Home › Forums › Styrkehörnan › Strongman kring Gbg?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 februari, 2008 at 19:26 #75599Anonym anvandareMember4 februari, 2008 at 19:26 #595268Anonym anvandareMember
Det är dåligt med ställen att träna strongman på neråt Gbg-trakten. Närmast är väl Mellerud och Tidaholm. Nån som vet något närmare ställe? Varför startas det inte något strongmanteam här omkring!?? 😥
/Stefan
4 februari, 2008 at 20:14 #595269Anonym anvandareMemberSkulle inte vilja säga att detta är ett strongmangym men vi anordnar varje år en ”Starkemantävling” i september. Vi blir större för varje år. Finns på Tjörn. Finns Farmers vikter fast ”bara” 75 kilos samt ett 230 kilos däck att träna på. Läs mer här om senaste tävlingen:
[http://gym.nu/]4 februari, 2008 at 20:27 #595270Anonym anvandareMemberAllan wrote:Skulle inte vilja säga att detta är ett strongmangym men vi anordnar varje år en ”Starkemantävling” i september. Vi blir större för varje år. Finns på Tjörn. Finns Farmers vikter fast ”bara” 75 kilos samt ett 230 kilos däck att träna på. Läs mer här om senaste tävlingen:
[http://gym.nu/]Vad skoj! Tjenna! Jag var med i er tävling sist och den gick riktigt uselt för min del. Ska inte komma med några ursäkter, gör ett nytt försök nästa år om jag har möjlighet istället. *s* Men era farmersväskor tyckte jag var jäkligt schyssta trots vikten. :up:
/Stefan
4 februari, 2008 at 20:41 #595271Anonym anvandareMemberAllan wrote:Skulle inte vilja säga att detta är ett strongmangym men vi anordnar varje år en ”Starkemantävling” i september. Vi blir större för varje år. Finns på Tjörn. Finns Farmers vikter fast ”bara” 75 kilos samt ett 230 kilos däck att träna på. Läs mer här om senaste tävlingen:
[http://gym.nu/]Är det för alla viktklasser eller delar ni upp och vilka vikter brukar grenarna ligga på?
4 februari, 2008 at 20:46 #595272Anonym anvandareMemberHedvig wrote:Är det för alla viktklasser eller delar ni upp och vilka vikter brukar grenarna ligga på?Det var hummerdrag, att dra en hummer på 3,5ton i sele. Farmers walk, gå med de omnämnda väskorna på tid, däckvält med däcket på 280kg, blev jäkligt många vält då det var distansen som räknades och inte antalet vält. Undrar om det inte blev ca 30 vält eller om jag minns fel nu? Sen var det bänkpress, maxvikt och sen sist men inte minst krucifixet, när man ska hålla armarna rakt ut åt sidan med två 11kg hantlar, max tid.
4 februari, 2008 at 20:56 #595273Anonym anvandareMemberMrGbg wrote:Det var hummerdrag, att dra en hummer på 3,5ton i sele. Farmers walk, gå med de omnämnda väskorna på tid, däckvält med däcket på 280kg, blev jäkligt många vält då det var distansen som räknades och inte antalet vält. Undrar om det inte blev ca 30 vält eller om jag minns fel nu? Sen var det bänkpress, maxvikt och sen sist men inte minst krucifixet, när man ska hålla armarna rakt ut åt sidan med två 11kg hantlar, max tid.Låter som bra grenar, gissar att det inte är samma varje år? Många tävlanden?
4 februari, 2008 at 23:37 #595274Anonym anvandareMemberMrGbg wrote:Vad skoj! Tjenna! Jag var med i er tävling sist och den gick riktigt uselt för min del. Ska inte komma med några ursäkter, gör ett nytt försök nästa år om jag har möjlighet istället. *s* Men era farmersväskor tyckte jag var jäkligt schyssta trots vikten. :up:/Stefan
Fan va kul! Ja dig minns jag allt! Du kämpade på bra hoppas du ställer upp nästa år med. De va jäkligt roligt att så många från så vitt skilda delar av landet kom. Har du tävlat mycket innan?
4 februari, 2008 at 23:41 #595275Anonym anvandareMemberHedvig wrote:Låter som bra grenar, gissar att det inte är samma varje år? Många tävlanden?Jo vi har faktiskt i stort kört samma grenar båda åren. Vi har modifierat hummermomentet lite bara. Vi har även bänkpresstävling enbart för damer. Senast va vi 12 tävlande och det är också taket för antal tävlande.
5 februari, 2008 at 00:30 #595276Anonym anvandareMemberAllan wrote:Fan va kul! Ja dig minns jag allt! Du kämpade på bra hoppas du ställer upp nästa år med. De va jäkligt roligt att så många från så vitt skilda delar av landet kom. Har du tävlat mycket innan?Ja, just det. Min dåvarande sambo lät sig övertalas att vara med i bänkpresstävlingen också och hon hade aldrig provat bänkpress förr. *S*
Min axel är fortfarande kass, så krucifix o bänkpress är ju inte mina favvisgrenar direkt. Men jag ska träffa en ortoped om ett par veckor så jag hoppas få ordning på den.
Började tävla förra året, så jag var i Norge och var med på Kristiansand showlift och gick i -90kg klassen då (debuttävling), sen gjorde jag 4-5 tävlingar här i landet. Hade aldrig provat det här innan, så förra året var mest på skoj och för att få lite rutin. Hoppas jag fått lite erfarenhet o blivit lite bättre nu iaf. :nod
5 februari, 2008 at 10:41 #595277Anonym anvandareMemberAllan wrote:Jo vi har faktiskt i stort kört samma grenar båda åren. Vi har modifierat hummermomentet lite bara. Vi har även bänkpresstävling enbart för damer. Senast va vi 12 tävlande och det är också taket för antal tävlande.Vad var den vinnande vikten på bänkpressen för damer? *nyfiken*
5 februari, 2008 at 11:29 #595278Anonym anvandareMemberHedvig wrote:Vad var den vinnande vikten på bänkpressen för damer? *nyfiken*Den var 60kg, så du kanske kommer ner och vinner i år? :emo-thumb
5 februari, 2008 at 12:03 #595279Anonym anvandareMemberMrGbg wrote:Den var 60kg, så du kanske kommer ner och vinner i år? :emo-thumbHehe, visserligen har jag PB på 75 men det var några år sedan… 😮
Har precis börjat om med övningen. men det är klart, till augusti så kanske jag är där.
5 februari, 2008 at 12:17 #595280Anonym anvandareMemberHedvig wrote:Hehe, visserligen har jag PB på 75 men det var några år sedan… 😮Har precis börjat om med övningen. men det är klart, till augusti så kanske jag är där.
Du får en bonusmånad, tror inte det är förrän i september.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.