Home › Forums › Styrkehörnan › Strongman Redskap
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 april, 2009 at 09:37 #415729Anonym anvandareMember
Jag undrar om det är nån som har lite tips på redskap man kan göra själv? Ska anordna en liten tävling på skoj och hittills så har vi kommit på följande redskap/grenar;
Drag av bil/traktor
Lyft av liten bil i bakändan
Gjuta väskor i betong
Någonting med timmerstockar30 augusti, 2010 at 10:48 #415730Anonym anvandareMemberstrongman_jocke wrote:Hej!Jag och en kompis är intresserade av att börja träna och sedan börja tävla i strongman tävlingar, men jag tänkte kolla om det möjligtvis finns någon här på bodyforumet som vet var man kan köpa redskap så som vikingpress, stock, stenar. Och om det finns någon som bor i göteborgs trakten som man kanske skulle kunna få följa med till något ställe och prova på lite grenar.
Mvh Joachim
nu finns Strongman Gym Göteborg
[www.styrkeklubben.se]30 augusti, 2010 at 20:12 #415731Anonym anvandareMemberJepp, kolla in Strongmangym Göteborg. Ett strongmaninriktat gym som är under uppbyggnad men kommer att invigas nu till helgen.
Där finns plats för goa gubbar & kärringar.
Gästträning kommer att kosta 50kr per gång.
Välkommna!
9 januari, 2011 at 22:58 #415732Anonym anvandareMemberHej allihopa!
Jag vill bara passa på att säga att SMG (Strongman Gym Göteborg) är i full gång i sedan oktober, nya lokal.
Här har vi:
* Farmers Walkväskor med grundvikt på 50kg samt ett par med grundvikt 80kg med möjlighet att lasta ännu mer på.
* Entreprenaddäck för däckvält. 95, 340 & 500kg Ytterligare ett större på G.
* Atlasstenar: 74, 135 & 165kg. Fler på G.
* Podier till atlasstenar: 110, 130 & 150 cm höga.
* Apollonsaxel: 88kg
* Rolling-Thunder: Med kullagrat 55mm handtag
* OK: Grundvikt 70kg, kan lastas så det räcker.
* Stock: Dubbla handtag. Grundvikt på 61kg. Möjlighet att lasta på mer.
Utöver detta sedvanlig gymutrustning med några Davidmaskiner (de flesta med extraviktmag eller rejält viktmag) samt bra bänkpress, vinklad bänkpress, hacklift, roddmaskin, smithmaskin, powerrack och lite annat.
Hos oss finns INGEN LYX, dagtid kan ibland man låna toa på rörfirman i samma lokal om man frågar dom snällt. Förövrigt är det lite dammigt, tung musik (ta med MP3 spelare och kör det du vill i våra högtalare!) och allmänt hardcore.
Däremot så får man skrika så mkt man vill när man tar i och använda, klister, magnesium eller lukta i ammoniakflaskan! Vi är ett gott gäng som är allt från nybörjare till mer avancerade, dock är alla lika välkomna.
Vi finns på Fältspatsgatan 6 i Högsbo industriområde. Göteborg.
Priserna är som följer:
* Engångsträning: 50kr
* Medlemskap utan egen nyckel: 200kr/mån (kom och träna när vi andra kör eller med nån som har nyckel)
* Nyckelmedlem: 400kr/mån. Du har tillgång till gymmet jämt, dygnet runt, året runt.
Vid intresse kontakta:
Tobias T: 0704-883449
eller
Jonaz T: 0733-529029
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.