Strongest Man of Switzerland 2008

Home Forums Styrkehörnan Strongest Man of Switzerland 2008

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

I helgen gick tävlingen Strongest Man of Switzerland av stapeln i Bülash en liten bit från Zürich. Dagen före hade dom en nybörjar tävling ”Newcomer Cup” som jag och ”Piraten” deltog i. Jag gick i -105kg och Piraten i +105kg klassen. Blev inga placeringar att tala om för någon av oss, men det kändes ändå att man hade där att göra och dagen efter fick vi muntlig inbjudan till att delta i den stora, internationella eliklassen nästa år. Vi var föressen dom första svenskarna som tävlar i Schweiz enligt arrangörerna.
    I -105kg var det 4 olika nationaliteter och det var tufft motstånd. Han som vann i oket tex sprang 20m med 250kg på axlarna på 7sek. Nybörjare, jo man tackar. *S* Vinstvikten i stockpress -105kg blev 140kg.

Dagen efter var då den stora internationella tävlingen och Adam Keep från Usa tog vinsten i -105kg med 4 grensegrar av 5. I +105kg skulle Michael Laabs från Tyskland försöka sig på ett rekord att ta alla 5 stenar 120, 130, 140, 150, 160kg under 14sek, vilket han bommade med nån tiondel. Han trodde dock att han vunnit grenen eftersom de andra haft problem med sista stenen. Han slet itu tröjan o vrålande, retligt för honom att Jimmy Laureys från Holland slängde upp dom på strax under 14sek efteråt. Jag vet tyvärr inte vem som vann den tunga klassen, eftersom alla bara pratade tyska. Men resultat, filmsnuttar osv ska komma upp på [www.strongman.ch] sedan när Stefan Arnold får tid att redigera sidan.

Ser jag sådär elak ut när jag lyfter? Blir nästan rädd för mig själv hehe :)

Piraten wrote:
    Ser jag sådär elak ut när jag lyfter? Blir nästan rädd för mig själv hehe :)

Yes, varför tror du jag sprang ifrån dig på flygplatsen o tog ett annat flyg hem? :(

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.