Home › Forums › Styrkehörnan › strongman träning och tekning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 januari, 2010 at 22:45 #59102Anonym anvandareMember3 januari, 2010 at 22:45 #346710Anonym anvandareMember
hejsan på er alla där ute!
har gymmat snart i 3 år och har börjat med strongman träning för 1 månad sen.
skulle vilja ha lite hjälpa med ett träningsschema och vilka övningar som funkar bäst till olika grenövningar innom strongman? exempel: marklyft och sten borde vara en kombination? sen är jag osäker på vad som är bra att köra innan man går på farmes walk, vilken muskelgrupp som är bra att värma upp innan?
vore kul med lite svar från er alla som har hållit på med strongman och som har koll på kroppen:) är bara 19 år och vill ha så mycket hjälp jag kan från er som har hållit på ett tag, både med gymträning och strongman träning
mvh Daniel
4 januari, 2010 at 01:09 #346711Anonym anvandareMemberJag var inne på detta innan jag skadade min fot.
Det är svin kul att träna inför en strongman satsning. Det jag fått sagt för mig är att du ska fokusera på att bli stark i de största grupperna först samt greppet. Nöt marklyft och knäböj (mycket frontböj) samt (belgisk böj) när man har stången i armvecken, Senare gå vidare på de mindre grupperna som stående militär press och snedbänk och bänkpress.
Uppvärmning inför farmerswalk? jag har aldrig tävlat eller något men jag antar att du kan börja med att hålla lättare hantlar statiskt för att lite blod pumpandes=)4 januari, 2010 at 11:56 #346712Anonym anvandareMember[https://www.body.se/content/traning/artikel.asp?CID=60]
4 januari, 2010 at 12:17 #346713Anonym anvandareMembermalkieth wrote:Jag var inne på detta innan jag skadade min fot.Det är svin kul att träna inför en strongman satsning. Det jag fått sagt för mig är att du ska fokusera på att bli stark i de största grupperna först samt greppet. Nöt marklyft och knäböj (mycket frontböj) samt (belgisk böj) när man har stången i armvecken, Senare gå vidare på de mindre grupperna som stående militär press och snedbänk och bänkpress.
Uppvärmning inför farmerswalk? jag har aldrig tävlat eller något men jag antar att du kan börja med att hålla lättare hantlar statiskt för att lite blod pumpandes=)aj fan.
De kan jag verkligen hålla med om. De kan jag tänka mig att det behövs en hel del! Man jobbar ju mycket med bena och ryggen inom strongman+greppet som du säger. låter som en bra idé
4 januari, 2010 at 12:17 #346714Anonym anvandareMemberTack för länken Danne.V!!
5 januari, 2010 at 17:05 #346715Anonym anvandareMembermalkieth wrote:Jag var inne på detta innan jag skadade min fot.Det är svin kul att träna inför en strongman satsning. Det jag fått sagt för mig är att du ska fokusera på att bli stark i de största grupperna först samt greppet. Nöt marklyft och knäböj (mycket frontböj) samt (belgisk böj) när man har stången i armvecken, Senare gå vidare på de mindre grupperna som stående militär press och snedbänk och bänkpress.
Uppvärmning inför farmerswalk? jag har aldrig tävlat eller något men jag antar att du kan börja med att hålla lättare hantlar statiskt för att lite blod pumpandes=)Vad är beliska böj för något? Låter ju spännande:)
5 januari, 2010 at 17:13 #346716Anonym anvandareMemberChris wrote:Vad är beliska böj för något? Låter ju spännande:)Quote:Nöt marklyft och knäböj (mycket frontböj) samt (belgisk böj) när man har stången i armveckenLäste om ditt inlägg.. :whistle:
5 januari, 2010 at 20:24 #346717Anonym anvandareMemberNyttig läsning i ämnet:
[http://www.ontariostrongman.ca/Resources/training/strongmantraining.html http://www.ontariostrongman.ca/Resources/training/strongmantraining.html%5D
Belgisk böj = Zercherböj.
28 januari, 2010 at 14:49 #346718Anonym anvandareMemberTjena, har en snabb fråga bara, Min kompis undrar vad han ska satsa på?, jag har ingen aning, Han är nyss fyllda 15 år tränat gym i 4 månader han bänkade 110 kg. Ska han satsa på strongman eller?? Många tips är välkomna och om ni har ett schema om hur man skulle träna till det. länka gärna!
tack!
28 januari, 2010 at 19:05 #346719Anonym anvandareMemberZolon wrote:Tjena, har en snabb fråga bara, Min kompis undrar vad han ska satsa på?, jag har ingen aning, Han är nyss fyllda 15 år tränat gym i 4 månader han bänkade 110 kg. Ska han satsa på strongman eller?? Många tips är välkomna och om ni har ett schema om hur man skulle träna till det. länka gärna!tack!
Ska och ska, tycker han att det är roligt kan han iallafall prova och se om det är något för honom.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.