Strongmanklubbar i Syd Sverige?

Home Forums Styrkehörnan Strongmanklubbar i Syd Sverige?

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Jag vill börja träna lite mer strongman inriktat nu för att utveckla mitt gymande till en ny nivå.

Har planerat trädgården med en marklyft stock som ska modifieras lite till bara (hemma gjord som är en riktig stock ^^)

Farmers walk stock hantlar, också hemmagjorda :)

ska försöka få fatt i ett gammalt tracktor hjul att välta
    och ska till en skomakare så han kan sy ihop ett par bältet som jag ska kunna dra ett par saker med :)

Men jag undrar om det finns någon klubb i södra Sverige som man kan sticka till för att lära sig grunden.

Jag tränar strongman hemma på min gård Kärvaryd. Den ligger i Gnosjö kommun tre mil från Värnamo i Småland.

Jag kan träna i princip alla grenar:
    Power stairs (100 150 200 och 230 kg), conans, ok, däck (320 och 420 kg), farmers, duckwalk, stenar (90-180 kg), stock, truckpull och arm over arm med traktor…

Vi är några stycken som kör grenträning ca. en gång i veckan nu (oftast på helgen) och ju fler desto roligare. Jag har ett antal tävlingar som stundar nu i sommar så jag tränar för fullt inför dem =)

/Sebastian Davidsson 0730280823

MY saviour!

Vad sägs om en träningsweekend om någon vecka :)! är sååå ivrig att lära mig allt om denna underbara sport, och efter att få lära känna mer trevligt styrkefolk :)

Ja du är så välkommen :)

Vi kommer köra ett grenpass denna sön kl 15 och sedan ett pass sön nästa vecka kl 15. Då ska det rinna blod, svett men förhoppningsvis inga tårar…

Detta skulle vara kul att testa :) Bor i ljungby så inte så farligt långt att köra

Nästa söndag ska jag deffenitivt försöka infinna mig på något sätt!

Fidde Mannen kanske råkar äga en bil?

Men förvänta dig telefon kontakt nu i den kommande veckan utav en 20 åring som är ivrig att lära sig allt om denna ädla sport :)

Jag lånat tråden lite.

Finns det möjligen någon i västra götalandstrakten som har möjlighet till strongmanutövning, hör gärna av er isf. Intresserad av att testa!

Ja vad kul malkeith då hörs vi på telefon.

Fidde Mannen du är välkommen när du kan! Jag har 7 mil till Ljungby så det går på 50 min :)

Hej Sebastian,

Det var inte dåligt vad grejer du hade att träna med.
    Hade tyckt det var skoj att träna med er nån gång.
    Bor i Jönköping men har föräldrarna i Anderstorp så jag är i dom trakterna ganska ofta.
    Tror vi har stött på varandra på nån styrkelyftstävling när du varit och tittat på Janne eller Uffe.

MVH/Fredrik Nilsson

Swede Wheels wrote:
    Jag tränar strongman hemma på min gård Kärvaryd. Den ligger i Gnosjö kommun tre mil från Värnamo i Småland.

Jag kan träna i princip alla grenar:
    Power stairs (100 150 200 och 230 kg), conans, ok, däck (320 och 420 kg), farmers, duckwalk, stenar (90-180 kg), stock, truckpull och arm over arm med traktor…

Vi är några stycken som kör grenträning ca. en gång i veckan nu (oftast på helgen) och ju fler desto roligare. Jag har ett antal tävlingar som stundar nu i sommar så jag tränar för fullt inför dem =)

/Sebastian Davidsson 0730280823

Hej Fredrik!

Jo jag kommer ihåg dig du är ju ruskigt stark!

Jättekul om du vill komma ut och köra. Det är bara att höra av dig. Vi ska som sagt köra nästa grenpass på sön.

Swede Wheels wrote:
    Hej Fredrik!

Jo jag kommer ihåg dig du är ju ruskigt stark!

Jättekul om du vill komma ut och köra. Det är bara att höra av dig. Vi ska som sagt köra nästa grenpass på sön.

Jo men det hade varit jätteskoj.
    Vet att det är ett antal helger framöver som är uppbokade men jag hör av mig nästa gång jag ska ”hemåt” så får vi se om det passar.

//Fredrik

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.