckan.

Man gör oftast inte mer än 1 eller max två set över 80% i knäböj när man kör så ofta.

Emil Rinse wrote:
    Man gör oftast inte mer än 1 eller max två set över 80% i knäböj när man kör så ofta.

Jag tänkte väl det. Det låter helt otroligt att någon skulle klara av 3 pass i rad med böjar på 90% av max. Aldrig. Eller? Känns som om det inte ens skulle gå med alla möjliga otillåtna medel.

Jodå. När man kommer upp på senior nivå och världseliten så ligger man och kör 10-15 set med ettor på 85% och över i ryck stöt o ben. men det sliter något fruktansvärt på kroppen att hålla en sådan topp!

Men det skiljer ju sig till vilken träningsmetod man har.

klojm wrote:
    har tävlat i tyngdlyftning samtidigt som denna påg i trelleborg då han om jag inte minns fel stötte typ 150 och rykte typ 120 (var typ 1 år sen). Vi andra muppar hade inte en chans :P tom folket i 30 års åldern som hållt på i väldigt många år hade inte en suck. Var kul att se, du har höjt lite men också gått ner lite va? ser bättre ut nu iaf, har för mig att du gick in på 105+ förra året också.
    Är själv 18 men väger bara 84 ~ dock så ryker jag bara 80 och stöter 95 så. satsar sj på byggning istället :~

Tjänar du någe pengar på lyfyningen btw?

Ser bra ut lycka till.

Vad roligt att höra :P Vem är du?

Jo ville se hur det var i +en…det var inget vidare :P

Sådär får lite stipendier ibland annars är det föräldrarna som står för det :)

Öhman wrote:
    Jodå. När man kommer upp på senior nivå och världseliten så ligger man och kör 10-15 set med ettor på 85% och över i ryck stöt o ben. men det sliter något fruktansvärt på kroppen att hålla en sådan topp!

Men det skiljer ju sig till vilken träningsmetod man har.

Det skulle alltså då bli runt 1800 reps/4 veckor exklusive drag och pressträning. Alltså runt 21000 reps/år utan att ha räknat in drag och press. Ryssarna rekomenderar 10000 reps/år för elittyngdlyftare inklusive drag och press.

Givervis kör man med hög intensitet och hög volym i perioder men inte SÅ hög.

Alla tål olika och skulle ens kropp mot förmodan hålla för, i runda slängar, 3ggr så hög volym som rekomenderat av ryssarna. Så skulle det inte räcka med alla sorters otillåtna medel i världen för att återhämta sig och öka av den träningen.

i korea så kör snorungarna ca 2/pass dag tyngdlyftning och det är inte så att dom sitter o fjuttar på sina 60% 2 pass varje dag. Och vafan? Ragnar är på toppnivå, är väl direkt ingen i Sverige iaf som är 18 bast som har en suck emot honom?

Har du gått förbi han lustikurren som lyfte mest förra året? Menar tävlingen i Göteborg där man kunde vinna typ guldbiljett till SM?

Jag är en 85kgs plutt som tävlar med Vinslöv:0

Emil Rinse wrote:
    Det skulle alltså då bli runt 1800 reps/4 veckor exklusive drag och pressträning. Alltså runt 21000 reps/år utan att ha räknat in drag och press. Ryssarna rekomenderar 10000 reps/år för elittyngdlyftare inklusive drag och press.

Givervis kör man med hög intensitet och hög volym i perioder men inte SÅ hög.

Alla tål olika och skulle ens kropp mot förmodan hålla för, i runda slängar, 3ggr så hög volym som rekomenderat av ryssarna. Så skulle det inte räcka med alla sorters otillåtna medel i världen för att återhämta sig och öka av den träningen.

Jag hoppades du förstod vad jag menade :) Att man tränar grymt mycket.

jag orkade inte dra allting ordagrant men det gjorde du så bra åt mig xD

Öhman wrote:
    Jag hoppades du förstod vad jag menade :) Att man tränar grymt mycket.

jag orkade inte dra allting ordagrant men det gjorde du så bra åt mig xD

Ligger du alltså på sådär hög volym och frekvens? Fy sjutton asså :D Du måste vara superman 8)

Öhman: Jag är som du kanske redan förstår, grymt imponeard av dig och du är grymt stark. Snart så ser jag dig på TV när de är EM, VM och OS och sådant där skoj :D Gå bara inte och dopa dig som Jim Gyllenhammar gjorde. Förbli ren och sparka tyngdlyftar röv!

Nu ska jag kolla om du har n träningsjournal. Om du inte har det så vore det extremt roligt ifall du startade en!

Du hade ingen journal Öhman :( Skulle du orka starta en? Jag grymt nyfiken på din träning!

Nej jag tränar inte så mycket än :)

Roligt med folk som vågar säga att det är roligt att andra presterar då de flesta är avundsjuka i min klubb samt att jag sakta men säkert håller på att bli utfryst ur klubben.

Ska se om jag kan fixa något med en journal, är inte så bra på sådana grejer :)

Öhman wrote:
    Nej jag tränar inte så mycket än :)

Roligt med folk som vågar säga att det är roligt att andra presterar då de flesta är avundsjuka i min klubb samt att jag sakta men säkert håller på att bli utfryst ur klubben.

Ska se om jag kan fixa något med en journal, är inte så bra på sådana grejer :)

Fy vad otroligt arg jag blir när jag läser det där! Det är så @$#!¤4$€ SVENSKT! För i #”¤”%”#!¤& jantelag!

Jag blir så vansinnigt arg när jag hör om idioter till människor som fryser ut och fnyser åt andra pga avundssjuka. Jag lider med dig Öhman och jag önskade att människor i sverige inte vore så ruttna som tyvärr så många är. Vilken vidrig klubb som börjar frsa ut dig bara för att det går bra för dig. Jag kan inte uttrycka mig nog.

Som tur är så finns det människor som gläder sig för andras framgång istället för att fnysa och nedvärdera. Lars ”The PL man” Lindeberg är en av de tyvärr få människor som ser glädje i andras framgång. Här är positiv och peppar alla. Han hjälper lyftare ifrån andra klubbar och han är helt enkelt bra. Detta borde egentligen vara självklart men tyvärr så är det få som är som Lars Lindeberg.

En träningsjournal är lätt att starta. Du går bara in [http://forum.body.se/forumdisplay.php?f=11 här] och klickar på ”Ny tråd” sedan så namnger d bara din journal och börjar skriva ned dina träningspass. Om du redan skriver ned dina set och reps du utför så kan du ju skriva av dina anteckningar och skriva in dem i journalen. Det vore mycket roligt att följa din träning.

Öhman, jag tror att du kommer bli bäst i världen. Ja, jag tror på dig!

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 52 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.